Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-13, 21:36   #21
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Miljø.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:17   #22
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm. Og det finnes da ingen saker som ville ha rokket ved dette ? Jeg skjønner i og for seg det hvis man er 100% enig med ideologien bak et parti. For meg blir det mer å finne ut hvem jeg er 52% enig med dette året.

For meg finnes det saker som kan få meg til å bytte parti - på tross av en ideologisk grunnholdning. Asyl-/flyktningepolitikk og skole er to saker som kan få meg til å stikke hvis jeg kommer veldig på kant med partiets hovedsyn. Vei er jeg relativt lite opptatt av, så her tåler jeg mye.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:32   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ingen, egentlig. Jeg stemmer ganske ideologisk, og det smerter meg litt at Venstre utgår fordi jeg under ingen omstendighet noensinne vil stemme på noen som kan samarbeide med FrP og KrF.

Noe slikt er det for meg også.

Alt som leier lanke med Frp utgår med høye kneløft, uansett hvor enig jeg ellers kunne være i deres politikk.

Krf og SP utgår, da deres ideologi ikke stemmer overens med min.

Ut over det er det sosial velferd og skolepolitikk, samt miljø som ligger hjertet mitt nærest, tror jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:54   #24
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.230
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Skole, familie, velferd og asylpolitikk er viktige områder for meg, og avgjør hva jeg skal stemme på. Nå må det sies at jeg ikke har gjort de helt store krumspringene i det politiske rommet. Men ved valget i 2009 var to utspill fra det partiet jeg trodde jeg skulle stemme på nok til at jeg heller stemte på et parti litt mindre til venstre. Jeg tror ikke jeg kommer til å flytte meg noe nærmere midten enn det, men man skal aldri si aldri.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:55   #25
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg har alltid stemt ideologisk-for meg vil dette si sosialistisk/sosialdemokratisk (SV). Men samtidig liker jeg enkelte av tankene til Venstre, men klarer ikke å svelge at de holder søra på gløtt for samarbeid med FrP (og for så vidt også KrF), så da er jeg like langt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:58   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Ideologi. Og anti-naivitet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 23:41   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg mener at jeg er enig i hovedtankene/verdisynet/ideologien til partiet, og selv om jeg ikke er enig i alt så stemmer jeg likevel dette partiet. Det skal veldig mye til og jeg skal være voldsomt uenig før jeg skifter parti. Jeg har alltid stemt det samme.

Jepp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 23:43   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jo, det kan vel kanskje hende, men det har ikke skjedd enda.

Signerer denne også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:55   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Skole, helse, velferd. Jeg stemmer vel og ut fra ideologi, på noe vis.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 07:45   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.103
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg stemmer ideologisk, men det kunne vært enkeltsaker som hadde fått meg til å endre mening.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 08:00   #31
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva mener dere når dere sier at dere stemmer ideologisk, ikke etter enkeltsaker? Spiller det ingen rolle hva slags bullshit de måtte finne på fordi de har en sosialistisk grunntanke for eksempel? Eller synes dere at partiene har en så klar ideologisk linje som gjennomsyrer hele politikken på en sånn måte at det er innlysende hva de kommer til å mene i ulike saker?

Mitt inntrykk er at dette er tilfelle, på begge sider av den politiske skalaen. Jeg har ingen hjertesaker, men har sett meg meg lei på den voldsomme offentlige byråkratiseringen overalt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 08:27   #32
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.799
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Skolepolitikk (ikke karakterer i barneskolen f.eks), kommuneøkonomi, mindre byråkratisering, miljø.

Ja, jeg sliter med hva jeg skal stemme i år. Jeg ender sikkert med det samme jeg har stemt tidligere selv om det betyr like mye byråkrati som nå.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 08:57   #33
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Valget tenker jeg mye på.
Skolepolitikk, helse, og spesielt barnehagepolitikk opptar meg. Med en mann som har drevet eget foretak så har jo ikke akkurat næringspolitikken til de rød/grønne vært optimal, så der mener jeg noe bør gjøres. Men det blir ikke avgjørende for meg. Skole og barnehagepolitikken til frp/høyre skremmer meg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:07   #34
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg stemmer veldig ideologisk men har sett at i det siste har det som jeg er vant til å stemme sklidd litt mer unna det jeg mener. Eller mulig jeg har fått nye meninger...?

Jeg er mer opptatt av helse, barnehage, skole enn før.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:08   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Miljøspørsmål. Og så må jeg være grunnleggende enig i mesteparten av det mitt parti står for. Venstre er det partiet som står meg nærmest, selv om det også der blir noen kameler å svelge hver gang jeg stemmer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 09:18   #36
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.258
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg har i alle år stemt "idealistisk".

I år vurderer jeg sterkt å stemme symbolsk på Piratpartiet, fordi jeg syns Norge har vært så fordømt feige når det gjelder Snowden. Den saken opprører meg mer og mer, og jeg syns det er helt ufattelig at det offentlige Norge - i alle fall som jeg har fått med meg - ikke viser hva man syns om å bli overvåket.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 10:24   #37
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg er livredd privatisering av offentlige oppgaver, og at konsekvensutredningen av lofoten/senja/vesterålen skal resultere i oljeutvinning i et værhardt og sårbart miljø.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 11:22   #38
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Jeg er veldig motstander av NPM-praksisen som råder i offentlig sektor, jeg er mot privatisering av offentlige tjenester, jeg ønsker at staten skal ha tunge eierinteresser i viktige virksomheter (type el.produksjon, f.eks), jeg ønsker et skattenivå som bidrar til økt utjevning og jeg ønsker statlige føringer som tvinger oss til å velge miljøvennlig transport (inkludert betydelige kutt i flyreiser).

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 21:17   #39
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Ideologisk, og som langvarig Venstremedlem er jeg trofast velger, selv om det absolutt er deler av programmet jeg ikke er enig i.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 20:00   #40
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg mener at jeg er enig i hovedtankene/verdisynet/ideologien til partiet, og selv om jeg ikke er enig i alt så stemmer jeg likevel dette partiet. Det skal veldig mye til og jeg skal være voldsomt uenig før jeg skifter parti. Jeg har alltid stemt det samme.

Slik tenker jeg også. Partiet jeg stemmer på har et par saker jeg ikke er udelt positiv til, men det er heller ingen andre partier jeg er like enige med.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no