Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg noen grøssere

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 13:32   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri noensinne forstått folk som sier "jeg tør ikke se grøssere, jeg blir jo så redd". Hallo, det er jo det som er hele poenget med grøssere, jeg MISUNNER de som blir så redde. Hadde de visst hvor heldige de var ...

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:40   #22
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tale of two sisters er veldig VELDIG spesiell. Du sitter nok som et stort spørsmålstegn etterpå, jeg måtte se den to ganger før alt falt på plass. Den er nok for spesielt interesserte, så mulig du ikke liker den, jeg har diskutert filmen med mange som ikke orket å se den ferdig engang, hehe. Men jeg ELSKER den og har sett den flere ganger. Det er en scene som skremmer vannet av meg, den involverer et gjenferd som kryper opp i senga til to vettskremte småjenter.

Så nettopp trailer, jeg mistenker at jeg kommer til å like denne, håper gubben fant den asiatiske versjonen av Shutter for nå er han gått på jobb allerede.Shadows var vanskelig å finne trailer av.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:44   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg har også blitt herdet med årene. Da mannen og jeg var nyforelsket så vi Pet Cematary (Sematary? Semetary? ) sammen. Jeg var livredd, og gråt da han måtte gå hjem for jeg turte ikke være alene. Jeg var redd for å se den igjen, men etterhvert som jeg merket at jeg ble mer og mer herdet, bestemte jeg meg for å se denne igjen. Jeg ble jo LIVREDD første gang, og tenkte at NÅH blir jeg skremt, nå. Vel, den var bare teit. Ble ikke redd i det hele tatt, men måtte gråte et par tårer når zombiegutten blir stukket av sprøyta og gråter sånn sår barnegråt.

The Ring er en av de få filmene som faktisk har skremt meg de senere år. Jeg så den på DVD, helt alene, i en mørk stue med levende lys på bordet. Når mannen kom hjem midt i filmen gråt jeg nesten av lettelse. Den er ikke like skummel nå når jeg har sett den fire ganger, da. Sixth Sense er fremdeles creepy, men ikke sånn "kryp-inn-i-sidemannen-skummel". The Grudge er den første filmen som har fått meg til å hyle på kino. Jeg skvatt så innihelsike, at jeg nesten landet i fanget til mannen til Iset.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:46   #24
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Pet Cemetary var en av mine favoritter da jeg var rundt 13-14. Husker at den lille gutten er så nydelig, tror jeg ikke kunne sett den uten å gråte den dag i dag.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 13:53   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jaa! Jeg elsket også Pet Cemetary. Husker godt Gabe ja, den lille blonde gutten. Grusomt! Jeg så den igjen for noen år siden, da var den ikke like skummel, desto mer trist pga. gutten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:22   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Den eneste grøsseren jeg har sett er Reeker - og den er vel neppe skummel nok for en grøsser-veteran som deg.

Jeg satt her og grubla på hvorfor jeg har sett den, og fant ut at det var fordi en av rollene spilles av han nerdete krølltoppen i Angela/My So Called Life; jeg tror jeg ville se hvordan han så ut som voksen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:24   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Den så jeg for lenge siden, ikke skummel nei, bare teit.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:25   #28
scmiscmi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 33
scmiscmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Har du sett nattvakten? Den er dansk og handler om en som jobber i en lik kjeller..

scmiscmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:54   #29
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

The Ring (den originale - ikke den amerikanske) skremte livet av meg. Det samme gjorde den danske "Nattevakten".

