Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 23:38   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Vi har hatt 3 stk V70 + (XC90) V70 er verdens beste bil . Utrolig kjørekomfort, kjempegode seter. God plass....bilen simpelthen flyter på veien!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 07:57   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Vi har mazda 6 fra 06, men det er ikke 02-06 utgaven, men den oppdaterte. Derfor har den ikke de samme rustproblemene. Betalte 200 000 for den for noen måneder siden. Så kan godt være du kan få en 07 modell andre steder i norge. Bergen er ikke det billigeste området når det kommer til biler.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 15:42   #23
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

MRC: Hva synes du om denne? Vi har den til låns i gården nå. Kjempe pen utgave, godt utstyrt. Skinn, xenon, ryggesensor osv.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20631807

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:24   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

MRC: Hva synes du om denne? Vi har den til låns i gården nå. Kjempe pen utgave, godt utstyrt. Skinn, xenon, ryggesensor osv.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20631807

Skulle jeg kjøpt Touran ville jeg vel kanskje ha kjøpt en 7-seter. Ellers er det vel ikke spesielt å utsette. Siden bilen snart er 5 år (til høsten) ville jeg sjekket at registerreim er skiftet, og evt. fått det gjort før man kjøper. Er en service som koster ca 10-11 000 i Norge (reg-reim skal skiftes per fem år eller 120 000 km, avhengig av hva man når først). Vil vel ellers tro at 4 år / 90 000 km-service er tatt på denne.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:40   #25
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Gubben har ikke lov til å uttale seg på nett forum ang bil for det er jobben hans, men jeg kan sladre for han er på kjøkkenet å lager mat til meg....(melker the pregnant thing moahahaha) han sa mazda helt klart.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:40   #26
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skulle jeg kjøpt Touran ville jeg vel kanskje ha kjøpt en 7-seter. Ellers er det vel ikke spesielt å utsette. Siden bilen snart er 5 år (til høsten) ville jeg sjekket at registerreim er skiftet, og evt. fått det gjort før man kjøper. Er en service som koster ca 10-11 000 i Norge (reg-reim skal skiftes per fem år eller 120 000 km, avhengig av hva man når først). Vil vel ellers tro at 4 år / 90 000 km-service er tatt på denne.

Tusen takk for svar!! Skal fortelle det du skriver til mannen.
Vet ikke om det er en feil at det står at den er registrert i september 05, at det skulle stått 06.(?) Mannen får høre med dem på tlf i morra!
Vet ikke hva av servicer som er tatt heller, så er nå veldig glad jeg spurte deg.
Tusen takk!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 18:43   #27
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Gubben har ikke lov til å uttale seg på nett forum ang bil for det er jobben hans, men jeg kan sladre for han er på kjøkkenet å lager mat til meg....(melker the pregnant thing moahahaha) han sa mazda helt klart.

Vi digger Mazda5, men midtsete blir for knapt er vi redde for. Men NYDELIG å kjøre osv.
Mazda 6, 2007 modell er også noe vi vurderer, men flerbruksbil er så godt i forhold til høyde på bilen osv.

Skal ikke være bare bare å kjøpe bil.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:19   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Tusen takk for svar!! Skal fortelle det du skriver til mannen.
Vet ikke om det er en feil at det står at den er registrert i september 05, at det skulle stått 06.(?) Mannen får høre med dem på tlf i morra!
Vet ikke hva av servicer som er tatt heller, så er nå veldig glad jeg spurte deg.
Tusen takk!

Er ikke uvanlig at de starter salget av neste års modeller på høsten, så det kan nok godt være en 06 registrert i 05.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 08:25   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Tusen takk for svar!! Skal fortelle det du skriver til mannen.
Vet ikke om det er en feil at det står at den er registrert i september 05, at det skulle stått 06.(?) Mannen får høre med dem på tlf i morra!
Vet ikke hva av servicer som er tatt heller, så er nå veldig glad jeg spurte deg.
Tusen takk!

Spesielt siden det er hos merkeverksted kan det være enklere å prute i form av servicer eller tilleggsutstyr enn rene kroner. Å gi deg 10 000 kr i avslag koster dem 10 000 kr. Å inkludere en service til 10 000 kr koster verkstedet kanskje halvparten.

