Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tines vaniljekesam

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 10:05   #21
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Her står det mer om Vanilje Kesam. Som du ser brukes den mest til dessert - men dessert er jo godt på morgenen også!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:06   #22
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Her står det mer om Vanilje Kesam. Som du ser brukes den mest til dessert - men dessert er jo godt på morgenen også!

Dessert er jo knapt nok godt om ettermiddagen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:15   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Her står det mer om Vanilje Kesam. Som du ser brukes den mest til dessert - men dessert er jo godt på morgenen også!

Det mangler link, men du tenkte kanskje på den samme som i det første innlegget mitt - en referanse til Tines hjemmesider?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:34   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Vaniljekesam er kjempegodt. Men jeg ser på det som en dessert eller ekstra kos og velger lettere yoghurt til frokosten og lunsjen i det daglige kostholdet. :erfaren kaloriteller:

Jeg er forresten også alltid sulten. I dag har jeg spist to brødskiver, 1 yoghurt og to små bananer, drukket en kaffe, en te og nesten 1 liter vann. Og er sulten. Har ikke høy forbrenning heller, er bare fryktelig glad i mat.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:36   #25
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vaniljekesam er kjempegodt. Men jeg ser på det som en dessert eller ekstra kos og velger lettere yoghurt til frokosten og lunsjen i det daglige kostholdet. :erfaren kaloriteller:

Jeg er forresten også alltid sulten. I dag har jeg spist to brødskiver, 1 yoghurt og to små bananer, drukket en kaffe, en te og nesten 1 liter vann. Og er sulten. Har ikke høy forbrenning heller, er bare fryktelig glad i mat.

Er aaalt for glad i mat jeg... Men nå SKAL jeg skjerpe meg.

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:41   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Høres ut som en festfrokost for blodsukkeret. Selv prøver jeg å holde meg til mest mulig proteiner og fett i måltidene, men jeg spiser jo heller mindre karbohydrater da. Mine frokoster er feks. egg, omeletter, kraftige smoothies, fylt avokado, knekkebrød med overload pålegg, koldtbord-tallerken, osv. Haddde jeg spist den frokosten i hovedinnlegget hadde blodsukkeret mitt gått bananas og jeg hadde vært sulten etter 10 minutter.
Men nå spiser jeg jo fader meg hele tiden også da, selv om jeg spiser lavkarbo. Herregud, jeg spiser sikkert 15 ganger om dagen. Ikke rart forbrenningen min er skyhøy. Er egentlig litt lei av å spise. Tror egentlig blodsukkeret mitt er litt bananas uansett hva jeg spiser i gravid tilstand.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:45   #27
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Hehe blodsukkeret mitt har alltid fest Iset

Neida.. Jeg skal seriøst begynne å skjerpe meg..

Har pleid å ha et stort måltid midt på dagen å sein kveldsmat.. ikke akkurat det beste for forbrenningen...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 12:16   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Vaniljekesam bruker jeg som lørdagsgodt et par skjeer over fruktsalaten.

Havregrøt med iskald melk på er himmelsk !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 12:24   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Ha vaniljestang i youghurt naturell. Veldig godt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 15:32   #30
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Jepp. jeg hadde tenkt å legge inn lenke
Om serien Sans
Sortiment

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 15:35   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Yoghurt naturell med finrevet eple og kanel i er veldig godt. Eller vaniljeessens/-stang og kanel. Mmm. Jeg lager ofte "hjemmelaget" yoghurt til vesla i stedet for disse sukkerbombene i butikken. Blander alt mulig godt oppi. Mosede usukrede blåbær er en slager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 15:52   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Vaniljekesam er ikke spesielt sunt som du har skjønt. Her i huset er Tine mild- og lett vanilije fast innventar, men nå får vi ikke tak i det lenger. Noen som vet om Tine har sluttet å produsere disse?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 16:07   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.988
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaniljekesam er ikke spesielt sunt som du har skjønt. Her i huset er Tine mild- og lett vanilije fast innventar, men nå får vi ikke tak i det lenger. Noen som vet om Tine har sluttet å produsere disse?

Neimen om jeg vet, men jeg vil gjerne slenge meg med i hylekoret ang. Tines yoghurtpolitikk. Jeg kommer aldri til å tilgi at de kuttet ut 4-pakningen med kirsebær- og morellyoghurt. Aldri!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 16:12   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Dere som sier dere blir sulten igjen med en gang dere har spist brød, hva slags brød bruker dere? Brød er ikke brød, altså. Svært få kjøpebrød inneholder nok korn til å holde deg mett. Hvetemel blir en fort sulten igjen av.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 16:39   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaniljekesam er ikke spesielt sunt som du har skjønt. Her i huset er Tine mild- og lett vanilije fast innventar, men nå får vi ikke tak i det lenger. Noen som vet om Tine har sluttet å produsere disse?

Det lurer jeg også på. Jeg er desperat!!!!!!!!!!!

Vaniljekesam er et alternativ til kremfløte og is hos oss. På fruktsalat og til kaker. Ikke som frokost.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:16   #36
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Neimen om jeg vet, men jeg vil gjerne slenge meg med i hylekoret ang. Tines yoghurtpolitikk. Jeg kommer aldri til å tilgi at de kuttet ut 4-pakningen med kirsebær- og morellyoghurt. Aldri!

Jeg var grinete på de kirsebær- og morellyoghurtpakningene. Blande søte og æsjete drittmoreller inn blant de herlige og nydelige kirsebærene. Jeg savner kirsebæryoghurt i beger jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:17   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det lurer jeg også på. Jeg er desperat!!!!!!!!!!!

Hm. Kanskje vi skal starte en mailkampanje? Bombardere Tine med sutremail.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 21:10   #38
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vaniljekesam er ikke spesielt sunt som du har skjønt. Her i huset er Tine mild- og lett vanilije fast innventar, men nå får vi ikke tak i det lenger. Noen som vet om Tine har sluttet å produsere disse?

Ja, denne er tatt ut av sortimentet.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 21:24   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dere som sier dere blir sulten igjen med en gang dere har spist brød, hva slags brød bruker dere? Brød er ikke brød, altså. Svært få kjøpebrød inneholder nok korn til å holde deg mett. Hvetemel blir en fort sulten igjen av.

Ja stemmer det, jeg spiser Lindbergbrød og det metter mye mer og holder blodsukkeret i sjakk. Spiser helst ikke brød med hvitt hvetemel i.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 21:25   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.267
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tines vaniljekesam

Jeg vil si at vaniljekesam er sunt hvis alternativet er sjokolade eller fløteis, men ikke som frokost.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no