Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når på døgnet vasker du huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 21:59   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Vi har vaskehjelp som tar det grøvste. Mannen min går over gulvene i tillegg, en eller to ganger i uka, det er som oftest i "arbeidsøkten" fra barnet har lagt seg til v er ferdige med husarbeide. Jeg er mer sånn at når jeg er på badet så vasker jeg over vasken, og går over dusjen når jeg har dusjet. Doen fyker jeg over dersom jeg ser støv på den. Så ikke noe fast tid på det for meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:01   #22
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Om natten. :nattugle:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:07   #23
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Vi vasker stort sett i helgen, gjerne lørdag formiddag. En av oss vasker, mens den andre er sammen med ungene.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:09   #24
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hvor er ungene når dere vasker da??

Er kanskje fordi mine unger er så små enda at dette føles som et "problem" ?

Barna er med meg/rundt meg.
Det er da overhodet ikke noe problem.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:10   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enten en halvtime før lunsjtid eller en halvtime før middagstid, avhengig av hva gjestene er invitert til.

  Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:10   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Eg sender ungane ut når eg skal vaske. Eventuelt opp på rommet, med beskjed om å rydde

Men det tar meg sånn ca berre ein time å rydde, støvsuge og vaske huset då. Nokre fordeler må eg jo ha.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:12   #27
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Helgevasken tas litt på fredags ettermiddag, eller på lørdagen engang på formidagen.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:13   #28
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg begynner klokka ni, hver fredag eller torsdag hvis jeg har planer for fredagen.
Og jeg vasker og vasker. Er stort sett ferdig rundt klokka to.
Her består fredagsvask av støvtørk og rydding i alle rom, møbler, nips, lister, bilder, ja alt med støv på. Full støvsuging i alle rom, vasking av gulv, bad, wc, stryking av klær som har blitt vasket i løpet av uka, lufting av dyner og skifting av sengetøy. Og så tar jeg en ekstra ting hver gang, som vasking av skohyller, rydding i et skap, vinduspuss o.l sånn at jeg er ajour til enhver tid og slipper å ha kjempestore vaskedugnader for å rundvaske huset.
Her er rent i hver eneste krok når jeg er ferdig.
Ellers støvsuger jeg huset annenhver dag rett etter levering i barnehagen, tørker over bad og wc hvis det trengs. Dette er fast rutine, jeg bruker alt fra 20 minutter til 1 time på formiddagen på å holde helgevasken ved like.
Jada, jeg liker å ha det ryddig og rent så det må bare bli sånn. Og det er utrolig godt å få det unna tidlig på dagen, jeg nekter å fly rundt med støvsuger eller vaskefille på kveldstid.

Sånn pleier jeg å gjøre til jul.

__________________
Personality Goes a Long Way.


Sist redigert av Lenam : 13-02-09 kl 22:37. Årsak: kul jul
Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:13   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.524
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

I dag var planen å ta det mes Grosvold var på tv. Jeg ble dessverre sittende her og da blir det nok ikke tatt før neste fredag.
Stort sett så tar jeg det på fredagsformiddag siden jeg har fri fra jobb den dagen, og de minste er på skole og i barnehage.

I dag var det planleggingsdag og istedenfor ble det playdate i akebakken.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:15   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg vasker aldri huset, men jeg rydder hver torsdag. Så vasker mannen huset mellom 18 og natta om torsdagen. Deilig å ha det nyvasket og ryddig til fridagen min på fredagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:30   #31
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Ingen rutiner, ingen regler. Og det syns.

....i alle fall når det er en stund siden jeg hadde besøk sist.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:35   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Ikke innenfor døgnets vanlige 24 timer ihvertfall. Jeg må åpne et hull i the space-time continuum for å få det til. Øyensynligvis.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:36   #33
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

jeg vasker på dagtid de dagene jeg har fri.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:37   #34
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Sånn pleier jeg å gjøre til kul.

Du skulle sett meg i action før jul.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:38   #35
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hm, her vaskes det litt om gangen - målet er at vi ikke skal legge merke til at vi gjør en innsats.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ingen regler, gjør det når jeg gidder.

Her er det en kombinasjon av disse to. Vi tar litt pø om pø - når vi gidder. Og vi gidder som oftest lørdag eller søndag formiddag før dagen egentlig har startet, eller en halvtime før vi får besøk. Jeg tar badene og klesvasken innimellom sånn at det ikke skal merkes, og mannen støvsuger litt nå og mopper litt da. Resten tar vi etter skippertaksmetoden.

Ungene er billig og etterhvert høvelig effektiv arbeidskraft, og er helt nødvendig å sette i arbeid en halvtime før besøket kommer.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:38   #36
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Du skulle sett meg i action før jul.

Du og samboern min hadde sikkert hatt mye til felles.

Han er sånn som kan finne på å støvsuge før han har fått av seg ytterjakken.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:38   #37
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Jeg har alt for god tid til å gjøre husarbeid. Derfor utsetter jeg det til dagen etter. Hver dag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:42   #38
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Du og samboern min hadde sikkert hatt mye til felles.

Han er sånn som kan finne på å støvsuge før han har fått av seg ytterjakken.

Og feier trappa før han går inn, setter på vaskemaskinen før han dusjer om morgenen og henger opp klesvask før han legger seg?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:42   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

vaskehjelpen gjør det mellom kl 12 og 15 på mandager.

Det lille som må tas ekstra pleier jeg å gjøre i helgene, og da på formiddagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:48   #40
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når på døgnet vasker du huset?

Har ingen faste rutiner. Dessuten er det mannen som vasker mest.
Vasker vi sammen, blir det på dagtid Lørdag eller Søndag.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no