Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Finnes det en egen vestlandshumor?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 23:32   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.817
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Inhabil? Fortell!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:42   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Jeg syns ofte at man i vestlandshumoren gjør mye narr av seg selv, ofte på en litt sånn, eh, finner ikke riktig ord, ikke understated, men humrende og selvsarkastisk eller noe sånt, måte.

På østlandet er komikerne mer opptatt av å le av andre enn seg selv, syns jeg.

Og jeg syns Arne hjeltnes er morsom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:44   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Jeg syntes at Hjeltnes var morsom i gamle dager, mener jeg å huske, men boka Ivar Nimme var ikke morsom på en flekk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:47   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ja. Det finnes ihvertfall en østlandshumor vi på vestlandet ler av.

Jeg tror vi på Vestlandet (skriver vi med store bokstaver her?) er bedre på ironi og sarkasme enn de på Østlandet.

Dette er helt motsatt av min oppfatning. Jeg har bodd to lengre perioder på vestlandet og begge ganger har jeg hatt problemer med at folk ikke forstår humoren min (), spesielt når det kommer til ironi.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:50   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.340
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Jeg syns også at østlendingene er mer ironiske, til det kjedsommelige, egentlig. Hvor morsomt er det å om og om igjen si det motsatte av hva man mener, egentlig?

Sarkasme, derimot, der er vi djevelsk gode.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:53   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Den jeg kjenner som er best på sarkasme, er utvilsomt en 65 år gammel pensjonist fra Kampen. En nær slektning, faktisk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:53   #27
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Jepp, vestlandshumoren er både underfundig, selvironisk og brautende, alt på en gang. Jeg ler av Dafinn Lyngbø, Ylvis, Herborg Kråkevik (og alle som "gjør" henne) Kvinner på randen og Hildegunn og Leif Per. Østlandshumor er for meg sommerrevyer i Tønsberg, Moooot normalt og "Den spanske flue." Hvordan noen kan betale penger for sånt, langt mindre få seg til å le av det, er meg en gåte.
Joda, Anne Kath er morsom, men hun er omtrent den eneste østlendingen jeg ler av. Likevel klarer hun ikke å være morsom uten å rakke ned på andre. Det klarer f.eks Lyngbø, og det er vanskeligere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:57   #28
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Er bergenserne selvironiske rine? Det var nytt for meg. :dukker:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:58   #29
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.084
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Bergenshumor og Oslohumor er ganske lik
Stavangerhumor er for folk fra Stavanger...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:59   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er bergenserne selvironiske rine? Det var nytt for meg. :dukker:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:58   #31
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Nei, vi Vestlendinger eier ikke humor.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 01:14   #32
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvem var det som hadde "Gottene fra Egenes"? Var det Løgnaslaget?

Var vel Løgnaslaget, det, ja.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 07:17   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Dette er helt motsatt av min oppfatning. Jeg har bodd to lengre perioder på vestlandet og begge ganger har jeg hatt problemer med at folk ikke forstår humoren min (), spesielt når det kommer til ironi.

Det stemmer sikkert. Jeg ler sjelden av østlendinger, ikke fordi jeg ikke forstår humoren, men fordi de ikke er morsomme.

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er bergenserne selvironiske rine? Det var nytt for meg. :dukker:

Der ser du, nå prøvde du å være morsom igjen, men klarte det ikke. Den enste som lo var Elinblu, fra østlandet, så klart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:03   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det stemmer sikkert. Jeg ler sjelden av østlendinger, ikke fordi jeg ikke forstår humoren, men fordi de ikke er morsomme.



Der ser du, nå prøvde du å være morsom igjen, men klarte det ikke. Den enste som lo var Elinblu, fra østlandet, så klart.

Jeg tenkte det samme.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:08   #35
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Ylvis-brødrene er fra Bergen, er de ikke? Jeg så dem på Gullruten i går, og både mannen og jeg lo så vi grein og var nær ved å miste pusten. Fy fader, de var bra!! Det er noe av det morsomste jeg har sett på lenge!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:29   #36
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det stemmer sikkert. Jeg ler sjelden av østlendinger, ikke fordi jeg ikke forstår humoren, men fordi de ikke er morsomme.



Der ser du, nå prøvde du å være morsom igjen, men klarte det ikke. Den enste som lo var Elinblu, fra østlandet, så klart.

Jeg prøvde ikke å være morsom. Det var ramme alvor. Selvsagt. Ironi var det i hvert fall ikke. Sarkasme? Kanskje. Jeg trodde dere sa at dere skjønte dere på det?

Noe av det morsomste jeg vet er Raske Menn. Og av trioen er jo 1/3 østlending og 2/3 bergensere. Kanskje det er en miks av begge deler som er det ideelle? :veldig diplomatisk en lørdag morgen:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 12:06   #37
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.817
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Ja, Ylvis er bra!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 12:19   #38
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en egen vestlandshumor?

Ylvis er vanvittig bra - og rines definisjon av østlandshumor fikk meg til å sette kaffen i halsen. Makan!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no