Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-15, 14:45   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Jeg rapporterer tilbake om hva vi lander på, kanskje det blir en ren Donaldpocket/andre bøker-kalender, der de åpner hver tredje dag som før, kanskje får de to eldste være involvert i å lage en pakkekalender til minsten, og så får han ha den alene? Sjokoladekalender er dessverre ikke aktuelt, det hadde mor likt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 14:46   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Her får de velge seg en kjøpekalender, type sjokolade etter år med sutring og klaging over det kjedelige de fikk i pakkekalender. Da blir jeg kjipemamma altså.

Det har kommet syt om kalendergavene EN gang her, og det utløste straksens en Tordentale (TM) som satte en effektiv stopper for den slags senere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 14:55   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Hos oss har ingen fått noe mer avansert enn sjokolade-/Lego-/Flax-kalender. De siste årene har det vært Flax-kalendre til hele familien, og alle er fornøyde med det. Stæsj er i alle fall utelukket.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 14:56   #24
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.861
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Mange flotte tips her, jeg er enig med alt som frigjør tid og penger fra pakkekalenderfellen. Jeg orker ikke mer. Det var gøy og koselig noen år, men etter x antall år er jeg så fordømt sliten og lei. 96 gaveutfordringer er rett og slett for mye...
I år får de to yngste(7 og 8) velge hver sin variant, det ble en fra Lego og en fra Barbie og i tillegg deler de en halv fra Forskerfabrikken, Storesøs har funnet en jålekalender på nett fra Benefit. Storebror får digg, tenkte å fixe en førjulskasse med kjeks, frukt, snop, nøtter og brus(han bor på hybel i kjelleren).
Jeg har hittil brukt ca en halv time på å kjøpe 4 julekalendre på nett, mangler bare en tur på Rema for å kjøpe inn til Storebror. En voldsom forbedring fra tidligere år, for å si det mildt...
Desto mer tid til overs til å bestemme meg for hvilken kalender JEG skal ha!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:09   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.870
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det har kommet syt om kalendergavene EN gang her, og det utløste straksens en Tordentale (TM) som satte en effektiv stopper for den slags senere.

Samme her. De fikk beskjed på forhånd om at det kom til å være noen kule og noen litt kjipere gaver, at poenget er spenningen og nedtellingen, ikke at de skal få en hel masse bra greier, og at hvis jeg hørte en eneste sutring kom hele kalenderen til å bli tatt ned, og sendt til Fattige Barn.

Men de har vært imponerende entusiastiske for hver lille ting de har fått, så jeg har ikke noe å klage på der. Men selv om jeg prøver å velge fornuftige ting og holde det på et edruelig nivå synes jeg likevel det blir fryktelig mye småtteri som flyter rundt, og alt, alt for dyrt. Så jeg går også bort fra vanlig pakkekalender i år. Mine er fortsatt glad i lego da, så det er mulig jeg kjøper et større legobyggesett og deler det opp, og lar dem bygge på litt og litt, hver sin dag, uten å få vite på forhånd hva det skal bli. Med godteri på lørdagene og aktivitet på søndagene, som vi har brukt å ha. Da blir det på en måte pakkekalender, men uten alt dilldallet, bare tilskudd til legosamlinga.

Aktivitet hver dag blir for ambisiøst hos oss også, alle ungene går på ulike aktiviteter og har treninger til ulike tider, og det blir stress å skulle gjennomføre diverse aktiviteter i tillegg. Men jeg har tenkt på muligheter her, og følger gjerne med i tråden for eventuelle tips.

