Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hilde Sandvik i bt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-13, 08:39   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.139
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.


Men spøk til alvor: mer Oslopakke, mindre broer i ødeland. Word.

Burde vi ikke heller selge Nord Norge til Russland, så har vi penger til begge deler?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 09:26   #22
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Broene er fine, de drar turister - til og med fra Oslo. Men tunnellene skulle jeg gjerne vært forruten. Firefeltsveier inn til småbyer på vestlandet er også galskap.

InterCity vil ha positiv virkning også for oss på nordvestlandet hvis den dras helt opp til Lillehammer. Da kan vi få mer av eksporten vår over på tog (flaskehalser fjernes), og veiene våre vil ikke trenge så mye vedlikehold. Stopper man på Hamar mister du distrikspolitikkelementet i utbyggingen.

Hvis staten hadde sendt over nok penger til ferjene hadde det også vært mindre masing etter tunneller og broer.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 09:31   #23
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.682
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Broene er fine, de drar turister - til og med fra Oslo. Men tunnellene skulle jeg gjerne vært forruten. Firefeltsveier inn til småbyer på vestlandet er også galskap.

InterCity vil ha positiv virkning også for oss på nordvestlandet hvis den dras helt opp til Lillehammer. Da kan vi få mer av eksporten vår over på tog (flaskehalser fjernes), og veiene våre vil ikke trenge så mye vedlikehold. Stopper man på Hamar mister du distrikspolitikkelementet i utbyggingen.

Hvis staten hadde sendt over nok penger til ferjene hadde det også vært mindre masing etter tunneller og broer.

Definerer du Bergen, trondheim og Stavanger som småbyer? Jeg spør fordi jeg lurer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 09:43   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Burde vi ikke heller selge Nord Norge til Russland, så har vi penger til begge deler?

Det var et glimrende forslag!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 10:29   #25
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Hilde Sandvik i bt

Mister noen fiskeressurser da.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 10:30   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.139
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Pfffff. Det er mye fisk utenfor Sotra, så vi klarer oss nok uten Lofottorsken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:32   #27
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Definerer du Bergen, trondheim og Stavanger som småbyer? Jeg spør fordi jeg lurer.

Nope. Og Trondheim har bygd noen av sine veier fra fire til tre felt for å redusere privatbilismen.

Småbyer på vestlandet er Førde, Florø, Leikanger, Molde, Ålesund, osv. Byer hvor rushtiden varer fra 1550 til 1610, og hvor bystyret syns det er en god ide å sprenge hull i byfjellet for å lage parkeringstunnel.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 11:40   #28
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hilde Sandvik i bt

Men litt alvorlig:
Eg trur det er ytterst få som ønsker at nasjonalstaten Norge skal opphøyra slik den er i dag. Dei aller fleste kjenner seg som nordmenn og har ein klar identitet her. Sjølv dei fleste bergenserar vil innrømme det trur eg

Det dreier seg aller helst om fordeling av makt og midlar - typisk sett til samferdsleprosjekt. Dette er svært viktige spørsmål for alle, og det er ikkje berre flås at det er sterkt aukande misnøye med korleis pengesekken blir fordelt. Det nye er kanskje at Stavanger og Bergen har begynt å kjenne på at dei har ein felles ståstad i noko - byane som tradisjonelt ikkje har villa hatt så mykje med kvarandre å gjere. No ser ein i stadig fleire prosjekt at ein jobbar interkommunalt og interregionalt. Men til nå har ikkje dette fått skikkelig gjenklang politisk. Kanskje kjem det no etter kvart?

Oslo og austlandet har store utfordringar på samferdselssida dei og. Og rett skal vere rett: det er her hovedtyngda av folkesetnaden bur. Sånn sett kan ein seie at når noko ikkje fungerer i aust, så er pinsla større enn i vest/nord, fordi det går ut over så mange. Men utfordringa er at det ER pigadø store trafikale problem i og rundt dei andre store byane også, såpass at det kan ikkje berre feiast under teppet fordi ein har det så travelt med å fikse ting i Oslo-regionen. Og for å trekke det enda lenger; det angår oss alle at der er rasfarlege vegar i Sogn og Fjordane. Så kan ein seie at folk berre kan flytte derifrå, men eg syns det ei dårleg løysing. Eg meiner ikkje at folk skal bu på kvar ein holme og nes, men det er BRA for landet vårt, for turistnæringa og for kulturlandskap at det finst bygder. Gidd franskmannen feriere langs dårlege, milelange vegar med berre kratt, urskog og fråflytta bygder? Dei kan sjølvsagt dra til Austlandet, men det er verkeleg Vestlandet og Nordnorge som gir dei store landskapsperlene og wow-effekten. Det er her dei gjerne legg igjen pengane sine.

Eg ønsker eit Vestlandet (og Trøndelag, og Nordnorge) som står økonomisk friare. Eg ønsker sterkare regionar, og dermed noko svakare nasjonalstat. Men eg kjenner meg som nordmann, syns Oslo er ein fin hovedstad som eg gjerne besøker. Og det er ikkje sant at alle frå Oslo og austlandet er håplaust ignorante, men eg må innrømma at enkelte kan vere relativt navlebeskuande. Og det kan føre til at dei egentlig er temmelig likegyldige til kva som skjer på Vestlandet og i Nordnorge. Det er eit ikkje-tema. Det er eit stort gjesp, egentlig. Det blir litt som i brevet frå "Oslo" - med beskjed om at "dere fikk jo trekantsambandet, nå må dere være litt rolige noen år".

Og litt på sidelinja: Bergen skal vere litt forsiktig med å påklage seg det å ikkje bli forstått – dei har tradisjonelt sett seg som eit "herskarfolk" sjølv Så kua må ikkje gløyme at ho var kalv ein gong. Det kan forsåvidt vere ei erfaring å ta med seg vidare.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 09-02-13 kl 11:52.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no