Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-11, 18:29   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Jeg syns det er helt greit at de som ikke er alvorlig syke skal levere meldekort, men jeg syns det er litt voldsom straff. Hvis jeg, som jobber gjennom Manpower, glemmer å levere timeliste får jeg ikke betalt, men jeg får jo pengene 14 dager senere.

Den gang jeg gikk på arbeidsledighetstrygd, i et par mnd i England, måtte vi troppe opp på kontoret annenhver uke med en liste over jobber vi hadde søkt på. Et meldekort på nettet er jo barnemat i forhold

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:12   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg glemte en gang å levere meldekort fordi jeg var syk, og tok kontakt med NAV. Der måtte jeg inn på teppet til en streng dame som lekset opp og var skikkelig nedlatene. Jeg satt omtrent og gråt mens jeg skrev en erklæring på hvorfor jeg ikke hadde levert. Jeg ble ikke trukket.
Dette må da gå an å få ordnet i ditt tilfelle også?

Herregud, det er helt vilt.

Jeg har også skikkelig dårlige erfaringer med NAV. Trist at det må være sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:14   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Å måtte sende inn dette meldekortet en gang hver 14.dag bør være en overkommerlig oppgave i hverdagen for de aller, aller fleste som går på AAP. Informasjonen kan jo sendes på nettet, og det er jo ikke vanskelig å sette opp en fast påminnelse på mobil eller outlook?

Sorry, men dette blir litt sutrete for meg

Det var vel ikke det som var spørsmålet, det var det faktum at man ble trukket 5500 kr. Det er mye.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 19:27   #24
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I

Er man alvorlig syk og ikke har mulighet til å følge opp et slikt system så bør selvsagt hele opplegget med disse kortene droppes. (Hvorfor må man sende dem inn da, forresten? Jeg har aldri sendt inn noe sånt når jeg var syk?)

Jeg skjønner heller ikke poenget med disse meldekortene ved sykdom. Det er jo også en ganske ny ordning, begrunnelsen kjenner jeg ikke til. For å få innvilget AAP ved sykdom har jo lege eller spesialisthelsetjeneste gjort en vurdering og personen har selv også søkt. Når AAP da er innvilget av NAV på bakgrunn av dette skjønner jeg bare ikke vitsen. Man blir vel ikke noe raskere friskmeldt av å sende inn meldekort?

Å bli trukket over 5000 kroner pga en forsinkelse (som jeg er sikker på kunne ha skjedd de aller fleste) synes jeg er hårreisende. Ikke kan jeg skjønne at det skal føre til noen tilfriskning heller.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:31   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Smilefjes, meldekortene gjelder når man har vært sykemeldt i over et år og er over på AAP. Det er nok derfor du ikke har sendt meldekort.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvis det er så alvorlig sykdom at det å melde fra til NAV (som jo i praksis er å regne som arbeidsgiver i perioden) hver 14 dag er belastende, er det kanskje lurt å ta problemet i forkant for å se om det kan gjøres noe individuelt med ordningen FØR den gir så store økonomiske utslag. Vet at folk har fått unntak for dette.

Jeg skjønner ellers godt det er "irriterende", men de aller fleste vet jo at det å gå på AAP innebærer en viss egen innsats i perioden for å ikke falle helt utenfor arbeidsliv og samfunn. Jeg skjønner godt at NAV ønsker at alle som mottar trygd skal melde seg jevnlig.

Som sagt, så er det så vidt jeg har fått med meg få som slipper å sende meldekort. Da hjelper det lite å være i forkant.

Jeg synes at folk som mottar AAP skal følges opp godt, spesielt der hvor man ser at det kan være noe å "hente" i form av delvis jobb, rehabilitering, behandling osv. Men jeg klarer ikke å se hva meldekort hver fjortende dag gjør godt for verken den syke eller NAV. Jeg lar meg veldig gjerne opplyse. Jeg har mer sansen for personlig oppfølging av folk, og synes det er der innsatsen bør legges. Slik det fungerer mange steder nå så trykker folk på knappene på pcén hver fjortende dag i både ett og to år uten å ha vært på et eneste møte med NAV i forbindelse med AAP-perioden. Sett i den sammenheng synes jeg meldekortene blir helt malplasert. Meldekortene synes jeg bør ha sin funksjon ifht. å beregne utbetalingen for folk som delvis jobber, og hvor utbetalingene fra NAV blir ulike fra måned til måned. At kronisk syke som helt klart ikke er arbeidsføre (de tidligere midlertidige uføre som man vet ikke vil være arbeidsføre på flere år innbefattes jo også av denne ordningen) skal drive med meldekort synes jeg er helt merkelig. Jeg klarer ikke å se nytteverdien av det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:35   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns det er helt greit at de som ikke er alvorlig syke skal levere meldekort, men jeg syns det er litt voldsom straff. Hvis jeg, som jobber gjennom Manpower, glemmer å levere timeliste får jeg ikke betalt, men jeg får jo pengene 14 dager senere.

