Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 10:11   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Knøtteliten bruker klær rundt str. eller litt over. Hun er 77,5 cm og klær i 74 er for små.
Knottentotten bruker rundt lengden sin, i hvert fall ikke over. Han er liten og sped og har brukt 116-122 det siste året. 128 er alt for stort. Han er vel mellom 1,20 og 1,25 en plass. :har ikke målt:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:12   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.865
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jeg runder opp og kjøper ofte en størrelse større. Når de blie eldre, over 5-6 år, kan jeg ofte kjøpe en størrelse større.

Minstemann er 102 cm og bruker 98/104. Det i 98 begynner å bli knapt. Truser i 98/104 er for små, og han er hverken sylfide eller rund.

Mine barn har aldri vokst ut av gensere eller bukser fordi de er for trange. Det blir for kort i armer/ben eller for kort i livet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:14   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jeg vet ikke eksakt lengde på snuppa, men hun er nok i underkant av 90 cm, kanskje 87-88 cm, og vekt ca. 12 kg?

Hun er smal i bygning, men har ganske lange bein, og bruker stort sett 86, og det hun har i 92 er altfor stort. Hun har også noen plagg fra PoP i 80, men de er veldig store i størrelsene. Samtidig har hun noen få bukser i 86 som jeg har måttet legge bort fordi de ble for korte i beina.

Når jeg kjøper klær til henne nå, kjøper jeg 92 for at hun skal ha dem en stund, mens jeg ser at andre med barn som er samme alder eller yngre, kjøper 98 og 104.

Nå skal det legges til at jeg stort sett ikke liker barneklær som er så store at de må brettes opp i bauger og kanter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:21   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.043
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Minstemann bruker vel nesten samme størrelse som lengde. Målte han til 109 cm i går og jeg kjøper nå 110, 104 begynner å bli knapt ja.
Storebror ligger forran i løypa og har gjort det en stund. Han er 129,5 og bruker 134/140 i klær.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:22   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Eldste er 116 cm +, bruker str 6 år og noen 5 års bukser, de store Mini A Ture buksene er litt korte og HM buksen str 110 er for kort. Kan ha noe i 8 år. Yngste er 100 cm +, bruker 3 år og 4 år. 104/110 i ullstrømpebuksene.

Jeg synes de klærne vi har er alderstilsvarende, noe yttertøy er stort. Begge barna er normalt til slank ifølge Helsestasjonens grafer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:26   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.897
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

De bruker den størrelsen som tilsvarer lengden, stort sett, men ofte ser jeg at de kan bruke klærne lenge etter at lengden er passert. De er nok ikke så langlemmede (men heller ikke spesielt lange i ryggen, så vidt jeg kan se. ) Det har vært slik hele veien, og jeg har vært overrasket over at "de fleste andre" ser ut til å bruke størrelser som ligger langt over lengden på kroppen.

Til Liv kjøper jeg gjerne capritights, skjørt, t-skjorter og kortermede kjoler en størrelse eller to større enn lengden hennes, da hun er litt bred.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:34   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.043
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Vi bruker også størrelsene til lenge etter vi har passert lengden, hvertfall med lillebror. Har masse 104 tøy som passer, men kjøper jeg nytt nå så blir det jo 110.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:38   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Poden er rundt 104 cm lang, han bruker gensere i 104 , bukser str 104 og 110.
Han er smal i kroppen, har lange bein og kort overkropp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:46   #29
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lurer på om jeg gjør noe veldig galt med barna mine. Når jeg leser hvilke klesstørrelse dere bruker på ungene deres, så samsvarer det overhodet ikke med det jeg kjøper til mine unger. Går ungene mine rett og slett i for små klær?

Snuppa er 117 cm og bruker klær i str 110 eller 116. Hun har noe i 122 også, men det synes jeg er for stort til henne. Hun bor egentlig i tights og tunika for tiden.

Knerten er 104 cm, og bruker klær i str 98. Noe 104 også, men det synes jeg han svømmer i. Han har noen bukser i 104, men de må brettes MYE nederst på bena.

Det skal bemerkes at begge ungene mine er smale i modellen. Jeg kjøper alltid bukser som er smale. Vide klær bare faller av (og snuppa nekter å bruke det).

Bruker ungene dine størrelse over eller under lengden deres?

