Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem pynter juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-13, 14:11   #21
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.368
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Mannen setter på lys og jeg og ungene pynter. Nå er jo ungene store, men de har vært med siden de var små om de ønsket. Ikke alltid alle tre har lyst.

Og nei, jeg synes ikke du er et monster som vil luke ut rotepynt. Her tas ikke alt opp hvert år, og ting vi laget da vi var små er selvsagt ikke oppe. Det er heller ikke oppe hos våre foreldre lenger, noe som er heeelt greit.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 14:17   #22
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

De voksne, etter barneleggetid den 23. Det er den eneste juletradisjonen kona har vært helt bestemt på at hun ønsket å videreføre - at treet er pyntet og med lysene på når barna står opp julaften.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 14:32   #23
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi voksne tar lys og glitter, resten tar ungene (vi er med).

Jeg har slått meg til ro med at vi får ha sjarmerende tre så lenge vi har barn hjemme. I år terget mannen meg med å ta glitteret feil vei i tillegg. Jeg er vant med glitter som snurrer rundt treet på amerikansk vis, mannen er vant med at det henger ned. I fjor tok han begge deler. I år tenkte jeg å unngå det, og hang opp glitter nedover bare. Men han og ungene fant mer glitter, og snurret rundt først ene veien, så andre veien (på kryss, liksom).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 22-12-13 kl 16:33.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 14:33   #24
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg er forresten så vill og gal at jeg lar ungene pynte med julepynten også. Så lenge det ikke går helt over stokk og stein, så prøver jeg å ikke blande meg. De koser seg jo sånn med det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:00   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her pynter ungene og jeg, i den rekkefølgen. Jeg lar meg ikke stresse av et juletre, enten det nå ser sånn eller slik ut.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:02   #26
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Her pyntet treåringen nesten alene, det synes.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:15   #27
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.719
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Mannen setter treet på fot og hjelper til med lysene, eldste og jeg pyntet det i år. Jeg er ikke opptatt av design og har gjerne et rotete tre med all slags pynt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:16   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Litt hipp som happ, alt etter hvem som er hjemme.

Vi liker også et personlig tre, men jeg vil presisere (siden noen hevder det motsatte) at treet ikke trenger bli stygt av den grunn. Vi har noe pynt fra min barndom og noe som er kjøpt ulike steder og gir ulike minner fra voksen alder. Og pynt som ungene har laget og som jeg har laget. Alt er ikke ikke fint, men det meste er faktisk skikkelig pent. Når vi lager juletrepynt, lager vi noe ordentlig og fint, og treet pyntes gjerne bare i hvitnyanser, sølv og glass, men det er aldeles ikke upersonlig av den grunn. Jeg kunne fortalt en historie bak all pynten, tror jeg. Noe av pynten (vi har mye) blir igjen i esken, ikke fordi den er stygg, men fordi vi har mer enn vi trenger. Det er også ting med minner og kommer kanskje opp et annet år.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:22   #29
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg og snuppa pleier å pynte treet. Hun elsker det så hun er sjefen og jeg er assistenten som hjelper til med det som skal på de høyeste greinene. Når hun har fått hengt opp alt og er ferdig så bryr hun seg ikke om juletreet lenger, og da justerer jeg pynten litt mer i retning min smak.

Lysene er det forresten jeg som setter på, aller først. Og det er virkelig ingen ønskejobb, jeg banner og sverter hvert eneste år og synes det er utrolig knotete. Ønsker meg trådløse lys.


Sist redigert av konsulenten : 22-12-13 kl 15:28.
  Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:25   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Alle er med og pynter, men det er jo jeg som har valgt pynten, så da blir det liksom som jeg har tenkt uansett.

I fjor protesterte Virvelvinden på at hun ikke fikk henge opp det hun hadde laget på skolen (må bare skyte inn at hele kjøkkenet+loftstua+barnerommene hvert år er fulle av ting barna har laget), for det ikke passet inn.
I år har vi kjøpt inn et lite tre til loftstua, og Virvelvinden har virvlet/laget pynt til hele treet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:35   #31
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg fikser lys, ungene gjør resten. Treet bærer veldig preg av det, gjerne tre kuler på ei grein, men det blir akkurat sånn som det skal være. Jeg vil ikke ha et Bonyttjuletre. (Og i år tror jeg til og med jeg skal henge opp en dorulldiktator!)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:49   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.192
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Ungene pynter, og jeg redigere litt etterpå hvis det er veldig mye pynt på ett sted f.eks. Blir så sjarmerende, atte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 15:54   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi gjør det sammen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:23   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg pynter, som regel sammen med LilleVenn. LøveMannen fikser lys og sånn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:24   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi gjør det sammen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:28   #36
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi gjør det sammen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:28   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Vi pynter sammen hele familien. Og så flytter jeg heller litt på de tingene som henger veldig tett og henger der det mangler noe når ungene har lagt seg. Jeg har gode minner fra å få være med å pynte som barn, så barnas deltakelse trumfer utseende på treet. Vår julepynt er uansett en miks av gammelt, nytt og barnas kreasjoner, mye av det matcher ikke i det hele tatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:32   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Barna har pyntet i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:50   #39
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Jeg synes du er et monster som vil ta ned rotet Kanskje ikke monster, da, men litt sær.
Her pynter barna. Jeg håper jeg skal ha barnepynta tre for evig og alltid Mye mer sjarmerende enn et designjuletre med årets farger og tema, synes jeg.
Når barna har vært helt små, har jeg flytta den knuselige pynten litt høyere opp etter at de er ferdige. Ellers får de herje på

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 16:56   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem pynter juletreet?

Mannen min tar på lysene, og så er det guttene og jeg som tar på pynten. Det er jeg som har kjøpt mesteparten av pynten, for å si det sånn. Minsten har et plasttre på rommet sitt, som pyntes med alt fra påskekyllinger til en og annen sokk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no