Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Bieber vs. Beatles

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 18:49   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ikke sant. Jeg tenker at vi skal gi godeste Bieber noen år for å se om han utvikler seg musikalsk.

Joda. Også kan vi vente noen år før vi konkluderer med at dette er like stort som Beatles, som en eller annen skrev i "tentamenstråden".

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 18:57   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Fordelen til Beatles er jo at de var fire stykker. Kun to av dem vil jeg regne som intellektuelle, og bare en av den var en virkelig stor komponist og låtskriver. På egenhånd hadde muligens ingen av dem hart noe suksess. De intellektuelle trengte popartisten for å slå igjennom, og popartisten trengte de intellektuelle for å ha stayerevne.

Man kan heller sammenlikne Bieber med Elvis (selv om jeg nesten får pusteproblemer ved å si det); skriver ikke låter selv, pop-ligjør noe som opprinnelig har bakgrunn i svart musikk og får jentene til å besvime. Elvis var også ganske ufarlig og androgyn utseendemessig i starten. Jeg vil si at han utviklet seg til en stor artist (no pun intended), med et scenetekke få har sett maken til og en virkelig flott stemme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:11   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Men ingen av Elvis sine tekster har samme tekstlige kvaliteter som "Love me do" eller "Baby". (Jeg har sjekket Elvis, Jackson Five/Michael Jackson og Rolling Stones i tillegg. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:24   #24
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Likheten er selvsagt den voldsomme appellen til tenåringsjenter. Beatles ble ikke intellektuelle før etter en god mengde droger og noen hippiereiser til India. De første utgivelsene var ganske rett fram popmusikk.

La oss da inderlig håpe (for hans del) at det blir en stund til han hiver seg på droger og drar på hippiereiser.


Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ikke sant. Jeg tenker at vi skal gi godeste Bieber noen år for å se om han utvikler seg musikalsk.



Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har vært en smule... eh... fordomsfull ovenfor denne karen i et "opphetet" øyeblikk nå og da, men strengt tatt så synes jeg jo at folk skal få lov til å ha annen musikksmak enn meg. Aller nådigst selvsagt. :storsinnet:
Og jeg synes han får unødvendig mye tyn altså, det må jeg si (og ja, jeg har selv vært med på litt "hovering", men synes jeg har holdt meg innenfor, og egentlig bare lagt meg på "jeg må jo hevde min posisjon som metalljente her").

Og ikke minst: Som konsertentusiast så unner jeg alle disse jentene å se sitt store idol LIVE. Jeg vet jo bare med meg selv hvilken vannvittig opplevelse det har vært, og fremdeles er, å se favorittband live. Det unner jeg folk i alle aldre å oppleve. Kommer for eksempel aldri til å glemme min mors aller første virkelig store "arenakonsert", som hun fikk oppleve i en alder av 50+. Med Robbie Williams. (Hun hadde vunnet to billetter i en konkurranse i VG, og tok meg med. Hun hadde da bare hørt på det crooner-albumet han ga ut... Hahahaha... Tror ikke helt hun visste hva hun gikk til nei. :flire Det er ingen tvil: Hadde hun vært ung samtidig med meg, så hadde vi hengt på Roskilde sammen.

Litt synd at været er så kjipt for alle stakkarsene som må stå ute i regnet å vente på å komme inn. Og de jentene som har blitt intervjuet på VG Direkte-TV er jo utrolig søte, og ikke minst veldig "samlet" (les: ikke superhysterisk) da. Jadda... Sitter å ser på livesending på nett. Jeg blir bare så fascinert.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:25   #25
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Og beklager, svaret mitt var litt utenom tema.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:47   #26
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

HVorfor?

Herlighet, jeg fleiper. Men jeg liker altså Beatles veldig godt, og Bieber ikke like godt. Var det så fryktelig vanskelig å forstå?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:49   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Selvfølgelig er det likheter, ser du ikke det?

