Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 18:38   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

I tillegg beskytter byggene mot kald vind om vinteren, og sterk sol om sommeren. Jeg har ikke vært inne i høyblokka, men liknende bygg og de er deilig kjølige om sommeren.

Barbican i London er et annet eksempel på brutalismen jeg liker veldig godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:48   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.553
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Den syns jeg også er mørk, dyster og deprimerende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:52   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Tink seier mykje bra over her. Når kulturhistorisk verdi for eit objekt skal vurderast, brukar ein eit sett kriterier som dei fleste i kulturminnevernet kan einast om. Dette er t.d. representativitet, autentisitet og sjeldenhet. Andre ting kjem i tillegg, t.d. pedagogisk verdi (er dette eit objekt som er spesiet velegna for formidling?), opplevelsesverdi (rett og slett at folk får ei oppleving av å sjå/høyre/kjenne objektet) og symbolverdi (objekt som fortel om så mykje meir enn berre objektet sjølv, og vekker tankar, assosiasjonar og gjerne følelsar). Summert opp ender ein opp med ein kulturhistorisk vurdering og verdisetting av objektet. Eg veit at Riksantikvaren har sett regjeringskvartalet svært høgt, og arbeidet med denne vurderinga var faktisk i gang lenge før terrorhandlinga.

Regjeringskvartalet har nå fått ein voldsom symbolverdi - noko det forsåvidt hadde før, men ikkje i same grad som nå.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:54   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror jeg også etter hvert, og etter å ha lest og tenkt, kommer frem til at Høyblokka bør bestå.
Det lave og mørke inngangspartiet til Høyblokka var jo rent ut deprimerende, jeg ble helt tung til sinns bare av å gå inn i det huset.

Jeg tenkte alltid at det inngangspartiet var bygget i nyere tid, at det liksom ikke hørte til blokka på et vis. Men jeg vet ikke altså.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 18:58   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.553
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg kjenner det faktisk helt fysisk, jeg, i bygg som Barbican, at det er TUNGT. Jeg blir trøtt og litt nedfor, som ved tungt, grått lavtrykk. Jeg blir skikkelig overrasket når folk sier at de liker det. Det er som å like novembergråvær, liksom. Er de koko?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 19:01   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.374
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner det faktisk helt fysisk, jeg, i bygg som Barbican, at det er TUNGT. Jeg blir trøtt og litt nedfor, som ved tungt, grått lavtrykk. Jeg blir skikkelig overrasket når folk sier at de liker det. Det er som å like novembergråvær, liksom. Er de koko?

Jeg liker både Regjeringskvartalet og novembergråvær, jeg. Om det er noen sammenheng skal jeg ikke si. Men jeg jobbet jo rett over gaten for Høyblokka, gikk forbi den hver dag og så ut på den fra kontorvinduet mitt, og jeg likte den veldig godt. Særlig etter å ha vært på arkitekturhistorisk omvisning i kvartalet noen måneder etter at jeg ble ansatt der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 19:03   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.239
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg leste også artikkelen i D2, og tenker at det er et bygg med historie som bør bevares. Men som Polyanna så blir jeg også litt nedtrykt av tung grå betong, så det ville ikke vært noe jeg ønsket meg for arbeidsplassen min.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 19:05   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg liker ikke novemberregn, selv om jeg liker brutalisme.

Å gå rundt i gangene til Barbican gir meg bare ro. "Serenety now!"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 20:40   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.501
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur



Hva synes du om realfagsbygget ved UiB da Tally?
Bergensk brutalisme på sitt beste.
Det kommer ikke særlig godt fram på bildet, men det er rimelig massivt plassert på en høyde - på andre siden av gaten ligger klassiske 3-4 etasjes bygårder fra århundreskiftet. Man ser egentlig ikke hvor monumentalt det er før man kommer seg opp på Fløyen og får oversikt over hele byen (om man er heldig med været ).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:17   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.289
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har ikke vært inne i høyblokka, .

