|
Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
04-12-18, 10:31 | #21 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Oppførsel på teater?Jeg kjenner på det at det er godt det ikke bare er meg som reagerer på det. På lørdag skal vi på nytt teater (amatør) med barn som spiller, spent hvordan det blir.
04-12-18, 10:35 | #22 |
Textrovert
|
Sv: Oppførsel på teater?Jeg har et barn med autisme, og vi øvde og øvde på å være stille, men forlot forestillinger gang på gang når vi så at det ikke fungerte. Mye penger ut vinduet, men det var eneste måten å gjøre det på. Etter hvert gikk det jo helt fint. Og han var ikke gamle karen før han ble like kino-nazi som sin mor.
04-12-18, 10:38 | #23 |
Glamorøs
|
Sv: Oppførsel på teater?Jeg opplever ofte at foreldre eller andre voksenpersoner som er på teater med barn i større grad er der for å dokumentere opplevelsen til barna, ikke dele opplevelsen med dem. De tar bilder av barna og det som skjer på scenen, og melder seg ut selv ved å se på telefonen sin framfor det som skjer. Det ser jeg spesielt de gangene jeg havner på forestillinger sammen med skoleklasser. Elevene bruker ikke telefonen sin under forestillingen, men lærerne sitter ofte på kanten eller bak og surfer og gjør andre ting enn å følge med.
04-12-18, 11:12 | #25 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppførsel på teater?
He, he. Høres litt ut som min sønn. Særlig når vi er på restaurant så hisser han seg voldsomt opp over unger som springer rundt eller lager ståk. Han er veldig klar over at dette aldri har vært akseptabel oppførsel for hans del, og dermed forventer han at alle andre unger også kan oppføre seg.
04-12-18, 11:16 | #26 |
One of These Days
|
Å, det der irriterer meg grenseløst! Spesielt det med lærere. Og det er ofte de samme lærerne som lar elevene skravle uhemmet, bytte plasser og lignende. Eller lar og lar, de ser det vel ikke siden de sitter med nesa i mobilen. |
04-12-18, 11:45 | #27 |
heimføing
|
Sv: Oppførsel på teater?Fin tråd. |
04-12-18, 11:59 | #28 |
Truth is in the x-files
|
Sv: Oppførsel på teater?Folk eier ikke folkeskikk. Hvorfor hysjer dere ikke? Jeg ba den forelskede dusten som flørtet med kjerringen sin med idiotiske anekdoter om å klappe igjen på Sting-konsert.
04-12-18, 12:15 | #29 |
kamerat
|
Sv: Oppførsel på teater?Jeg kjefter på folk jevnlig. Ingenting blir bedre av at man lider i stillhet og tenker sitt.
04-12-18, 12:45 | #30 |
Klare sjøl
|
Sv: Oppførsel på teater?Noen av de som bråkte mest satt akkkurat litt for langt unna til at jeg kunne si noe til de, ellers er ikke jeg redd for å si fra til folk i sånne settinger.
04-12-18, 12:49 | #31 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Samme her.
04-12-18, 12:50 | #32 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg hysjer ofte. Ungene mine hater meg for det. Det er altså så kleint å ha en mamma som leker tante Sofie.
04-12-18, 13:54 | #34 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
Det mest irriterende med skoleavslutninger er ikke bråk synes jeg, men den haugen med foreldre på de første radene som alle holder opp mobiltelefonene for å filme gullklumpen sin så vi andre foreldre som bare vil være til stede og se på barna våre (og ikke gjennom telefonen) ikke får sett noen ting.
04-12-18, 13:59 | #35 |
Semiaktiv
|
Og noen bruker til og med iPaden til å filme med ...
04-12-18, 14:12 | #36 |
Epikur
|
Sv: Oppførsel på teater?Å, jeg er så ENIG! Jeg har også noen i familien som tror at deres barn er sjukt mye mer bedårende og interessante enn alle andre barn og at resten av verden er enig. De barna får løpe rundt i kirken, turne på benkene, rope høyt eller skrike uten at det blir tatt tak i det hele tatt. Vi har alltid vært på alerten, hysjet, formanet og båret ut, og det er temmelig irriterende at feks kusine (4) får stjele showet i alle andres dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse, solokonsert eller hva har du.
04-12-18, 15:46 | #37 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Oppførsel på teater?1) Den gang jeg gikk på videregående - i oldtiden - hadde nesten hele skolen abonnement til Nationaltheateret fordi en av våre norsklektorer solgte inn teater til oss med STOR innlevelse. han var en del av den indre kretsen til Per Aabel - og før vi fikk utlevert være første billetter i første klasse, fikk vi et kurs i skikk og bruk i teater.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
04-12-18, 16:12 | #39 |
Semiaktiv
|
04-12-18, 16:23 | #40 |
Klare sjøl
|
Når barna ler/gråter/hyler pga det som skjer på scenen er helt greit, og når barna svarer skuespillerene som idette tilfelle hvor nissen roper: "er det noen snille barn her?" og en unge i salen svarer "ja" så er det ikke det som ødelegger. Da var det mange som lo faktisk.