Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kokaintiltalt rømte

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 20:12   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Nei, passet hadde hun mottatt av bolivianske myndigheter. Men hun hadde meldeplikt. Hun foretok en navneendring, og fikk dermed utstedt nødpass av UD. Som nordmenn har mulighet til om de ikke har gyldig pass av diverse grunner.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:13   #22
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hun har fått tilbake det inndradde passet, såvidt jeg forstår?

Jeg ser du skrev det, og endret innlegget mitt.

Jeg synes likevel UD i Bolivia burde ha forankret utstedelse av nødpass til en som planla og rømme burde forankres i Norge. Dette er pinlig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:13   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Hvis man får tilbake passet fra Bolivia, så må man anta at disse myndighetene har vurdert rømningsrisiko. Ser ingen veldig grunn til at ambassaden skal overprøve dette.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:13   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er den enkelte ambassade, ikke UD som sådan. En helt ordinær arbeidsoppgave.

Du har rett, så kart, det er ambassaden som utsteder pass. Jeg tenker "UD" og "ambassade" som det samme, men det er jo to forskjellige ting.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:14   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

UD synes jeg ikke sånn intuitivt har gjort noe galt, men at hun rømte synes jeg er lavmåls, og hun fortjener å sendes tilbake, og hva dette kan gjøre for de to som er igjen burde hun virkelig bli tvunget til å ta innover seg. "Drittsekk" er et ord som kommer nær fingertuppene mine nå...

Hæ? Dette er ikke som å ta straffen for å ha stjålet i en butikk sammen med andre. Det er snakk om grusomme soningsforhold, landet sliter med korrupsjon og whatnot. Heldig for henne at hun klarte å rømme.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:15   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hvis man får tilbake passet fra Bolivia, så må man anta at disse myndighetene har vurdert rømningsrisiko. Ser ingen veldig grunn til at ambassaden skal overprøve dette.

Jeg synes definitivt de bør forankre det i Norge da dette rammer Norges omdømme. Men det er jo typisk norsk å mene Nordmenn skal særbehandles. Jeg ser nå at hun ikke bare har fått nødpass, men pass med et nytt navn. Pass er i mange land den eneste gyldige legitimasjonen, men hun kan likevel nektes utreise. Når Norge utsteder pass med nytt navn så bistår de en rømning, og lokal UD må ha vært klar over dette.


Sist redigert av Maz : 15-02-10 kl 20:21.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:18   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes definitivt de bør forankre det i Norge da dette rammer Norges omdømme. Men det er jo typisk norsk å mene Nordmenn skal særbehandles.

Jeg skjønner tankegangen om at det bør "forankres", men en overprøving av hver enkelt passøknad ut over den sjekken som gjøres i dag ville vel blitt uforhåndsmessig dyr og tidkrevende? Det skrives ut mange hundre tusen pass i norge hvert år.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:18   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Jeg hadde selvsagt stukket av selv og ikke hadde jeg reist tilbake igjen. Ville dere gjort det? Virkelig? Reist tilbake og sonet 20-30 år under Bolivianske forhold? Tull.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:18   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes definitivt de bør forankre det i Norge da dette rammer Norges omdømme. Men det er jo typisk norsk å mene Nordmenn skal særbehandles.

Mener du da også at om en norsk kvinne har sex med en mann i Saudi-Arabia og blir idømt livsvarig fengsel så er det rimelig fordi slik er systemet i Saudi-Arabia, og om man først reiser dit og gjør noe som er forbudt så får man tåle straffen? Og hvis man får hjelp til å rømme så er det uetisk?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:20   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde selvsagt stukket av selv og ikke hadde jeg reist tilbake igjen. Ville dere gjort det? Virkelig? Reist tilbake og sonet 20-30 år under Bolivianske forhold? Tull.

Jeg tenker det samme som deg. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg mener at hun skal slippe straff. Men hun kan sone her i Norge.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:21   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes definitivt de bør forankre det i Norge da dette rammer Norges omdømme. Men det er jo typisk norsk å mene Nordmenn skal særbehandles.

Jeg mener da virkelig ikke at nordmenn skal særbehandles, hva baserer du det på? Jeg synes hun var en dust som rømte, men skal ikke si jeg ikke hadde gjort det selv om jeg hadde sjansen.

Jeg mener at en ambassade bør følge de vanlige reglene de har. Melder man passet sitt stjålet, kan man få nytt. Også denne jenta.

Hvorfor Bolivia har gitt henne passet, skjønner jeg derimot ikke. I Norge gir man ikke ut pass til folk man tror skal rømme.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:21   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.694
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hæ? Dette er ikke som å ta straffen for å ha stjålet i en butikk sammen med andre. Det er snakk om grusomme soningsforhold, landet sliter med korrupsjon og whatnot. Heldig for henne at hun klarte å rømme.

