Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord/lunsj/fest

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 16:14   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Vi har julelunsj på jobben siste arbeidsdag før jul - heldigvis. Jeg har 7-8 julelunsjer og 6 julebord fra midten av november - desember. Jeg er matlei i starten av desember, jeg prøver å styre unna "vår" julemiddag, men ikke alltid et alternativ. Alt er jobb og styre-relatert.

Alle er veldig hyggelige - for det er jo hyggelige mennesker. Mye latter, nevneverdig lite fyll på de aller fleste. Problemet mitt er at jeg blir matlei og enkelte dager går jeg fra julelunsj til julebord. Jeg rekker aldri å bli sulten i mellom. Ja, I-landsproblem.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 19-11-15 kl 16:19.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 16:40   #22
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebord på jobb, men i år har mannen samme kveld, nobelkonsert med middag, og vi har ikke barnevakt så da trumfer det mitt julebord.
Men så har jeg juletradisjon med en venninne, konsert + middag siste helgen i november å så lenge jeg får til det er jeg meget fornøyd.
I desember har jeg og vesla en tradisjon sammen med en venninne av vesla og hennes mor. Vi baker julekaker og spiser lunsj sammen. Annenhver år hjemme hos oss og dem, i år skal vi være her. En koselig dag.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 17:06   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

I år vet jeg ikke helt.
Julelunsj på jobb kanskje, julebordet er denne helgen og det får jeg ikke til.
Ellers er det diverse avslutninger med ungene.
Vi pleier også å ha en julekakebakedag her hjemme.
Er også bedt på et julebord med en venninnegjeng.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 17:28   #24
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

*Vennejulebord, knallmoro! Ett av årets høydare.
*2 stk. jobbjulebord ett for mannens jobb (ren plikt) og ett for egen jobb som jeg må si meg veldig spent på(nyansatt)
*2 stk. felles julelunsj i kommunen- rent pliktløp, kunne godt vært foruten.
*Skoleavsluting med datter; ute med grilling- må være ærlig og si at dette er noe jeg virkelig ikke kan utstå og gjerne ville slippe.
*Lucia i barnehagen- trangt og masete med trøtt og sur unge, ville gjerne hatt det på ettermiddagen.
*Julesvømmestevne med grøtfest etterpå. - Hyggelig tradisjon
Skoleavslutning i kirken med barna- strekker meg langt for å få det til, blir ikke jul uten!
* Juleavslutning med grøt på mellombarnas trening- greit nok.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 17:36   #25
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Jeg kunne spist meg gjennom halve november og hele desember på julete arrangementer i forbindelse med jobbene. Det er med kollegaer, samarbeidsprtnere, leverandører og sponsorer.
Nå har det seg slik at pga alvorlig allergi kan jeg dessverre ikke gå ut å spise, så det eneste jeg er med på er juleborte jeg er en av vertskapet og ansvarlig for å catre mat (noe jeg gjør fra den eneste leverandøren jeg føler jeg kan stole 100 % på).
I tillegg er det mulig at vi finner på noe her hjemme med venner.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 21:48   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.543
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebordet med jobb var jeg ikke på pga mangel på barnevakt. Men, jeg gikk visst ikke glipp av stort i følge mine kolleger.

Vet jeg i alle fall skal på en julelunsj, invitasjonenen er allerede kommet, jobb. Tipper det gjerne dukker opp en lunsj til, jobb. Så er det vel en god sjanse for at det blir en lutefiskmiddag, også jobbrelatert.

Med barna er det en grøtfest med korpset, veldig hyggelig. Så har hvert av barna en julekonsert på skolen.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 20-11-15 kl 22:23.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 22:25   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.679
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebord med lokal fagforeningsgruppe, ikke veldig mange påmeldte.
Julebord med nær familie. (to søskenpar som er søkenbarn, med partnere)

Disse to nå i helga

Også skal jeg med jobben, middag og julekonsert.

Lucia i barnehagen blir det nok også, en eller annen dag i midten av desember, de kjører det over 3 dager som det er, og med lucia på en søndag får ingen det på selve dagen i år.14-15-16 sikkert? Eller før helga.

far og sønn går på fotballens juleavslutning, så jeg tror ikke det er noe mer jeg skal. Muligens om jeg får tips om dato blir jeg med på julelunsj på jobb like før jul, det hadde jo vært kjekt. (er sykemeldt frem til permisjon)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 22:29   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

I år blir det vel:
Julebord med jobb
Julemiddag med seksjonen hvis vi rekker det
Juleforestilling hvor fireåringen skal opptre med ballettgruppen sin
Pepperkakebaking med venner, årlig tradisjon som er kjempekoselig

Jeg har valgt bort det andre julebordet jeg har mulighet til å gå på, som var i dag, for å treffe en venninne. Veldig fornøyd med det valget!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 15:08   #29
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.323
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Julebord på jobb den 27.11, i år tror jeg faktisk alle er påmeldt så det er bra (25stk). Leid lokale og catering, veldig lite formelt.

Mannens julebord pleier å være stort, på hotell med meget god underholdning. I år blir det ikke noe pga. nedbemanning og sparing.

Ellers er det juleavslutninger for begge barna på skolen + juleshow i turngruppa. Vi pleier å ha julelunsj på jobb siste fredagen før jul.

I romjula har vi nabofest, det er vel den morsomste festen

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 16:01   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.541
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord/lunsj/fest

Jeg tror ikke det blir noen julebord, har ikke barnevakt når jobben har, og vet ikke om jeg orker å organisere noen barnevakt heller.

Ungene har hatt avslutning på fotball, storebror sin var uten foreldre, mens jeg organiserte og var med lillebror.
Så skal det være en svømmeavslutning.

Om det blir noe på skolen vet jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no