Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 10:09   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.866
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

På Meny ved ostediskene ser jeg de selger sånne små glass med diverse rariteter som skal være tilbehør til ost. Rosin-ditt og kirsebær-datt. Har ikke prøvd dem enda da, så jeg kan vel ikke si at jeg anbefaler dem.

Men det har jeg. Og jeg kan anbefale. Vi har prøvd et kirsebærsyltetøy til Brie og et med pære og kanel til Mascarpone og det var utrolig godt. Niåringen likte det også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:10   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Alle slags oster, men spesielt muggoster, brie osv. En tallerken med 2-3 Melbatoast, et stort stykke Selbu Blå og et stykke røkt Jarlsberg, og en stor "klatt" med honningmarinerte nøtter er rene himmelriket.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 12:59   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det er så mange her som foreslår søtt tilbehør til ost og kjeks. Hvilke oster spiser dere det søte til?

Jeg spiser det søte til det meste av ost. Jeg for min del måtte nesten brekke meg (jeg er riktignok gravid ) av forslaget ditt over her. Ost og avokado! Smaken er som baken, men for meg skaper noe søtt ved siden av oster en veldig fin balanse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:07   #24
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg spiser det søte til det meste av ost. Jeg for min del måtte nesten brekke meg (jeg er riktignok gravid ) av forslaget ditt over her. Ost og avokado! Smaken er som baken, men for meg skaper noe søtt ved siden av oster en veldig fin balanse.

Jeg på min side griner på nesen av de søte forslagene her. Spiser stort sett muggoster og ellers litt skarpe oster. Søte oster (mandarin, nøtter m.m liker jeg ikke). Tenkte likevel jeg skulle driste meg til å smake på noe av det neste gang vi har ost og kjeks. Tror jeg starter med fikenmarmeladen, for det hørtessærest ut (og best) . Du hadde forresten blii overraske om du prøvde en skive avokado på ei kjeks med en kremet, mild smøreost . Jeg liker å prøve ut nytt, uavhengig av det som er vanlig. Fint å få forslag til andre ting også. Skal prøves ut sånn litt etter litt, selvom jeg er skeptisk til noe av det.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:11   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Avokado passer jo til det meste? Også til ost, mener jeg. Avokado er jo SNOP, jeg elsker det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:13   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Jeg sier ikke at man ikke kan bruke avokado til ost i det hele tatt. Men avokado sammen med blåmuggost, brie, ridderost og lignende blir helt kræsj for mine smaksløker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 13:17   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Jeg har ikke smakt det, men synes det høres godt ut, egentlig. Men hver sin smak.
Søtt er jo det beste, feks. den honning- og nøtteblandingen jeg fikk servert på Gladmat-festivalen i juli, jeg begynte nesten å grine, så godt var det.
Løp rett på butikken og kjøpte flytende honning, nøtter, Melbatoast og Selbu Blå og koste meg resten av kvelden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 14:40   #28
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg sier ikke at man ikke kan bruke avokado til ost i det hele tatt. Men avokado sammen med blåmuggost, brie, ridderost og lignende blir helt kræsj for mine smaksløker.

Irma da, du må LESE først . Jeg sa ikke at jeg brukte avokado på muggodter jeg vel. Soltørkede tomater og oliven derimot, bruker jeg til muggodt og andre litt skarpe oster

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 14:41   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Irma da, du må LESE først . Jeg sa ikke at jeg brukte avokado på muggodter jeg vel. Soltørkede tomater og oliven derimot, bruker jeg til muggodt og andre litt skarpe oster

Det var da fælt så vanskelig jeg hadde for å skrive muggost i dag da. Det ble jo til muggodter flere ganger jo

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 17:24   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det er så mange her som foreslår søtt tilbehør til ost og kjeks. Hvilke oster spiser dere det søte til?

Druer er vel den vanligste søte tingen, sammen med paprika...

Jeg spiser til alle, untatt sånne liksomoster som Cherry og mandarin/ananasgreier.

Brie er min favoritt da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 18:55   #31
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Jeg spiser til alle, untatt sånne liksomoster som Cherry og mandarin/ananasgreier.

liksomoster

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 19:24   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Jeg vet om ei som hadde med baconost på ost og kjeks kveld!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 19:35   #33
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ost og kjeks, trenger tips til tilbehør

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg vet om ei som hadde med baconost på ost og kjeks kveld!

Ja, ja. Smaken er så forskjellig. Gi meg en muggost og jeg er i himmelen :i hvert fall om jeg får et glass rødvin til:

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no