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:32   #30
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Nattvakten
Rosemary`s baby
Them
one missed call
Prince of darkness
De dødes tjern
the others
Blair witch project
Exorsisten
Og en hekse-film som jeg ikke husker hva heter. :deler:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:40   #31
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg er en skikkelig pyse, men har sett litt av hvert etter at vi fikk Canal Pluss. En som ikke er nevnt her enda (trorjeg), er The Descent, den synes jeg var skikkelig fæl. Vil ikke anbefale akkurat, men da er den nevnt. Shutter synes jeg også var dritekkel.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:41   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Denne tråden er ikke noe for meg skjønner jeg, det er så mange filmer her som jeg overhode ikke synes er skumle (vel, de fleste), og mange er jo bare teite, og filmer jeg kjedet meg gjennom.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:30   #33
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Denne tråden er ikke noe for meg skjønner jeg, det er så mange filmer her som jeg overhode ikke synes er skumle (vel, de fleste), og mange er jo bare teite, og filmer jeg kjedet meg gjennom.

Men hvem filmer syntes du er skumle da?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:07   #34
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Nattvakten
Rosemary`s baby
Them
one missed call
Prince of darkness
De dødes tjern
the others
Blair witch project
Exorsisten
Og en hekse-film som jeg ikke husker hva heter. :deler:

Du nevner alle de jeg tenkte på pluss noen til!

Ellers er jeg enig i at de japanske skrekkfilmene som regel er tusen ganger eklere enn de amerikanske!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:09   #35
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Du nevner alle de jeg tenkte på pluss noen til!

Fordi jeg har så god smak det serru!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:03   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av scmiscmi, her.

Har du sett nattvakten? Den er dansk og handler om en som jobber i en lik kjeller..

Jepp. BOOORING.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Nattvakten
Rosemary`s baby
Them
one missed call
Prince of darkness
De dødes tjern
the others
Blair witch project
Exorsisten
Og en hekse-film som jeg ikke husker hva heter. :deler:

Mange av disse er jo mindre skremmende enn Dagsrevyen. One missed call (den japanske) og The Others var fryktelig skremmende, men de andre var bob-bob eller direkte kjedelige.
The Descent var også søppel. Det eneste som skremte meg en smule var den klaustrofobiske greia nede i hulen, men alt dette med monstre og dritt var bare latterlig.

En film jeg forresten kan anbefale er


(Kilde: youtube.com)
! Den var intens til tider, jeg må innrømme jeg skalv som et aspeløv innimellom. Jeg skal laste den ned og se den igjen nå snart. Litt teit handling, egentlig, men jeg ble fenget av stemningen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:40   #37
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp. BOOORING.



Mange av disse er jo mindre skremmende enn Dagsrevyen. One missed call (den japanske) og The Others var fryktelig skremmende, men de andre var bob-bob eller direkte kjedelige.

En film jeg forresten kan anbefale er


(Kilde: youtube.com)
! Den var intens til tider, jeg må innrømme jeg skalv som et aspeløv innimellom. Jeg skal laste den ned og se den igjen nå snart. Litt teit handling, egentlig, men jeg ble fenget av stemningen.

Spellbound heter den heksefilmen jeg ikke husket navnet på!!

Og den filmen du syntes er skuml har jeg ikke sett, men da skjønner jeg at den skal leies til helgen!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:42   #38
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Har akkurat sett den amerikanske versjonen av Shutter. Synes den var grei nok, ikke sånn veldig imponerende. Burde kanskje se den japanske versjonen også, men jeg venter til jeg har glemt handlingen litt. Har One Missed Call og Tale of two sisters på vent..

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:44   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg noen grøssere

Jeg holder på å se den amerikanske Shutter akkurat nå, har kommet ca. halvveis (måtte ha en tissepause). Så langt er jeg ikke særlig imponert, den er mer underholdende og litt småcreepy enn direkte skummel. Den japanske skremte meg sånn at jeg nesten grein.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 22:49   #40
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg noen grøssere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En film jeg forresten kan anbefale er


(Kilde: youtube.com)
! Den var intens til tider, jeg må innrømme jeg skalv som et aspeløv innimellom. Jeg skal laste den ned og se den igjen nå snart. Litt teit handling, egentlig, men jeg ble fenget av stemningen.

Hmm, med litt skepsis skal jeg laste ned denne og se.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no