Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene på tur med toåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 23:57   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg hadde aldri gjort det med eldstemann. Det er mulig det er han som er årsaken til at jeg synes minsten er rolig? Eldstemann tok jo pusten fra alle da han var på den størrelsen, klatret opp på ting som var vesentlig høyere enn seg selv, kastet seg uti uten å tenke og løp fortere enn lynet. Ja, og lekte gjemsel. Det har imidlertid gått over så til de grader.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 00:06   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hos oss er det motsatt Katta. Eldstemann har knapt hatt et blåmerke i sitt liv.
Minstemann klatrer på alt og stuper uti det meste uten hemninger.

Eldstemann hos oss har heller aldri hatt blåmerker. Han har aldri (eh jo en gang og da var han sjokkskadd) slitt hull på klær. Men det sto ikke på innsatsen, det var bare ekstrem kroppskontroll på en liten gutt. Minsten derimot tryner både her og der så jeg har tenkt gjennom hva jeg skal si hvis barnevernet kommer mer enn en gang.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 00:22   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg ville dratt, men jeg har hatt to-åringer som har vært greie på tur da. Det er selvsagt forskjell på barn slik sett, og forskjell på hva man synes er pes eller ikke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 00:23   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

I øyeblikket ser jeg på muligheter for å få selskap av skolebarna istedenfor. Eller kanskje jeg bør dra et helt annet sted.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:09   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg blir direkte uvel bare av tanken på å reise på "ferie" alene med mine to 09-gutter. Det hadde ikke blitt mye ro, fred og idyll, gitt...

Jeg ville i alle fall ha hatt med meg et annet voksent menneske som man kunne snakke i hele setninger med.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:24   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Med eldste ville jeg sagt et gledesstrålende ja da hun var to! Enkleste turist i hele verden, passe skeptisk til at hun ikke gjorde farlige ting, passe sjenert til at hun holdt seg hos oss, hun prøvde ikke stunts, stakk ikke av osv. Jeg reiste mase med henne, buss, tog, fly, båt, null problem.

Den toåringen vi har nå vil jeg nesten ikke ha med på butikken. Hun er klin kokos apekatt, høyt, lavt, ikke redd for noe, stikker gjerne av, klatrer, hopper og er helt vill. Til syden med henne alene? Nei, aldri i livet!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:38   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ett barn? Ingen søsken h'n kan krangle med? Høres ut som himmelrik...


høres deilig ut.. selv om min 2 åring er aktiv så er det grusomt aktivt med begge mine sammen. en om gangen er det greit.
Min 2 åring sover og fra 19-07 og 2 timer på dagen. ser for meg det hadde vært deilig med bare han.. og velg et sted som har et inngjerdet barnebassengområde kanskje?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:43   #28
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg ser for meg meg og gullungen på 2. Det hadde ikke blitt mye ferie for min del hvertfall.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:45   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.705
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Alene på tur med toåring

Jeg hadde gladelig dratt med mine da de var to år - men jeg har nok valgt strandliv og ikke bassengliv. Der er det mer som kan være spennende utenom vannet også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:55   #30
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg hadde ikke gjort det. Vi dro på ferie da minsten var 1,5, og han var helt grusom å ha med seg på ferie. Likte ikke sand, vann, basseng eller sol. Ville bare være inne og leke med biler.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 08:57   #31
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Med min 2-åring hadde det blitt kaos.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 09:13   #32
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg hadde reist, uten tvil. Med kun en unge så blir det jo ferie uansett.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 09:43   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.222
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Med vår toåring hadde det vært kjempekoselig. Vi var faktisk på et sånt all inclusive-hotell da han var noen måneder over to, og mannen var syk deler av uken, så Poden og jeg var ganske mye bare oss to. Det var veldig hyggelig og fint. (Ja, ikke at mannen var syk, da, men Poden og jeg hadde det veldig fint.) Vi lånte en bærbar DVD-spiller som han kikket på på flyturen, og han har alltid vært veldig grei å fly med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:11   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.137
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg kunne ha gjort det med snuppa, men aldri i livet med knerten.

Snuppa har kunnet sitte på restaurant hele livet. Hun enten prater med oss eller tegner. Knerten var og er høyt og lavt (og han var bare helt på normalen i forhold til andre 2-åringer). Knerten var 2,5 da vi var på ferie i sommer. Å reise som eneste voksen med ham hadde ikke blitt mye ro. Når de blir 3 kan de sendes i bamseklubb et par timer om dagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:48   #35
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.983
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I øyeblikket ser jeg på muligheter for å få selskap av skolebarna istedenfor. Eller kanskje jeg bør dra et helt annet sted.

Det er lenge siden du var her. Og lillebror hadde digget plutten. Ikke noen basseng i nærheten heller.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:09   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.761
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Eg hadde aldri gjort det, men det er ut i frå min kapasitet, mitt tolmod og mine barns elendige sovehjerte. Samt at dei begge har vore komplett ute av stand til å sysselsette seg i fem minuttar åleine.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 11:34   #37
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Så lenge han er forholdsvis rolig så kan det nok bli fint.
Men jeg glemmer aldri sydenturen da minste var to år, det var virkelig et mareritt. Startet med fire timers hyling på flyet til Gran Canaria, og slik fortsatte hun til vi var hjemme i Norge igjen.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:45   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Jeg hadde glatt dratt på ferie med en hvilken som helst toåring. En voksen vs. et barn, det er jo fortsatt mann-til-mann-oppdekning, ikke soneforsvar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:58   #39
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Med en rolig 2-åring. Jepp.
Bare pass på at det er strand der også, mer morro det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:10   #40
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alene på tur med toåring

Hvis 2 åringen liker sand så hadde jeg gjort det. Det er mye mer avslappende på stranda enn rundt bassenget. Det gikk veldig fint å ha med vår 2 åring på ferie i sommer, men det var mest fordi jeg hadde mannen som var i bassenget med han fra morgen til kveld. Han bodde i bassenget og ville bare være på land et par min for å spise is så ned i bassenget igjen. Han fins ikke redd for vann så han hoppet uti voksenbassenget uten at vi var med (vi var rett ved siden av altså). Det var mang en velmenende sjel som "reddet" han.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no