Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du en to do-liste frem mot jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 11:46   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.401
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Øh, nei. Det er fortsatt lenge til jul? Begynner vel om en måneds tid eller noe sånt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:49   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Næh. Har gaveliste og julekortliste, men ikke noe annet. Vi skal bare være oss tre i julen, og jeg er høygravid innen den tid, så her blir det lavterskelaktiviteter. Bake litt, vaske litt, kose oss mye. Er det så mye mer en trenger lister for enn gaver og evt. julekort, da? :enkel:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 11:51   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg har jo en liste kom jeg på. Julegaveliste, og jeg er snart ferdig med de der julegavene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:34   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

MÅ man sende julekort? Jeg gjorde det før, men nå synes jeg det er et ork. Jeg gjorde det ikke i fjor. Noen reagerte, men jeg sender ikke pga andre, men meg selv. Samtidig synes jeg det er utrolig koselig å få julekort, så da må jeg kanskje sende noen også. Men man må finne fint bilde, lage det, bestille det, betale det, skrive hyggelige ting på det (og det er ikke alltid like lett når året har vært dritkjipt), putte det i konvolutter, lete fram adresser, kjøpe frimerker og sende det. Urgh.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:38   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Man MÅ ikke sende julekort. Jeg gjør det de årene jeg har lyst. I år har jeg ikke lyst.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:47   #26
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man MÅ ikke sende julekort. Jeg gjør det de årene jeg har lyst. I år har jeg ikke lyst.

Jeg kjenner at jeg ikke har lyst eller ork til å gjøre det i år, men kommer sikkert til å gjøre det uansett.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:55   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

En ikke sende julekort, nei. Selvsagt ikke.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:03   #28
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.371
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ja det har jeg. Der står det punkter med vasking på forskjellig rom, pepperkakebaking, hva vi skal gjøre i desember++.

Sånn er det her også. Og den er et word-dokument som hentes fram sånn omtrent på denne tiden, redigeres i forhold til datoer og ansvarspersoner, og henges så på kjøleskapet. Sånn omtrent 23.desember på formiddagen, bør alle punktene være haket av
Jeg har også ei bok der alle julegaver som blir gitt og alle julegaver som mottas står, og på den måten kan jeg se hva onkel A fikk i 2007, og ikke gi ham det samme i år Fått-lista brukes til takking etter jul, og til ideer til gaver til andre, før jul.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 20-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:31   #29
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Julekort sender jeg kun fordi jeg har lyst. De er i hus, og i går kjøpte jeg sånn gullpenn også.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:40   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg hadde ikke laget og sendt julekort om jeg ikke hadde hatt lyst. Jeg synes det er kjempekoselig, både å lage dem, sende dem ut og ikke minst få julekort fra andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:52   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Hva står det på den?

Jeg lager først en oversikt over alt som skal gjøres før jul, så setter jeg opp alle dagene og putter inn avslutninger, julebord og annet av avtaler og så putter jeg inn alle tingene som skal gjøres på ledige dager. Det meste av julekortskriving gjøres unna fra nå og frem til omkring 10. desember for eksempel og så kommer baking m.m. etter hvert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:12   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg må lage meg en liste. En handleliste, en gaveliste og kanskje en liste med ting vi skal huske å gjøre hjemme. Storstilt husvask driver jeg ikke med, jeg er mer på rydde-nivå.

På julekortene våre står det stort sett ikke mer enn god jul og godt nytt år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:17   #33
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg er listoman og har alltid to do lister.

Dessuten liste over hvilke julegaver som er i boks, hvem som skal få julekort osv.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:50   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg må få bestilt julekort snart, men må først finne et brukbart bilde, blir ikke så lett. Men jeg kommer til å kutte ned enda mer på julekort listen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:32   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.700
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Den er ikke kommet på papir enda, men kjenner jeg meg selv rett er det ikke lenge til. Julegavelista er kommet på papir, både den som lister opp alle vi skal kjøpe til og hva som er kjøpt, og den "disse gjenstår, dette ønsker de seg, og dette kan vi kanskje skaffe slik og sånn".

