Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Om å lese tegneserier

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 09:08   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.028
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å lese tegneserier...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi kjøper og leser masse tegneserier, men det er hovedsaklig tegneserier av god kvalitet beregnet på voksne, ikke Tom & Jerry og Fantomet.

Jeg synes ikke det er det minste flaut å lese tegneserier og leste for eksempel siste nummer av Fables i full offentlighet sist jeg tok morgenflyet til Oslo. Folk som synes at man bør være flau over å lese skikkelige tegneserier, har neppe noen særlig kjennskap til genren selv. Det å skjære Knoll og Tott og Blondie over samme kam som Sandman, blir litt som å si at det er flaut å lese Ibsen fordi Margit Sandemos bøker er så kjipe.

Amen.
Jeg tenker også at den kona burde være glad for at hun har en mann som faktisk leser. Siden hun tydeligvis er av typen som blir flau over partneren sin, ville det vært mye flauere for henne med en mann som var så utrent på lesing at han nesten ikke kunne det lenger.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:30   #22
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

57 år gammel og leser Snurre Sprett fast er litt rart, men jeg ville satt det på kontoen for sjarmerende rar.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:37   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Snurre Sprett.

Vi leser masse tegneserier hos oss, alle tre. Så det synes jeg er helt naturlig. Jeg leser til og med gamle Tuppen & Lillemor hver gang jeg er på besøk hos foreldrene mine. (Men akkurat det ville jeg nok ikke gjort på t-banen.) Fables leses av de fleste jeg kjenner, og Agent X9 kjøpes fast. Mannen er også ihuga Asterix-fan, men jeg kan ikke fransk og får ikke vært med på den dilla. Å skamme seg over en mann som leser Donald var bare sørgelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 09:51   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Stemmer i med de andre her. Vi kjøper, låner og leser mye tegneserier. Jeg leser ikke Donaldblader, men kan gjerne lese de lengre og ordentlige historiene.

Tom og Jerry ville jeg kanskje ikke lest for min egen underholdning, men siden det er seksåringens yndlingsblad, så blir det en del av det også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:10   #25
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Ingen her leser tegneserier, men jeg hadde ikke syntes mannen var rar om han gjorde det. Pappa leste alltid Donald da jeg var mindre. Han kjøpte det liksom til meg, men han hadde vel mest glede av det selv tror jeg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:18   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Ingen leser tegneserier, med nicket ditt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:22   #27
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Har vokst opp med en tegneserielesende far, og jeg har fortsatt å lese tegneserier i voksen alder også (ikke Snurre Sprett da. ). Vi har et ubetalelig bilde av faren min der han ligger i sengen på hytta og prøver å skjule at han leser hjerterevyen (kan det ha vært på slutten av 70-tallet? Bladet lignet på Tuppen og Lillemor, men var hakket mer klissete)

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:25   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ingen leser tegneserier, med nicket ditt?


Jeg tenkte på det samme. At ingen hos Manga leser tegneserier virker helt feil.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 10:27   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier ...

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Hadde jeg hatt en mann på 60 som leste serieromaner hadde jeg kanskje synes det var litt pinlig. Men ikke tegneserier.

Enig i den. Han kan heller lese Pokemonblader og Snurre Sprett enn serier som "Jordmoren" osv.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:26   #30
Darkannie
Noob
 
Darkannie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord
Innlegg: 6
Darkannie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Vet dere, denne tråde inspirerte meg til å gjøre noe fint for pappan min! Han bruker å lese Donald, så jeg skal pinadø slenge på med et abonnement til han!! Gode pappan min fortjener det!

Darkannie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 14:04   #31
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Opprinnelig lagt inn av Darkannie, her.

Vet dere, denne tråde inspirerte meg til å gjøre noe fint for pappan min! Han bruker å lese Donald, så jeg skal pinadø slenge på med et abonnement til han!! Gode pappan min fortjener det!

Husk og bestille abonnement uten promotions (plastdingser) da. Da blir han sikkert enda mer glad

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 14:34   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.824
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Skal vi se - min kjære er 41 år, jeg er 40.

Vi abbonerer på Nemi og Pondus for vår egen del og på Donald (uten plastrælet) for Storebror sin del, selv om også vi voksne har glede av Donald. Har også komplett samling med Tommy & Tigern - fra første bladet kom ut, og til tegneren ga seg, så bladene begynte å gulpe opp gamle striper.

Det hender jeg kjøper Billy og koser meg med å lese dette, og humrer godt over enkelte av tilleggsseriene der - spesielt Zits. Vi er begge også glade i Larson, Bizarro og Rutetid.

Jeg tror nok jeg hadde undret meg kraftig om gubben gikk hen og kjøpte Tom & Jerry, og slike blader som jeg ser på som ren barneunderholdning.

Selv kan jeg også kose meg med episke fortellinger ala Fabler - og jeg syns Bibelen er genial som tegneserier.

Ja ja - vi er nå ikke A4 familien vår - så vi leser tegneserier med ryggen rak.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 14:39   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.557
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Jeg leser Pondus, Larsons gale verden, Nemi, og noen andre tegneserier med ujevne mellomrom. Og Tommy og tigern var jo i sin tid en høydare.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:20   #34
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Tegneserier fenger meg ikke så veldig, men jeg ler av Nemi og Pondus når jeg kommer over striper av de. Synes ikke der er verre å lese tegneserier enn andre ting. Margit Sandemo f. eks.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:25   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Pondus dukker med ujevne mellomrom opp i postkassen her, men da får vi også en 4-5 i slengen.

Vi har en relativt stor samling tegneserier av ymse slag i huset, og Donald er da vel ikke flaut å kjøpe?? Selv om jeg er enig i at de gode, gamle historiene var bedre. Men de dukker jo opp i repriser enda, heldigvis.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:33   #36
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å lese tegneserier...

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg synes det er litt sært om en voksen mann går og kjøper blader som Tom og Jerry eller Snurre Sprett (er det eget blad?). Donald er kurant.

Tegneserier generelt er det aldeles normalt at voksne leser.

Det blir mer og mer vanlig at voksne leser tegneserier - kanskje først og fremst Pondus o.l., men også Donald har et "lag" i mange av historiene som appellerer til mange voksne. Akkurat som i mange av de aller beste barnebøkene som har blitt gitt ut i Norge i løpet av de senere årene.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:34   #37
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Mannen er, til min store fortvilelse, en ivrig samler av Donald Pocket. Det flyter Donalt over alt!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 20:43   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.093
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Vi har komplett Asterix, og haugevis med annet. Her i huset leses det definitivt mye tegneserier. Riktignok leser både mannen og jeg tegneserier mer basert på voksne, men jeg leser lett Donald om det ligger fremme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:12   #39
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Jeg leser Donald, Nemi, Hårek og Zits + +, Mannen leser ikke annet enn avisa

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 08:04   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.543
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å lese tegneserier

Opprinnelig lagt inn av Abeline, her.

Jeg leser Donald, Nemi, Hårek og Zits + +, Mannen leser ikke annet enn avisa

*ha* *ha* Fantastisk kommentar! Vanligvis går det jo slik: "Jeg leser utenriksdelen, men mannen leser bare tegneseriene. ".

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no