Har også lekt med tanken å putte alle juleforberedelsene inn i kalenderen, det vil si at alle, både ungene og vi voksne får oppgaver knyttet til juleforberedelser. Som f.eks vaske eller rydde en bestemt del av huset, finne fram og henge opp/sette fram en bestemt julegjenstand, bake en kake, skrive et julekort, lage en engel, komme opp med et seriøst gaveforslag til en slektning, kjøpe inn mandelpremie til grøten, lese en julefortelling, bytte gardiner, stryke juledukene ... ut fra forutsetningen til hver enkelt selvsagt, noen kjedelige og noen hyggeligere, mindre og større oppgaver, fordelt gjennom hele advent. Det blir jo på en måte en slags aktivitetskalender, men det blir mye ting som likevel skal gjøres, og fordelt på litt flere enn vanlig, alle monner drar tenker jeg. Og det MÅ ikke nødvendigvis gjøres samme dag (men fortrinnsvis, og så snart som mulig hvis ikke), men det er den enkeltes ansvar at det blir gjort før jul. Og da krever det ikke at vi alle skal gjøre aktiviteten sammen, det kan man f.eks legge til søndagene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:28   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

En stor legogreie der jeg deler opp pakkene og bruksanvisningen slik at man ikke ser hva det skal bli, kanskje? Med lovet hjelp av storebror til bygging.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:31   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.870
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En stor legogreie der jeg deler opp pakkene og bruksanvisningen slik at man ikke ser hva det skal bli, kanskje? Med lovet hjelp av storebror til bygging.

Jeg har gjort det slik en gang før, da med at de fikk ett byggesett hver. De syntes det var veldig gøy, særlig det at de ikke visste hva det ble før langt uti prosessen, så ble det spennende å se om de hadde gjettet riktig. Derfor tenkte jeg å gjenta det i år, men da med et større byggesett som alle tre får bygge på, hver sin dag.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:34   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Som beskrevet tidligere så gikk jeg på en smell med 3 x 24 pakker, der det bare kjipt, dyrt og dumt. Så for et par år siden gikk vi over til pakke hver søndag i advent, og selvvalgt kjøpt kalender de andre dagene.

Ellers finner man jo mangt på e-bay, og iPad-deksel er bl.a. noe jeg tenker de får en av søndagene i år, da de rett og slett sliter de ut.

Selv hadde jeg Niederegger kalender i fjor.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:55   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Jeg har EN gang pakket 72 gaver, ALDRI mer! Det var UHYGGELIG mye å pakke inn!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:08   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Hvis man ikke har type opplevelser, er en racer på håndarbeid og har hatt stor produksjon i forkant, eller satser på en puslespillbrikke pr. dag, så ville vi ved å kjøpe noe til 30-50 kr hver dag, havnet på mellom 2000-3600. Noen synes det er ok, men jeg gjør ikke det.

Nå bidro svigermor og mamma noen år med noen pakker, men selv da så klarte jeg verken å finne på noe-lurt eller noe-lurt-og-billig, så det ble mindre-lurt-og-dyrt. Og det ødela litt av sjarmen med julaften og gavene da, syntes jeg. Så da ble det en kompromissløsningen, og vi lever bra med det.

Jeg tenker det også er forskjell på når de er sånn i barnehagealder og tidlig i skoleårene, og eldre unger som ikke har samme fasinasjon over en rosineske som de hadde før. Jeg burde sikkert holdt det nøkternt fra starten av, men startet ut med friskt mot med nr.1, og når realiteten inntraff når nr.3 også skulle involveres, så var toget på en måte gått.


Sist redigert av Dronningen : 20-10-15 kl 16:16.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:10   #31
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Jeg har tidligere kjøpt Legokalender, men i år blir det forskerfabrikkens med 12 pakker delt på to. Sånn at det blir eksperiment i helgene.

Og så har de hver sin gammeldagse broderte kalender hvor jeg pakker inn en liten godtebit hver dag. Type melkeplett eller smørbukkaramell.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:29   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.628
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Mine har hjemmelaget pakkekalender. De åpner en dag hver og i år skal jeg og mannen også være med. Mao kun fire gaver pr mann.

Sokker, votter, viskelær, lørdagsgodisen på lørdag, en dvd hver søndag, hårstæsj til eldste osv er hva vår inneholder. Og muligens en kinotur.Vi år vil den også inneholde en sær øl på mannens dager og hårstrikker og ørebling på mine dager.

De har en dingsekalender fra en besteforelder i tillegg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:41   #33
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Her i huset er mange av opplevelsene sånt man gjør i adventstid likevel, men det er vel vanskelig å innføre etter så mange år. F.eks hogge juletre, bake pepperkaker med venner, pynte osv. Valgfri julekake er en hit, forresten! Da bestemmer ungene hva som skal bakes.

