Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange kvm er deres soverom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-15, 10:43   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Tipper det er 6 kvm. Har tatt det rommet med vilje, fordi det har utgang til balkong og ikke kan brukes til noe annet fornuftig. Har alt av klær ol, på et annet rom, så ikke noe problem med plass.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 10:44   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.164
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er på 17 kvadrat, så det er god plass til både stor seng, nok skap og en god del gulvplass til overs. Jeg kan f.eks. trene der. Alle soverommene våre er relativt store da, jentene har henholdsvis 17 og 15 de også.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 10:57   #23
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.308
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Ca 11 kvm, det holder akkurat. Skulle gjerne hatt litt mer gulvplass.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 10:58   #24
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vi ser litt på mulighet for å bygge hus. Det hus vi evt velger har flere soverom på 9.7 kvm samt 1 soverom på 14 kvm men det kan man velge å ta med i stueløsningen som vi er fristet til da det hadde gitt oss drømmestuen.
Det ene soverommet på 9.7 kvm har en garderobe på 2.2 kvm, (skyvedør så ingen dør som skal åpnes og tar plass), som ikke er inkl i de 9.7 kvm og jeg sitter her og lurer på om det er stort nok til oss voksne. Rommet er nok så kvadratisk.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 11:01   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.702
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

3,5 kvm tenker jeg. Kalles heller sovealkove, plass til 120-seng med en fotlengde foran.
Ungen har soverommet med garderobe på ene veggen.

I min nye leilighet får jeg soverom på hele 6,2 kvm og muligens plass til klesskap. Ser for meg at ungens rom må inneholde hovedgarderoben der også, det er prisen hun må betale for å få det største rommet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 11:14   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vi har 11 m2, og det er lite. Men planen er å bygge på et lite walkinncloset, så da blir det 11 m2 med kun seng og nattbord og det går bra.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 11:24   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.751
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

10-ish, tenker jeg. Det er skyvedørsgarderobe langs ene veggen, også er det plass til en 160-seng med nattbord på hver side, og lite annet. Men vi trenger jo ikke noe særlig mer heller, det er ikke et oppholdsrom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 11:48   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.134
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Tja, 7 kvm vil jeg tro. Jeg har det minste soverommet siden gutta deler det andre.
Er plass til min 150 seng, en liten kommode og klesskap. Skulle veldig gjerne hatt et større soverom plassert en annen plass, men da må jeg flytte.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:18   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

13-14 kvm + en liten krok som går over trappa som er bak soveromsveggen.
Fornøyd, selv om ikke rommet er kjempestort.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:23   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.389
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Ca. 12 kvm, jeg synes det er for lite. Kunne godt tenke meg plass til et skap til og en kommode.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:26   #31
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt er 13,5 kvm, med skråtak. Vanskelig å møblere, for det er så lavt under taket i den ene delen og den andre delen med høyt under taket må vi ha garderoben. Det holder akkurat, men kunne tenke meg det litt større ja.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:31   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

8-9 kvm, tenker jeg. Det er lite, men ikke for lite. Vi bruker det bare til å sove og oppbevare klær i uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:33   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

19 kvm pluss at vi har en walk-in garderobe på 5-6 kvm i tilknytning til rommet. Jeg elsker å ha stort soverom.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:39   #34
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.092
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Mellom 6 og 7 kvm. Det er det minste rommet, og jeg får akkurat plass til 150-seng og et stort skap, samt et nattbord.

Herremannen hadde dette før mens jeg hadde det største rommet, men det gikk rett og slett ikke an å innrede det lille rommet på en måte som gjorde at han kunne bruke det til noe annet enn å sove, så da byttet vi. Jeg sover jo bare der uansett, mens han er på rommet sitt mesteparten av tida.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:51   #35
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vi bor en voksen og to barn og har to soverom på 6 og 9 kvm.
På det største er det to dobbeltsenger, bokhylle og skyvedørsgarderobe. Der sover vi alle sammen for det meste.
På det minste er det enkeltseng, garderobeskap og kommode. Det er mest i bruk som walk-in-skap til storesøster. Også sover jeg der når ungene har overnattingsbesøk.
Begge har helt grei størrelse.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 13:02   #36
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Vårt soverom er ca 12 kvadrat. Har 180 seng, to nattbord og en vegg/innhuk med skyvedørsgarderobe. Det fungerer veldig fint for oss, tror ikke jeg hadde ønsket meg større soverom, bortsett fra to ekstra kvadrat i de månedene vi har sprinkelseng på rommet.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 13:06   #37
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.626
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

8-9 kvm. Med en ukurant fasong som gjør det umulig å ha en 1,80 bred seng der og gangpassasje på begge sider av den. Det kunne godt vært litt større, selv om vi har fått skviset inn både klesskap og en sprinkelseng.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 14:33   #38
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.832
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Interessant. Skal bygge hus, og nå ser det ut som om soverommet mitt blir 13 kvm. Jeg trodde først jeg skulle få plass til å dele av med en lettvegg så jeg fikk en liten walkin-garderobe, men siden senga mi er 180x210, så blir det for trangt, og jeg må nok nøye meg med en hel vegg garderobe. Tror allikevel det skal gå greit.

Vi har gjort dette, og vårt er 15,5 kvm. Da ser det slik ut:
______
| _____|
|_____ |
|_____ |

..med walk-in i øvre delen der og 2 dører ut til ulike rom (én på hver side av det venstre hjørnet øverst). Der har vi fått plass til en god del Pax-skap fra IKEA, men jeg husker ikke helt målene. I alle fall har vi plass til 180x200-seng + nattbord på hver side + litt til, 2 smale kommoder på veggen mot garderobedelen (egentlig skoskap som brukes til undertøy) og 1 avlang benk med lintøy oppi og har fortsatt god plass til å bevege oss der inne. (Akkurat nå står det et kommodestellebord) der som vi ikke riktig vet hvor vi skal gjøre av, og fortsatt er det greit med plass.) Så hvorvidt du får plass til garderobeskap eller ei vil kanskje avhenge mer av hvilken form det blir på rommet enn at det er noen få kvm mindre?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 14:37   #39
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.042
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Satt og målte og tegnet med utbygger, og fant ut at det ble for trangt slik jeg ønsket det. Hvertfall om jeg skal ha 60 cm dype skap. Skal jeg utvide soverommet mer, vil det gå på bekostning av stue/kjøkken, og det vil jeg ikke. Men jeg tror nok at en skyvedørsgarderobe på over tre meter skal holde for meg. Jeg har tross alt ingen mann å dele skap med.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 14:42   #40
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.832
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvm er deres soverom?

Ahh, ja, 60 cm dype tar jo en del plass. Her har vi det på den ene veggen, og 30 cm på den andre (hadde heller ikke plass til to rader på 60 cm, men etter tips her inne viste det seg at jeg heller ikke hadde bruk for 60 cm dype på de skapene vi uansett skulle ha hyller i siden de fleste klær får plass i 30 cm dypt med mindre man legger to rader i dybden og at jeg fikk én rad på hver side dersom jeg droppet hjørneskap). Men 3 meter med garderobeskap bør holde for én person, ja. Spennende med nytt!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no