Den gangen du jobbet i Manpower og skulle levere timelister så hadde du faktisk jobbet for pengene. Det har man faktisk ikke om man går på arbeidsledighetsstønad. Dengang da krevde de at du skulle gjøre jobben din først og fremst. På arbeidsledighetsstønad så stiller de ikke andre krav enn at du skal klare å gi fra deg én lapp annenhver uke. Det er ganske lave krav. Det er helt greit at disse kravene er så rigide at folk faktisk ser til å få levert det de skal.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Smilefjes, meldekortene gjelder når man har vært sykemeldt i over et år og er over på AAP. Det er nok derfor du ikke har sendt meldekort.

Aha - da skjønner jeg. Takk.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:40   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.078
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Å måtte sende inn dette meldekortet en gang hver 14.dag bør være en overkommerlig oppgave i hverdagen for de aller, aller fleste som går på AAP. Informasjonen kan jo sendes på nettet, og det er jo ikke vanskelig å sette opp en fast påminnelse på mobil eller outlook?

Sorry, men dette blir litt sutrete for meg

Sånne kommentrarer irriterer meg grenseløst. Selvfølgelig er det enkelt for de fleste, men det er noe med at straffa ikke står i forhild til forbrytlesen. Og for en del er det vanskelig å klare dette, pga sykdommen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:43   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Sånne kommentrarer irriterer meg grenseløst. Selvfølgelig er det enkelt for de fleste, men det er noe med at straffa ikke står i forhild til forbrytlesen. Og for en del er det vanskelig å klare dette, pga sykdommen.

Det er ikke en straff. Det er å gå glipp av et gode man kunne fått om man oppfylte vilkårene. Det er en helt sentral forskjell for meg altså.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:46   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Jeg er helt enig i alt som er sagt om meldekort ved aap - for ordens skyld. Det er at det skal være umulig for en som er frisk og ikke jobber å sende dette meldekortet jeg synes er tull.

Samt holdningen om at fravær av et gode man ikke har fylt vilkårene til er en straff. Særlig når vilkårene har så lav terskel som de har. (Fremdeles snakker jeg da om friske folk.)

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:47   #30
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den gangen du jobbet i Manpower og skulle levere timelister så hadde du faktisk jobbet for pengene. Det har man faktisk ikke om man går på arbeidsledighetsstønad. Dengang da krevde de at du skulle gjøre jobben din først og fremst. På arbeidsledighetsstønad så stiller de ikke andre krav enn at du skal klare å gi fra deg én lapp annenhver uke. Det er ganske lave krav. Det er helt greit at disse kravene er så rigide at folk faktisk ser til å få levert det de skal.


Aha - da skjønner jeg. Takk.

Det er jo ikke bare de som er arbeidsledige som leverer meldekort. Det er mange som er i en eller annen form for jobb når de mottar aap, de må også levere meldekort.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:48   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Det er jo ikke bare de som er arbeidsledige som leverer meldekort. Det er mange som er i en eller annen form for jobb når de mottar aap, de må også levere meldekort.

Som sagt - jeg ser ikke poenget med meldekort når man er alvorlig syk. Men er man frisk så er det å levere kortet i tide noe jeg finner helt rimelig å kreve - uten avvik.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:49   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er helt enig i alt som er sagt om meldekort ved aap - for ordens skyld. Det er at det skal være umulig for en som er frisk og ikke jobber å sende dette meldekortet jeg synes er tull.

Samt holdningen om at fravær av et gode man ikke har fylt vilkårene til er en straff. Særlig når vilkårene har så lav terskel som de har. (Fremdeles snakker jeg da om friske folk.)

Nå var dette snakk om en person på AAP, da kan det være grunner til at man ikke har levert.

Hi: Håper du får igjen pengene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:52   #33
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er ikke en straff. Det er å gå glipp av et gode man kunne fått om man oppfylte vilkårene. Det er en helt sentral forskjell for meg altså.

Jeg tenker at hovedvilkåret bør være om man faktisk har oppfylt vilkårene for AAP i den perioden det er snakk om. Det betyr ikke at jeg er i mot en reduksjon når folk ikke følger opp krav som settes. Jeg er selv vant til å benytte den slags konsekvenser i arbeid med sosialhjelpsutbetalinger. Forskjellen er at man etter min erfaring utbetalte den innvilgede sosialhjelpen når vilkåret var oppfylt (f.eks et papir som var for sent innlevert etc.) alternativt holdt tilbake deler av utbetalingen. Jeg synes det ville være helt urimelig å droppe og utbetale all utbetaling som man faktisk har oppfylt vilkårene til og som man har fått innvilget per vedtak, på grunn av en forsinkelse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:53   #34
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det har du rett i, men så lenge ingen kan fortelle hensikten med meldekort under AAP så virker det nesten som en form for straff.