Hysteriet, ellers ingen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:52   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Se likheter mellom Bieber og Beatles? Helligbrøde!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Herlighet, jeg fleiper. Men jeg liker altså Beatles veldig godt, og Bieber ikke like godt. Var det så fryktelig vanskelig å forstå?

Ikke så lett å forstå hva du mente i grunnen.
Jeg føler at du er litt på samme niva som alle surkukene på 35-40-45 år om øser ut av seg på sosiale medier om hvor glat alt med Bieber er, og hvor mye bedre alt var før da vi likte ånkli musikk.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:54   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg føler at du er litt på samme niva som alle surkukene på 35-40-45 år om øser ut av seg på sosiale medier om hvor glat alt med Bieber er, og hvor mye bedre alt var før da vi likte ånkli musikk.

Nå synes jeg du er utrolig ufin og usaklig. Latterlig, bent fram.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:57   #30
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nå synes jeg du er utrolig ufin og usaklig. Latterlig, bent fram.

Takk i like måte. Jeg er så ufattelig drit lei av alle gammelkyrne som har glemt at de var kalver en gang, og som øser ut eder og galle over både Bieber og tilhengerne hans at jeg vil spy.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:58   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg føler at du er litt på samme niva som alle surkukene på 35-40-45 år om øser ut av seg på sosiale medier om hvor glat alt med Bieber er, og hvor mye bedre alt var før da vi likte ånkli musikk.

Det er jeg virkelig ikke enig i. Selv om del folk oppfører seg som tullinger noen steder på nett, må det da være lov å si at man ikke liker Justin Bieber og himle litt over sammenlikning med Beatles.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:59   #32
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Takk i like måte. Jeg er så ufattelig drit lei av alle gammelkyrne som har glemt at de var kalver en gang, og som øser ut eder og galle over både Bieber og tilhengerne hans at jeg vil spy.

Jeg er så enig! Jeg kan ikke lese kommentarfelter lenger, for jeg blir så irritert! Voksne menn (spesielt) som kommer med så bedritne kommentarer at jeg gir meg over.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:00   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er så ufattelig drit lei av alle gammelkyrne som har glemt at de var kalver en gang, og som øser ut eder og galle over både Bieber og tilhengerne hans at jeg vil spy.

Og HVOR har jeg gjort det? Nå får du svare så jeg skjønner bæret av hva du sier! Og gammelku kan du for svingende være selv!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:00   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Men å overføre sinnet over kommentarer på andre steder til det helt uskyldige som Madicken har skrevet her?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:00   #35
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg er så enig!

Du også. Hvor tømmer jeg med galle over Bieber og tilhengerne hans?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:02   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men å overføre sinnet over kommentarer på andre steder til det helt uskyldige som Madicken har skrevet her?

Takk, snille du. Jeg håper de aktuelle gidder å svare, for jeg ble faktisk veldig satt ut her nå.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:07   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Du også. Hvor tømmer jeg med galle over Bieber og tilhengerne hans?

Med kjevlesmilyen i kommentaren din, der du sier det er helligbrøde å sammnlikne Beatles og Bieber.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:07   #38
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.116
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ikke så lett å forstå hva du mente i grunnen.
Jeg føler at du er litt på samme niva som alle surkukene på 35-40-45 år om øser ut av seg på sosiale medier om hvor glat alt med Bieber er, og hvor mye bedre alt var før da vi likte ånkli musikk.

Surkuker.

Jeg er enig med deg, men ser ikke at Madicken har tippet over i surkuk()kategorien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:09   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Med kjevlesmilyen i kommentaren din, der du sier det er helligbrøde å sammnlikne Beatles og Bieber.

Å, den. Jeg kjevler kun når jeg er liksomindignert, men det kunne jo ikke du vite.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:10   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bieber vs. Beatles

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Å, den. Jeg kjevler kun når jeg er liksomindignert, men det kunne jo ikke du vite.

Nei, stemmer det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no