Noe settes ut til slekta, type julefilm på kino med besteforeldre o.l.

En del av pakkene er forbruksvarer, type blyanter, viskelær, kule sokker osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 17:09   #34
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.443
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bøker, kanskje!! De får ikke alltid så mye av det til jul. Kanskje jeg kan finne et barneantikvariat og fråtse litt?

Eller Donald-pockets, de er alltid populære, og fine å legge på hytta etter hvert også.

Jeg var på loppis og kjøpte 14 donald pocket for 100 kr! Samme som en på butikken.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 18:07   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.163
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Min 8-åring gleder seg nesten mer til kalenderen enn til julaften. Så jeg er ikke klar for å avvikle.

De deler en pakke-/opplevelseskalender. Opplevelsene er typ: bake colakaker, bake ut pepperkaker, gå på julekonsert, tur i svømmehallen, teater, bibliotekstur osv. Mye av det er ting vi hadde gjort uansett, men overraskelsesmomentet om når det skjer er gaven. De deler opplevelsene, og får pakke annenhver dag ellers.

Pakker til snuppa er enkelt. Hun får forbruksvarer som sokker, truser, tegnesaker, hårstrikker, osv. Og det setter hun pris på. Han andre er verre, synes jeg. Han kan også få sokker og hansker, men han blir rett og slett ikke like hæppi for sånt. Og jeg gidder ikke å kjøpe ræl bare for å fylle kalenderen. Så jeg har ikke landet helt på hva vi gjør.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 18:10   #36
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Vi har kun sjokoladekalender. Ungene blir bare storforlangende med pakkekalender.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 18:23   #37
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.443
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Begge ønsker seg sjokoladekalender, de syns det er luksus med en sjokoladebit hver dag i desember. Og jeg syns det er en mye bedre ide enn Lego/playmobil som bare er masse småbiter rundt om i husets ikke blir leket noe særlig med. Forskerfabrikk kalenderen ser også morsom ut, men siden begge går på kurs nå, er jeg usikker på om de gjør disse eksperimentene der.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 18:58   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Mine har hatt legokalender de siste årene. Nå ønsker de seg ikke det lenger, det kan jeg på en måte skjønne, når de har hatt det minst tre år på rad.

Så i år lager jeg pakkekalender og har kjøpt veldig billige ting på ebay og på TGR. Det blir en blanding av viskelær, blyanter, hårstrikk, hårspenner, spennende godteri på lørdagene, Flax lodd (M elsker det, vi kjøper så og si aldri ellers), pepperkakeformer og sikkert noe annet jeg ikke kommer på. Vi skal nok se Julekongen filmen, så den dagen legger jeg lapp om at vi skal se den. Har kun kjøpt ting de trenger for jeg hater "søppelting" som ikke brukes eller går i stykker med en gang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 19:03   #39
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.069
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Mine er små og elsker alt de finner i pakkekalenderen (tror nok at spenningen og nedtellingen er vel så viktig), så det får de i år også. 72 gaver ja. Jeg har vært forutseende nok til å kjøpe små poser så jeg slipper å pakke inn alt.

Jeg og broren min fikk forøvrig pakkekalender av Mamma til jeg flyttet hjemmefra rett etter videregående. Vi hadde definitivt akseptert en avvikling lenge før, men hun syntes det var koselig og det gjorde vi også. Jeg kan ikke garantere at jeg skal holde på så lenge selv, men jeg lager pakkekalender så lenge jeg liker det og ikke minst så lenge barna setter pris på det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 19:14   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.920
Blogginnlegg: 349
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å tenke litt rundt adventskalender

Jeg satt ved middagsbordet og snakket varnt om at vi i år skulle besørge åtte gaver hver og alle skulle få hver tredje dag og det er jo sløsing og ikke vits med en gave thver eneste dag og det er jo sløsing å kjøpe ting som ingen trenger som bare blir liggende og slenge. Så ringte det på døren, det var den snille postdamen som kom med babor-kalenderen min.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no