....men det har jeg. Mange ganger. Og jeg sier: riv det ned (evt la kunsten bestå). Urgammel indre planløsninger som var slitent, stygt og lite gunstig for kontorjobb med dagens krav. Mørkt, lange ganger og enorme kontorer, samtidig som man hadde kontormangel.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:27   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

....men det har jeg. Mange ganger. Og jeg sier: riv det ned (evt la kunsten bestå). Urgammel indre planløsninger som var slitent, stygt og lite gunstig for kontorjobb med dagens krav. Mørkt, lange ganger og enorme kontorer, samtidig som man hadde kontormangel.

Det er jo ingen motsetninger mellom å totalrenovere innsiden, samtidig som man bevarer utsiden. (Det første må vel gjøres uansett, hvis man velger å bevare.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:36   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av tink, her.



Hva synes du om realfagsbygget ved UiB da Tally?
Bergensk brutalisme på sitt beste.
Det kommer ikke særlig godt fram på bildet, men det er rimelig massivt plassert på en høyde - på andre siden av gaten ligger klassiske 3-4 etasjes bygårder fra århundreskiftet. Man ser egentlig ikke hvor monumentalt det er før man kommer seg opp på Fløyen og får oversikt over hele byen (om man er heldig med været ).

Denne har eg eit problem med, av to grunnar - den er så vanvittig massiv og diger, og den raserte heile villaområdet.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:01   #33
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg synes man skal gi folk flest en sterkere stemme når det kommer til arkitektur. På veldig mange områder hører man sluttbrukerne før noe utformes, men det har jeg liten følelse av at man gjør innen arkitekturen. Det skal være spennende, nytt og moderne og fenge andre i bransjen. Uten alltid å ha den helt store tanken for dem som skal leve i og bruke bygget. Er det nok lys, god planløsning, fine kontorplasser, god ventilasjon osv. Når det gjelder høyblokka har jeg ingen spesielle følelser. Jeg synes det er en bygning som er helt ok å se på og som jeg aldri har ønsker vekk. Jeg synes den er finere å se på enn både R4 og R5.

  Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:06   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg synes man skal gi folk flest en sterkere stemme når det kommer til arkitektur. På veldig mange områder hører man sluttbrukerne før noe utformes, men det har jeg liten følelse av at man gjør innen arkitekturen. Det skal være spennende, nytt og moderne og fenge andre i bransjen. Uten alltid å ha den helt store tanken for dem som skal leve i og bruke bygget. Er det nok lys, god planløsning, fine kontorplasser, god ventilasjon osv. Når det gjelder høyblokka har jeg ingen spesielle følelser. Jeg synes det er en bygning som er helt ok å se på og som jeg aldri har ønsker vekk. Jeg synes den er finere å se på enn både R4 og R5.

Jeg synes man skal lytte til "folk flest" når det gjelder et byggs funksjonalitet (eller HMS-folk flest, kanskje heller). Jeg synes derimot ikke "folk flest" trenger å ha noen tung stemme i utformingen av Operaen, Nasjonalgalleriet eller regjeringskvartalet.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:24   #35
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes man skal lytte til "folk flest" når det gjelder et byggs funksjonalitet (eller HMS-folk flest, kanskje heller). Jeg synes derimot ikke "folk flest" trenger å ha noen tung stemme i utformingen av Operaen, Nasjonalgalleriet eller regjeringskvartalet.)

Hva mener du? Hadde det ikke vært fantastix med et Munch-museum i shabby-chic-stil!?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:28   #36
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva mener du? Hadde det ikke vært fantastix med et Munch-museum i shabby-chic-stil!?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:30   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva mener du? Hadde det ikke vært fantastix med et Munch-museum i shabby-chic-stil!?

Ai! Jeg har smertelige bilder på netthinnen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:36   #38
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.002
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Realfagsbygget i Bergen er kanskje det mest deprimerende bygget jeg vet om, og det inkluderer en god del sovjetiske monstrøsiteter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:41   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Tink; jeg har ikke sett det i virkeligheten og det er vanskelig å si utifra bildet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:01   #40
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Laboratoriebygget på Ullevål sykehus er det styggeste bygget jeg vet om. Skikkelig industrifølelse.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no