Folk på AAP har fått grundig vurdering før de får innvilget dette. Meldekortene blir en slags meningsløs greie de må huske på å gjøre hver 14 dag. Sitter man da uten internett (som det finnes noen som gjør) eller internettet ikke funker så må man sørge for å ha frimerker i hus og poste meldekortet.
Misser man med noen få dager så står man plutselig uten penger til mat.

Man haker av på internettsiden om man ønsker å sende inn på nettet eller brev, så man har ikke uten videre papirutgaven liggende heller.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:55   #35
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Jeg sendte inn meldekortet én dag for sent en gang.
Ble også trukket for flere dager. Idiotisk system.

(Var i tillegg rett før jul, så da var det ekstra surt.)

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:55   #36
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det ville være helt urimelig å droppe og utbetale all utbetaling som man faktisk har oppfylt vilkårene til og som man har fått innvilget per vedtak, på grunn av en forsinkelse.

Helt og fullstendig enig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:56   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det ville være helt urimelig å droppe og utbetale all utbetaling som man faktisk har oppfylt vilkårene til og som man har fått innvilget per vedtak, på grunn av en forsinkelse.

, helt enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:09   #38
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.651
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Meldekort må veldig mange sende dersom de får penger fra NAV. AAP, dagpenger og også folk som får individstønad eller er i noe tiltak.

AAP er fremdeles en ganske ny ordning, men det skal fungere slik at den blir styrt av handlingsplanen du som bruker legger sammen med NAV. I en handlingsplan så kan både behandling og arbeidsretta tiltak inngå. Enten samtidig eller hver for seg. Noen jobber også delvis og har som plan å teste ut hvor mange prosent man klarer. På meldekortene skal man krysse av for at man er i tiltak de dagene man er det. Dersom det ikke krysses av for tiltak og man egentlig har blitt enig om det så får saksbehandler en varsel. Det samme er om bruker krysser av for syk og ikke har møtt på tiltak. Timer som man jobber og får betalt for blir registrert og trekkes dermed fra utbetalingen i neste periode. Det gir folk muligheten til å prøve seg ut i jobb siden utbetalingen styres av meldekortene og du dermed har kontrollen selv. Det er lettere å drive oppfølging og så klart kontroll. Meldekortene gjør også folk blir påmint at man faktisk mottar en ytelse og at den har en del forpliktelser. Både til aktivitet og ansvar for egen prosess.

Noen mennesker er så dårlig at de ikke klarer å levere meldekort. Dette gjelder spes folk med store psykiske lidelser. Da kan man søke om unntak fra å levere meldekort.Men de aller aller fleste klarer dette helt fint.

Det er så klart surt å levere meldekortene for sent siden man mister penger, men det er en forpliktelse man har når man mottar ytelsen.

Husk at man alltid kan klage på vedtak og det kan lønne seg å gjøre det. Da vil iallefall noen se på saken en gang til og du vil få et ordentlig svar (forhåpentligvis).

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:14   #39
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.115
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Jeg tror nok at jeg, før jeg opplevde å gå over på 50% AAP, ville slengt meg på de som fnyser av at folk uten alvorlige sykdommer ikke greier å få sendt inn meldekortet i tide. Men nå har jeg opplevd den andre siden av virkeligheten, og når man er syk kan meldekort faktisk være en ganske stor belastning (i mangel på riktig ord) som det faktisk går å misse på.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 21:14   #40
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis

Jeg er midt oppe i samme greia nå. De nye nettsidene der man leverer meldekortet er faktisk ganske skumle, det er bare en ørliten forskjell på det bildet man får opp når man har levert, men FØR man bekrefter at man har levert. Man får ikke noe pop-up som sier at man har levert meldekort, man får ingen bekreftelse på mail, og de har også sluttet å sende elektroniske "lønnsslipper" som de gjorde før.
Jeg levde i god tro om at det var levert, men enten har jeg ikke klart å få registrert ved å bekrefte at jeg hadde levert det, eller så har det skjedd noe annet teknisk feil jeg ikke aner noe om, men jeg mistet også en halv mnd utbetalt.
I januar. Og jeg har klaget, men det tar noen mnd. Jeg regner med at pengene er tapt, men blir frustrert og irritert over hele systemet. Har spurt om fritak, men fikk beskjed om at man omtrent måtte være av den hjemløse sorten uten tilgang til pc eller frimerker, evt ikke klare å ta seg til navkontoret sitt og logge på en pc der.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no