Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 11:42   #21
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Vi sier "Så bra vokalbur du har" når noen har bra ordforråd. Det kommer fra Mellomste som skulle kritisere Minsten for å kunne for få ord.

Og så sier vi at han "Ante fred og ingen ro" når noe uventet skjer.

Yndlingsuttrykket mitt er "Det du ikke vet har du vondt av å vite", men det tror jeg stammer fra en av kompisene til min Bror.

Fantastisk!
Tror jeg adopterer alle tre...

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Fra min farmor som var nordfra:

Hvis noen sølte middagsmat utenfor tallerkene så sa hun alltid: Kallen med skjegget!

Den henger med oss

Jøss, kjekt å vite i fall jeg noen gang skulle komme til å spise middag med deg, jeg hadde neppe skjønt så mye...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:43   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Og så sier vi at han "Ante fred og ingen ro" når noe uventet skjer.

He-he, det sier pappa også, det har hengt ved ham siden oppveksten.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:45   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Nå husket jeg en til. Da mamma vekte meg om morgenen da jeg var lita, sa hun alltid Nå er det tidlig mårraskvisten navlen.

Jeg bare MÅ spørre mamma om hvor i all verden dette uttrykket kommer fra.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:48   #24
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Mannen min har med seg dette fra barndommen, som vi bruker flittig: "Apropos jordbær" når noe er hel mal-apropos.

Det kommer av en liten gutt som bodde i gata hans da han var liten. Han var så skrekkelig glad i jordbær, og hadde hørt at de voksne brukte orden "apropos". Han skjønte vel ikke helt betydningen av det, og kom da med "apropos jordbær" selv om ingen hadde snakket om det i det hele tatt - han hadde vel bare veldig lyst på jordbær...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:51   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Denne tråden ble akkurat like underholdende som jeg hadde håpet.
"Á propos jordbær" var forøvrig et aldeles strålende uttrykk!
Og det minner litt om det vi bruker i venninnegjengen min:
Når noen sier "Og dessuten...", så er det alltid minst en som kommer med "...så er det Asbjørn Hansen som har nøklene!"
Jeg husker ikke helt bakgrunnen for det, men det var visst noe mal-á propos over den situasjonen også.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:54   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

I min lille kjernefamilie har vi en tendens til å ha -is-endelse på substantiv og egennavn. Mammis og pappis for eksempel kan vi si, og -is etter Veslas navn, barnisen til barnehagen, mormis til mormor. Ja, i det hele tatt. Vesla har også tilført noen uttrykk opp igjennom. Før hun lærte å snakke helt reint, så sa hun b til k. Så vi sier "den barpe niben" om "den skarpe kniven" siden det uttrykket har festet seg hos meg.

Da jeg var liten hadde faren min endel uttrykk som jeg ikke har hørt mange andre si. Eksempler:

"Å dra te Skjællvika!! - utrykk for å være imponert eller overrasket.
"Nå får'u ta dæ ei bolle suppe!" - kan du holde kjeft og være stille kjære barnet mitt.
Klappe hardt på ryggen og si "Kameratslag!".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:58   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

I min lille kjernefamilie har vi en tendens til å ha -is-endelse på substantiv og egennavn. Mammis og pappis for eksempel kan vi si, og -is etter Veslas navn, barnisen til barnehagen, mormis til mormor. Ja, i det hele tatt. Vesla har også tilført noen uttrykk opp igjennom. Før hun lærte å snakke helt reint, så sa hun b til k. Så vi sier "den barpe niben" om "den skarpe kniven" siden det uttrykket har festet seg hos meg.

Da jeg var liten hadde faren min endel uttrykk som jeg ikke har hørt mange andre si. Eksempler:

"Å dra te Skjællvika!! - utrykk for å være imponert eller overrasket.
"Nå får'u ta dæ ei bolle suppe!" - kan du holde kjeft og være stille kjære barnet mitt.
Klappe hardt på ryggen og si "Kameratslag!".



Ja, redskaper kan ha menge festlige navn:
Ostehøvel heter for eksempel Snøfte her i huset.
Min mann og en kamerat skulle ordne seg brødskive med ost etter en ravfyll i gamle dager, og kameraten lurte så kjekt på "kor i shattan har det blitt av hævlettes snøftehøveln???"

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 17:49   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

I barndommen min brukte kraftuttrykket Svarte får og bitre blomster! Evt svarte blomster og bitre får. De er Staalesen titler.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 17:54   #29
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Når min kjære mamma blir lei av at unger maser om hvor mange klokka er, så svarer hun "kvart over ræva på en halv gris". Utidig masing om når en ting skal skje besvares med "freda'n til høsten".

  Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:21   #30
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Vi har ikke noe eget ord for fatet man har matavfallet på, det har alltid blitt beskrevet som tallerken til å ha armer og bein på.

Slæk betyr jo at man er sliten, ikke slem.

Lurer egentlig på hvor mange som bruker ordet sjukling om en syk person også, om det bare er min familie eller et mer vanlig ord.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:29   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Når min kjære mamma blir lei av at unger maser om hvor mange klokka er, så svarer hun "kvart over ræva på en halv gris".

Jeg sier "kvart på halv rauå, og resten i smågodt".

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:29   #32
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og hos oss heter det rett og slett skrellfat.

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Vi har ikke noe eget ord for fatet man har matavfallet på, det har alltid blitt beskrevet som tallerken til å ha armer og bein på.

Slæk betyr jo at man er sliten, ikke slem.

Lurer egentlig på hvor mange som bruker ordet sjukling om en syk person også, om det bare er min familie eller et mer vanlig ord.

Når noen spør etter et fat til å ha beina på i våre familiemiddager er det alltid en eller annen som svarer: "Beina? Nei, de har vi da på gulvet." Så humrer vi litt alle sammen, for det var den eneste "vitsen" farfaren min kunne, og den dro han ved enhver anledning.

Vi bruker forøvrig ordet "sjukling" når vi er litt syke, eller "pjusk".

Svigermor har et fint uttrykk. "På skre" = når ting er litt på halv tolv.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:33   #33
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Vi har ikke noe eget ord for fatet man har matavfallet på, det har alltid blitt beskrevet som tallerken til å ha armer og bein på.

Slæk betyr jo at man er sliten, ikke slem.

Lurer egentlig på hvor mange som bruker ordet sjukling om en syk person også, om det bare er min familie eller et mer vanlig ord.

Sjukling brukes her også.

Noen som vet hva smøyestropper er forresten?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:36   #34
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

"
Divines "mållfat" kaller vi "skrallemann", som er dansk for søppelmann, og det stammer fra min danske tippoldemor og har holdt seg i familien.

Røysarskål her.

Sånn liten juiceboks med sugerør heter eplemann.

Sjebeli' betyr ordentlig, skikkelig, anstendig. E må se å få komt me hjem så e får lakt me i ei sjebeli ti. Evt brukt som verb: Nå måddu se å sjebe de' litt. dvs ordne seg, som å stappe skjorta nedi, eller kjemme håret.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 11-12-07 kl 20:43. Årsak: kom på en til.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:39   #35
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Skrellfat, ja.

I vår familie har vi brukt uttrykket "fyy deg, Putte" når vi litt skøyeraktig skal "irettesette" noen av de andre.

Det kommer fra da vi bodde i Finnmark. I et lite nabolag der bodde det en familie, hvor mannen var sørfra og snakket østlandsk. Så en morgen hadde puddelen hans, Putte, bæsjet på skiene hans som lå ute på trappen. Hans reaksjon var i en finnmarkings ører aldri så lite fislete.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 20:49   #36
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Her i huset sier vi alltid "Det får ikke ann", da Sofiane var liten sa han det istedenfor "det går ikke ann".

Ellers er jeg jo vokst opp med en del kraftige, svenske uttrykk...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 07:50   #37
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Noen som vet hva smøyestropper er forresten?

Smøyestoler.
Beltestolper.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 07:56   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Skrellfat, ja.

I vår familie har vi brukt uttrykket "fyy deg, Putte" når vi litt skøyeraktig skal "irettesette" noen av de andre.

Det kommer fra da vi bodde i Finnmark. I et lite nabolag der bodde det en familie, hvor mannen var sørfra og snakket østlandsk. Så en morgen hadde puddelen hans, Putte, bæsjet på skiene hans som lå ute på trappen. Hans reaksjon var i en finnmarkings ører aldri så lite fislete.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:26   #39
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

Her i huset har vi fjæmpegåill. Den brukes til å styre tv, video og tuner med. En taleleif fra storesøster i huset.

Ellers er spindelvev og edderkopp blitt til bimbelvæv og epperkåpp. Gjerne sagt med glassville øyne...



Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Utidig masing om når en ting skal skje besvares med "freda'n til høsten".

Her svares det med "august klokka tre".

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:42   #40
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle ord og uttrykk fra deres familier

(Utidig ?) mas om når/hva vi skulle ha til middag besvarte mamman min med "luftsuppe og venteboller". Jeg er ikke veldig glad i det uttrykket, og har ikke brukt det selv. Enda.

Ellers brukes vondteri, selvsagt, og kakald. Si i fra om noen trenger forklaring på sistnevnte.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no