Det man ellers skal huske på når det gjelder en bil som er på denne alderen er vel at den trolig fortsatt har sine originale dekk kanskje? Det begynner i så fall å bli tid for å skifte dekk. Ville ikke anbefalt mer enn 5 sesonger per dekksett selv om mønsterdybde skulle være ok.

Lastevegg kan være praktisk å ha, og slike koster vel originalt cirka 2000 kroner hvis det ikke følger med bilen.

Egentlig er det vel ikke spesielle ting som bør være nødvendig å sjekk - dere har jo her en garanti og reklamasjonsrett hvis det skulle være noe spesielt man bemerker rett etter kjøp. Det kan jo imidlertid være småting man bør gå over bilen for å se, rent visuelt, for evt. at det kan endre prisen noe eller være greit å bare få tatt med en gang.

I praksis er vel det der nesten identisk bil med det jeg selv har - bare at jeg har annen farge på skinninteriøret og andre felger ;-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:41   #30
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Mrc: Sommerdekk er nye i fjor viste en kvitteringsom lå med servicelappene, vinterdekkene er jeg usikker på.
Sist service tatt på den var desember 2008, 60000 service, så det er på tide med en nå. Eu er først neste år en gang. Var ingen feil på Eu i fjor.
Utseende på bilen er strøken, lite steinsprut, ingen handlebulker, eller skader i lakken. Inni er den kjempe fin, ser godt holdt ut.
Det følger med bagasjeromtrekk, ikke slik nett, det kunne vært kjekt å ha.
Som du sier er det like lurt "prute inn" en service fremfor å gå ned masse i pris. Og med garanti på 6 mnd så bør man være forholdsvis trygg.

Skal ringe mannen min nå å høre om han har snakket med dem.
Igjen, tusen takk for svar. Godt å lese at det er omtrent lik bil med din, da føler jeg meg trygg med en gang. Hihi....;o)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:04   #31
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Mrc: Da ser det ut til at det bli vil på oss.
Selgeren gikk ned til 215000 kr ink omreg før mannen rakk å prute noe som helst, så fornøyd med den. (Det siden vi ikke har innbyttebil.)
Han skulle sjekke opp det med regreim og så skulle vi komme til enighet ang den servicen. Regner med mannen klarer å få den i prisen.
Sommerdekkene er fra april i fjor, så de er det masse igjen på.
Kan jo virke som vi har gjort et godt kjøp!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:41   #32
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

:-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 14:56   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Vi fikk service med registerreim skifte, hundegitter, og ipod kabel med i prisen når vi kjøpte mazda 6 tidligere i år. Nå var det noe galt med giren så det går på garantien + at vi fikk leigebil i mellomtiden.

Er mye man kan få med om man tør spørre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:48   #34
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Da er bilen kjøpt, får den til uka.
Vi får for 220000kr utført 90000km service og registerreimservice.
Så da er det kun en EU kontroll til neste år og ingen service på 2,5 år eller noe i den duren. Vi er fornøyde iallfall!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:56   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Da er bilen kjøpt, får den til uka.
Vi får for 220000kr utført 90000km service og registerreimservice.
Så da er det kun en EU kontroll til neste år og ingen service på 2,5 år eller noe i den duren. Vi er fornøyde iallfall!!!

Service er pr 30 000 eller 2 år, avhengig av hva man når først. Når det gjelder akkurat dette så vil jeg kanskje si at det det nok kan være en fordel å kjøre et oljeskift årlig eller per 15000 km (avhengig av hva man når først) i stedet for etter serviceplanen - i hvert fall om dette er en bil dere har tenkt å ha i mange år.

Selv om oljekvaliteten som benyttes for Longlife-service er god etc, så føler jeg at det med det klimaet vi har her kanskje kan være en fordel å ta det litt oftere. Spesielt om man har mye småkjøring.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:14   #36
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Da er bilen kjøpt, får den til uka.
Vi får for 220000kr utført 90000km service og registerreimservice.
Så da er det kun en EU kontroll til neste år og ingen service på 2,5 år eller noe i den duren. Vi er fornøyde iallfall!!!

Grattis men hvilken bil ble det? Har ikke fått med meg hvilken.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:39   #37
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70 eller Mazda 6 (evt. 5)

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Grattis men hvilken bil ble det? Har ikke fått med meg hvilken.

Takk takk.
Det blei en 2006 modell Touran.
Mrc fikk oss nok en gang til å prøve den, så nå hoppa vi i det og kjøpte.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no