Den andre listen er bare i hodet mitt enda, og det skyldes nok ene og alene at den 3 timers lange nedetiden på datasytemene på jobb inkluderte ALLE datasystemene, ikke bare datasytemene men hele internettoppkoblinga) fiberbrudd nedi veien en plass...) derved satt vi alle på lunsjrommet og skravlet. Hadde vi hatt internett hadde jeg kommet til å surfe nettsider etter julegaver, sendt ørten mail til min mann, og "dette må vi gjøre frem mot jul" hadde vært en av dem, og den hadde også havnet på papir i veska og på mobilen om jeg fant en app jeg likte...

Bare vent, vi har nok av slike små og store datakrøll-perioder til at jeg sikkert får skrevet den neste uke. alternativt skriver jeg den selvsagt en kveld. Den er mer eller mindre på plass i hodet og inkuderer:

*Ta julekortbilde
*Sende noen bilder, inkl et med nisseluer, til min kusine som ordner kalender med bilde av alle oldebarna til farmor
*avtale kalenderfiksing til mine foreldre med min bror, vi pleier samarbeide med bilder av alle barnebarna.
*skrive ut, eller muligens bestille, julekortene.
*skrive julekortene
*kjøpe resten av gavene
*Lage julegaver med ungene
*pakke inn gaver, med julemusikk og julebrus
*Sende den ene gaven som må sendes
*Delta på "så deler vi ut gavene og julekortene"-kveld med slekta.
*Ordne juleklær til ungene (bør nok flyttes noe lenger opp, siden denne gavekvelden er 20. desember...)
*Vaske alt vi skal ha med oss
*Fylle bilen med tusen gaver, 2 store og 2 små og en hund og det vi trenger av klær til juleferien.
*Smile lykkelig når mannen høylytt sier at dette ER siste gangen vi reiser på juleferie, og bare si "Ja, tenk så deilig, neste år blir vi hjemme!" (Uten å gni inn at "og tenk, det kunne vi teoretisk sett vært i år også")
*Kjøre de ukjent antallet mil til svigermor.
*Innser at jeg litt tidligere bør legge inn *Sjekke kjøreruta både hvor langt det er og hvor vi egentlig skal kjøre, det er lenge siden jeg bodde på sunnmøre og kjørte østover. Rettere sagt, jeg KJØRTE ikke på den tiden, jeg satt med nesen i en bok i baksetet...


Se så, jeg har jo nesten laget listen allerede!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:39   #36
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg har knipset, fikset, bestilt og betalt julekort og 2 kalendere.
Har ellers ordnet 3-4 julegaver, og venter egentlig nå på mannens lønning slik at vi får kjøpt og sendt det som skal nordover. Vi kjøper inn til unger og annet midt i desember.

Ellers kommer mamma og baker her om 14 dager, og så fikk vi svigermor ned fra 17.-27. Hun hjelper meg med vasking. Så stort sett er det evig rydding og og pønske ut noen gaver til familien som står på programmet.

(og i dag skal vi kosebake runde to med Kolakaker nå i november, bare fordi vi vil.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:43   #37
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg har foreløpig bare en mental todoliste. Men jeg har handlelisten, julegavelisten og julekortlisten fra i fjor på excel, så det blir noe copypaste der. Og svigermor kommer om 2 uker, og da skal vi svusje rundt og ordne det meste, for da har vi ledige kvelder sammen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:01   #38
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg burde sikkert hatt det men... Siste eksamen 21. desember.
Jeg kjøper julegaver 22 desember tenker jeg.
Og tar lørdagsvasken litt nøye.
Handleliste har jeg da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:07   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Jeg har ett punkt:

  • Ikke smell i den digre veggen som står 1 cm unna nesen pga altfor mye å gjøre på jobb.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:23   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en to do-liste frem mot jul?

Og alt er allerede delegert til noen?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no