Mine er som dine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:50   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jeg kjøper som oftest størrelsen over i bukser, og på størrelsen i gensere. Han er så lang i beina, men mer normal i overkroppen. T-skjorter kan han gjerne bruke til de er et par størrelser under.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:54   #31
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine er 120 og 100 cm, de er 5.5 og 3.5 år.
De er nok slanke, pr definisjon undervektig, men jeg synes virkelig ikke de ser slik ut altså.
Gutten har plutselig gjort et byks inn i 122. Det har skjedd på en måned. Jeg ser at flere av klærne hans i 116 har blitt for korte i armene f.eks. Så armene har vokst.
Jenta passer fint i 104 nå. Hun bruker fremdeles mye i 98.
Neste innkjøp blir i 104 og 122 hos oss. Kanskje noe 128 og vil passe etterhvert.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 11:07   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Storebror er 111 cm høy og passer stort sett perfekt i 110 akkurat nå.

Lillesøster er 82ish cm lang og bruker både 80 og 86, litt variabelt hva som passer best.

På begge er vekt vs. lengde på 50-streken på percentilskjemaet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 11:16   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine bruker ca det som er "riktig" etter høyden, men frøkna har skjørt veldig lenge. Hun er smal. Kjoler brukes også lenge som tunika, vi har vel aldri opplevd at et plagg har blitt fravokst på bredden.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 11:26   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine er også som dine, Tjorven! Alle unntatt eldstejenta egentlig.
Det er fordi de er smale, og da må man ned i størrelse så ikke klærne faller av.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 11:31   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Kommer ann på hvor klærne blir kjøpt. Mini et 142 cm og bruker alt fra 140-152.
Frøkna er 167 cm og bruker S/M dame. Ungdomsavdelingen vokste hun ut av for ett par år siden. Men hun har alltid vært en lang, tynn ting, så når hun var 4 år i livvidde var hun type 10 i høyde. Belter er fint. Mini har fulgt EU-standarden.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 12:03   #36
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine to eldste, på 11 år og 9,5 år bruker mye klær i samme størrelse selv om det sikkert er 10-15 cm som skiller dem. Den eldste er slank, og kan gjerne bruke klærne litt lengre enn høydemål/størrelse på klærne tilsier, mens den yngste av dem er litt kraftigere og klesstørrelsen blir mer styrt av det.

Jeg legger også merke til at jeg som regel må gå ned i buksestørrelse på dem, men opp i overdeler. Det gjelder vel egentlig alle 4. Hun på 11 år må helst ha bukser i str 140/10 år, mens i overdeler kjøper jeg aldri noe mindre enn 152/12 år.

Og hun på 6 år og 110 cm kan alldeles utmerket bruke str 68 cm i bukse, men da som kortbukse.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 12:09   #37
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Sønnen min er 113cm høy og bruker for det meste str 110 i klær. Han har 116 i noen klær også, men det er gjerne klær som er litt små i størrelsen.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 12:10   #38
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine er jo små ennå, men begge må ha en størrelse større enn lengden tilsier. De er lange for alderen og langlemmede. Pjotten var 86 cm sist vi målte ham, for få uker siden. Da hadde vi ikke fått byttet ut garderoben hans, så han gikk forsatt i str 86. Ermene nådde ham til midt på underarmen, og buksene nådde langt oppå leggen. Nå har han definitivt vokst ut av 86.

Lillebror er ikke målt siden fødsel, men han er seks uker nå og klærne i 62 er blitt for små. Klesmerke og stoffkvalitet har en hel del å si. Ungene har mye tøy fra Name it, fordi passformen er god til dem. Minstemann kan bruke 56/62 i Nøstebarnull, men må altså ha 68 i Name it-klær.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 12:22   #39
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine bytter størrelse i det de runder antall cm i den størrelsen de allerede er i.
Godt forklart.

Minste er ca 86 cm, og har nå byttet til str 92.
Mellomste er drøye 110 cm og har akkurat byttet til str 116.
Poden er ca 134 cm og har begynt å bruke str 140.
Eldste er 140 og har begynt å bruke str 146.

Alle mine er slanke, og har lange armer og bein. Så størrelsen under passer i bredden, men blir for snaut på lengden.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 12:30   #40
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Vi har til nå nesten bare bukser med regulering oppe og strikke nede, men det begynner å bli mindre utvalg i de fra str 116. Bukser uten strikk slenger bare og siger ned. Nå synes eldste at bukser med strikker er veldig kjipe, eller alle bukser er kjipe, men de smale buksene er kulere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no