Jeg sier ikke at hun skal ta straffen for dem, men at det er lov å ha et gram av samvittighet. Hun var løslatt ed meldeplikt, og vet hvilek forhold der er, og vet vel at det faktum at hun rømer neppe er direkte gunsitg for "venninnene" hennes, som hun åpenbart ikke bryr seg om. Det synes jeg hun burde tenke et lite øyeblikk på, men seg selv først, og deretter seg selv og seg selv, åpenbart.

JA, det er et land med fæle soningsforhold, men DET burde de tenkt på litt tidligere? Jeg synes ikke det er noe å være stolt over at en norsk statsborger rømte. Heldig for henne? Kanskje, men likevel... ikke noe jeg synes noe om.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 15-02-10 kl 20:28.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:23   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.


Jeg mener at en ambassade bør følge de vanlige reglene de har. Melder man passet sitt stjålet, kan man få nytt. Også denne jenta.

.

Man får man et nytt pass med nytt navn, når man har meldeplikt i landet? Jeg synes det er pussig at nødpass overhode utstedes med nytt navn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:23   #34
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hæ? Dette er ikke som å ta straffen for å ha stjålet i en butikk sammen med andre. Det er snakk om grusomme soningsforhold, landet sliter med korrupsjon og whatnot. Heldig for henne at hun klarte å rømme.

Altså, nå er ikke jeg enig med Malama i at jenta er en drittsekk. Men at det er dårlige soningsforhold og korrupsjon i Bolivia skulle hun kanskje tenke på før hun forsøkte å smugle flere kilo kokain ut av landet.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:24   #35
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Man får man et nytt pass med nytt navn, når man har meldeplikt i landet? Jeg synes det er pussig at nødpass overhode utstedes med nytt navn.

Jeg må si at dette var noe snodig. Det er jo ganske spes at hun skifter navn.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:24   #36
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg skjønner tankegangen om at det bør "forankres", men en overprøving av hver enkelt passøknad ut over den sjekken som gjøres i dag ville vel blitt uforhåndsmessig dyr og tidkrevende? Det skrives ut mange hundre tusen pass i norge hvert år.

Det skrives ikke ut så mange nødpass til folk UD bistår fordi de er tiltalt i det landet, ei heller der det foreligger et navneskifte fra orginalt pass.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:24   #37
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde selvsagt stukket av selv og ikke hadde jeg reist tilbake igjen. Ville dere gjort det? Virkelig? Reist tilbake og sonet 20-30 år under Bolivianske forhold? Tull.

Hvis hun er uskyldig og tviler på at hun vil få riktig dom, er det vel forståelig at hun rømmer. Hun har visst også fått drapstrusler etter at hun ble løslatt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:25   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde selvsagt stukket av selv og ikke hadde jeg reist tilbake igjen. Ville dere gjort det? Virkelig? Reist tilbake og sonet 20-30 år under Bolivianske forhold? Tull.

Jeg tror jeg ville gjort det samme. Vel, jeg ville ikke smuglet kokain i utgangspunktet, men jeg forstår at hun og familien har ønsket å få henne til Norge.

Jeg skjønner ikke helt de som går løs på UD her. Jenta hadde rett til å få utstedt nødpass hos den norske ambassaden. (Om det stemmer at hun har mistet det gamle passet, kan ikke akkurat ambassaden få sjekket.) Norske myndigheter har varslet om navneendring og nødpass til bolivianske myndigheter og Interpol. Er ikke det nok?

Og "drittsekk"? Virkelig?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:25   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hun var løslatt ed meldeplikt, og vet hvilek forhold der er, og vet vel at det faktum at hun rømer neppe er direkte gunsitg for "venninnene" hennes, som hun åpenbart ikke bryr seg om. Det synes jeg hun burde tenke et lite øyeblikk på, men seg selv først, og deretter seg selv og seg selv, åpenbart.

Vel, det handler om livet hennes. Så jeg har dyp forståelse for at hun valgte å tenke på seg selv, særlig siden det ikke er noen automatikk i at å redde seg selv skader de andre.

En mer ubetydelig side, som dog kan nevnes, er at det jo åpenbart er en konflikt mellom disse jentene, med beskyldninger alle veier. Så at de ikke ofrer seg for de andre er forsåvidt også forståelig. En tredje faktor er at hun ikke var mistenkt på linje med de andre. Som kan bety at hun var uvitende om dopsmuglingen. Kanskje hun ble lurt av de andre? Either way, godt for henne at hun kom seg unna. Dette handler om unge liv. Det er banalt å snakke om moral og ansvar, her handler det om ekstreme konsekvenser for et øyeblikks dumhet. De dreit seg ut, men fortjener ikke ødelagte liv av den grunn. Det er en tragedie.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 20:26   #40
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokaintiltalt rømte

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde selvsagt stukket av selv og ikke hadde jeg reist tilbake igjen. Ville dere gjort det? Virkelig? Reist tilbake og sonet 20-30 år under Bolivianske forhold? Tull.

Selvsagt ville jeg ikke reist tilbake, jeg kritiserer heller ikke jenta, men UD som gjorde dette mulig. Jeg synes også Norge burde ønske å sende henne tilbake.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no