Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kofferter for sommerfamilien

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-22, 16:55   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.981
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi kjøpte lette kofferter fra American Tourister sist, og er veldig fornøyd med den. Kjøpte ekspanderende kabinkoffert fra Epic også, og den er de som har brukt den svært fornøyd med. Jeg synes vekt er viktig, samt trilleegenskapene. Duffelbags med trillefunksjon er veldig digg å reise med også, og hvis man kan adde bærestropper, som nevnt over her, så må det være gull. Litt sånn "ja takk, begge deler"

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 18:55   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har hatt denne fra Samsonite,og har vært godt fornøyd med den.

https://www.clasohlson.com/no/Koffer...SABEgIS1fD_BwE

Litt overrasket over å finne den på clas.

Fikk et bra og nyttig tips på koffertbutikken - ikke ha for stor koffert, da er det lett å pakke på seg overvekt når man stapper den full på hjemtur.

Vi har ikke alltid en koffert hver på tur. På shoppingturer pakker vi ofte i en liten koffert som vi så legger inn i en stor.

Drar så hjem med begge fulle.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 19:03   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg må ellers bare inn for å si at jeg har funnet den ultimate under-setet-foran-bagasjen, og det er Fjällräven Kånken med 15" laptoplomme. Den passer perfekt sidelengs under setet foran, så det blir god plass igjen til føttene, og det er plass til Helt Vanvittig Mye i den. Bill.mrk. «Sjekker aldri inn bagasje om jeg kan slippe»

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 22:10   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har for det meste håndbagasje-størrelse-kofferter, og jeg har en myk som jeg elsker, men ikke har funnet flere av (kjøpt i Bogota for lenge siden).

Vi sjekker aldri inn bagasje om vi ikke må (i praksis: Kun når vi skal ha med bunad), og skal i HVERT fall ikke gjøre det det neste halvåret (har ingen planer om å stå en time og vente på bagasjen hver gang vi reiser). Og nå som man kan betale for å ha en i hattehylla og en under setet, så er det jo ekstra smooth.

ELSKER den Toffskij viser - akkurat noe sånt har jeg lett etter!! Går den som håndbagasje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 22:12   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Ospreyen er en god del for stor til å gå som håndbagasje. Men den er ellers fantastisk.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-22, 23:22   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Og de har en mindre versjon som passer akkurat!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 08:37   #27
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.472
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og de har en mindre versjon som passer akkurat!

Den har jeg og er fin på mange måter. Men savner laptoplomme i den. Noe er det alltid …

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:01   #28
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Vi har en eldre versjon av den som Charlie lenker til. En av midtstørrelsene. Koffertene våre veier ofte 14-15 kg når vi reiser på uke+ turer. Både Nord Norge og Island krever et bredt utvalg av klær og fottøy, og syden i 14 dager krever også en del stæsj. Ser det er flere her som er betydelig flinkere enn meg å pakke.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:03   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.271
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg har to store kofferter i et stivt, neoprenaktig materiale, og de er både lette og solide, så det kan jeg anbefale. Kostet £50 da de ble kjøpt for ca 8 år siden. De er blå med sommerfugler, så de skiller seg definitivt ut.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:03   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

14-15 kilo er superpakking. Min koffert blir som oftest langt over 20. Har blitt utrolig sløv med pakking etter å ha hatt gullkort i mange år. Må passe meg på charter i år. Hahaha.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:47   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg skjønner ikke at dere gidder å stå og vente på bagasjen! Det er det kjedeligste i hele verden! :mikropakker:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:54   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg skjønner ikke at dere gidder å stå og vente på bagasjen! Det er det kjedeligste i hele verden! :mikropakker:

Om man gjør det en gang i året, så er det jo på kanten til stas (i dette tilfellet tre år siden sist)

Takk for tips, alle sammen!
Jeg har nesten trykket bestill på to sånne Osprey-er, Toffen

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 09:57   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg skjønner ikke at dere gidder å stå og vente på bagasjen! Det er det kjedeligste i hele verden! :mikropakker:

Jeg tror det handler om hvor mye man reiser, jeg reiser ikke så ofte, så jeg syns det er helt greit å vente på baggasjen. Jeg syns det er mer pes og skulle pakke toalettsaker slik at jeg kan ta det med som håndbaggasje.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 11:05   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror det handler om hvor mye man reiser, jeg reiser ikke så ofte, så jeg syns det er helt greit å vente på baggasjen. Jeg syns det er mer pes og skulle pakke toalettsaker slik at jeg kan ta det med som håndbaggasje.

Dette. Pluss at jeg hater å drasse på ting. Vil helst bare ha kindle og telefon som håndbagasje, og blir muggen på jobbreise for må ha med PC også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 11:34   #35
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.862
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Dette. Pluss at jeg hater å drasse på ting. Vil helst bare ha kindle og telefon som håndbagasje, og blir muggen på jobbreise for må ha med PC også.

Enig. Også på jobbreiser er det ofte stressmoment om man får plass til bagasjen sin i hyllen over.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 11:53   #36
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.640
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg har flydd (altfor) mye, og har gått fra å være En Som Aldri Sjekker Inn Bagasje til å ha en mer dynamisk tilnærming. Hvis tidsskjemaet og/eller flyplassens bagasjelogistikk tilsier det, så sjekker jeg inn bagasje. Det er utrolig digg å bare surfe gjennom sikkerhetskontrollen med bitteliten håndveske og slippe å bakse med håndbagasje ombord, og på mange flyplasser er det praktisk talt ikke ventetid i det hele tatt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 12:04   #37
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg sjekker alltid inn bagasjen hvis jeg har mer med meg enn det som går i den lille sekken min som kan ligge under setet foran. Blir stressa bare ved tanken på å drasse ting inn på flyet som må opp i hattehylla (og irriterer meg en del over alle som ser ut til å ha et halvt flyttelass med seg inn); da foretrekker jeg å vente på bagasjen i ro og fred ved ankomst.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 12:56   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.253
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg hater i utgangspunktet å vente på bagasje, og i HVERT fall nå, som det lett kan ta en time å få den.

Og så er det så smooth når man faktisk har betalt for, og fått tag for, en stykk kabinkoffert i hattehyllen + veske under.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 13:30   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.529
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Kjøpte koffert i kjedelig grå for et par år siden, men med knallgul bagasjereim (billig på Clas) tvers over så synes den godt i mengden likevel.
Reiser så sjelden med fly at å vente på bagasje er en del av moroa.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-22, 13:38   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kofferter for sommerfamilien

Jeg sjekker alltid inn bagasje. Jeg har jo toalettsaker jeg trenger å ha med meg, og det er ikke alt som er lett å pakke om i mikro-size, akkurat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no