Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-14, 16:53   #21
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 844
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Hos oss varierer det litt fra år til år. Noen ganger kjøper vi noe, om det er noe spesielt vi trenger, men generelt kjøper vi det vi trenger etterhvert. I år blir det ikke gaver fra hverandre.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 17:17   #22
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi kjøper ikke gaver til hverandre og vi synes ikke det er urkjipt! Av og til kan en av oss finne på noe, men forventer ikke noe tilbake om vi ikke avtaler det. Vi kjøper ting vi trenger etter behov.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 17:48   #23
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi gjør det sånn av og til, men de siste julen har vi kjøpt til hverandre.
Synes det er helt greit å ikke gjøre det, spes om det er noe stort vi
trenger som vi kanskje kjøper på nyttårssalget.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 18:04   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kunne neppe vært gift med en mann som ikke ga meg gaver. Derfor har jeg trent ham grundig opp. Gaver er gøy, begge veier!

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 19:41   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

I utgangspunktet så kjøper vi ikke gaver til hverandre. Vi reiser bort en helg heller, eller bruker pengene på noe til felles glede. Vi nekter oss stort sett ingenting ellers og skaffer saker og ting når behovet eller ønsket er der. Avtalen brytes av meg i år, men det er fordi jeg synes det er stas å gi gaver og han trengte en ny dunjakke akkurat nå.

Sånn gjør vi det også. Jeg har ingen typiske julegaveønsker om dyre vesker eller smykker heller. Og alt det andre som vi "behøver" kjøper vi etter hvert. Vi pleier å kjøpe noen småting til hverandre fra ungene. Jeg vet ofte hva det er, i år får jeg et par sesonger av Downton Abbey tror jeg. Mannen får sikkert et par t-skjorter som vanlig.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 20:09   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kunne neppe vært gift med en mann som ikke ga meg gaver. Derfor har jeg trent ham grundig opp. Gaver er gøy, begge veier!


Jeg elsker gaver og bursdager og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 20:13   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Ernie og jeg kjøper ikke gaver til hverandre. Vi velger heller å legge penger i noe vi begge ønsker oss, en konsert, en teaterforestilling, hotelltur etc - i år kjøpte vi oss nytt kamera.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 20:22   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Jeg hadde også syntes det var urkjipt om ikke mannen min og jeg ga hverandre julegaver. De skal være pakket inn og hemmelige og ligge under treet, helt uavhengig av andre ting vi måtte trenge akkurat da (men selvfølgelig tilpasset økonomien til ehver tid, det må slett ikke være noe veldig dyrt). Jeg skjønner at andre tenker annerledes, men vi vil absolutt ikke slutte med gaver til hverandre eller bli enige om å kjøpe ny sofa/do/tv eller hva det nå måtte være. For meg er sånne ting totalt adskilt fra julegavetradisjonen.

Det går fint an å gi reise/opplevelse/restaurantbesøk, men da må det være overraskelse og pakke og ligge under juletreet.

Mannen min er heldigvis enig, og veldig flink med gaver. Han trengte heller ingen opplæring på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 20:58   #29
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

For meg er gaver veldig viktig (fra/til mannen). Jeg hadde blitt kjempelei meg og sur hvis jeg ikke hadde fått gave. Det vet mannen. Jeg får pakkekalender også.

Hvis ikke jeg hadde vært så barnslig glad i gaver så hadde nok mannen syntes det ville vært en god ide å kjøpe noe sammen istedenfor å kjøpe gaver til jul. Hva andre hadde ment om det er ikke viktig. Siden jeg er så glad i å få gaver så syns jeg det høres trist ut å ikke gi hverandre gaver, men det er ut fra hvordan jeg er skrudd sammen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 21:03   #30
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.


Jeg elsker gaver og bursdager og sånt.

Jeg også.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 21:11   #31
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi gjorde det slik i mange år, helt frem til i fjor eller forfjor. Mest fordi vi ikke tok oss råd til det, og heller sa at de litt større, dyrere tingene vi hadde kjøpt tidligere det året var gave til/fra hverandre (og i mange år var prøverørsforsøkene det ). Jeg tenker at dette må man jo kjenne på selv, og ser ingen betenkeligheter ved å la være å gi gaver til jul når det finnes så mange andre anledninger resten av året.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 22:35   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.906
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi har de siste årene gitt hverandre gaver som restaurantbesøk og konsertbilletter. Så kjøper vi det vi ønsker oss selv når vi har råd. Synes en liten oppmerksomhet til hverandre er koselig, selv om det bare er en liten ting.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:08   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi har gjort litt forskjellig. Noen ganger har vi kjøpt noe sammen som vi hadde lyst på, andre ganger har vi gitt hverandre gaver. I år har vi kjøpt ny, fin kaffemaskin som vi ikke bare kan ta oss råd til sånn uten videre, og da blir det gave til hverandre. Det er ikke noe kjipt i det for vår del, så hva andre tenker er ikke så nøye.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:17   #34
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg kunne neppe vært gift med en mann som ikke ga meg gaver. Derfor har jeg trent ham grundig opp. Gaver er gøy, begge veier!

Samme her. La meg få være barn så lenge som mulig!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:29   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi snakker innimellom om å droppe gave og heller kjøpe noe fornuftig sammen, men det blir (heldigvis) aldri noe av. Jeg elsker gaver og spenningen rundt. Det trenger ikke være dyrt eller flott så lenge det er pakket inn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:31   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi er vill & gal og gir hverandre middager, konsertbilletter og turer i tillegg til julegaver. Prisen på julegaver er varierende, men det er alltid en gave til hver av oss fra den andre under treet. Vi droppet det ett år og det var den kjipeste julen ever.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:51   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi dropper ikke gaver av noe som helst fornufts- eller gjerrighetshensyn, altså. Vi bare foretrekker det. Skulle det dukke opp en gave som roper på oss, så kjøper vi den. Men stort sett får vi mer det vi ønsker oss når vi kjøper noe sammen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:52   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.787
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Jeg elsker for øvrig også gaver. Det er ikke det det går på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 00:01   #39
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Vi kjøper noko til kvarandre frå ungane og svir som regel av eit større beløp på eit eller anna vi ynskjer oss eller treng på fellesen som gåve til kvarandre. I fjor vart det to nye garasjeportar, året før ein 55 tommars led-tv og i år blir det pengar i feriepotten. Eg tykkjer det er ein ok måte å gjere det på, for oss, vel og merke.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 00:37   #40
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det flere enn meg og mannen som ikke kjøper gaver til hverandre?

Har en mann som er over gjennomsnitlig glad i å gi/få gaver, så jeg gidder ikke engang foreslå at vi skal droppe det.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no