Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skolesekk til ungdomsskolen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-24, 00:07   #21
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.487
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Mine to har satch sekk 30l, kan justeres lengdemessig i ryggen etter høyde(140-180). Har holdt godt i 2 år nå.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 10:10   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.980
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Liker Db og har lånt den av 15-åringen noen ganger. Fin på reise.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 21:44   #23
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.056
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Min yngste begynner også på ungdsomsskolen og skal få ny sekk. Han tror han vil ha DB, samme som storebroren. Jeg tror 30 L blir litt stor til minstemann, men samtidig så tenker jeg at den sekken skal han fortsette å bruke på vgs, og 30 L er passe til eldste som går på vgs. Vi må bare se oss litt rundt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 22:31   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Hvor kjøper man db forresten ? Utenom på nett ?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-24, 23:39   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.346
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Sportsbutikker og Eplehuset.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 07:41   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.296
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Ja, Sport1-kjeden har dem i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 09:02   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.392
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Men som en liten motvekt. Begge mine sier at de hadde nektet å bruke db om de så gikk dem gratis. Dd ansees for å gi litt sosse-vibber, og det er ikke mine interessert i. Så du må høre med brukeren først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 10:16   #28
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.254
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men som en liten motvekt. Begge mine sier at de hadde nektet å bruke db om de så gikk dem gratis. Dd ansees for å gi litt sosse-vibber, og det er ikke mine interessert i. Så du må høre med brukeren først.

Her er det motsatt. Her er db blitt allemannseie, og da er det ikke flashy nok for sossen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 10:32   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.346
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Ja, så de solgte den på Obs. Da er det ikke soss mer.

Her har de de på Anton sport, og Axel Bruun sport også vet jeg. Jeg har sett at Platou har den i Bergen. Google er nok din venn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 10:40   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.640
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Sønnen vår hadde en fra Clas Ohlson. De har mange ulike. Hans lignet litt på denne https://www.clasohlson.com/no/Asakli...sekk/p/31-4713 Han bruker den enda både til reising og universitet. Billig også.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 13:05   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Hun så en annen hun hadde lyst på i går men den var for liten til å få bøker (a4) i så ikke den, men vi har en ide om ca hva hun ønsker da.


Jeg så hun må bestemme seg for om hun vil ha det "alle" har eller noe helt eget eller vente til skolestart og bestemme seg da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 16:47   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.980
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor kjøper man db forresten ? Utenom på nett ?

Vår er kjøpt på Sport 1.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 19:21   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.296
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, så de solgte den på Obs. Da er det ikke soss mer.

Her har de de på Anton sport, og Axel Bruun sport også vet jeg. Jeg har sett at Platou har den i Bergen. Google er nok din venn.

og Hank sport og Skandinavisk Høyfjellsutstyr.

Den kan umulig være særlig sossete lenger, "alle" har den jo.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 19:44   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Sport 1 fant jeg ikke den lyse på nettsidene u alle fall. Lys beige.

Det er definitivt den fargen hun ønsker seg i alle fall, men ikke sikkert hvilken type/merke sekk åpenbart. Vi får titte litt mer

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 22:59   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.980
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Vil hun ikke vente til skolestart og se hva de andre bruker?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-24, 23:04   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Mulig hun vil det, bare at da må hun gå noen dager uten. Jeg tror det er like greit sånn sett

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 23:23   #37
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.056
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Min yngste begynner også på ungdsomsskolen og skal få ny sekk. Han tror han vil ha DB, samme som storebroren. Jeg tror 30 L blir litt stor til minstemann, men samtidig så tenker jeg at den sekken skal han fortsette å bruke på vgs, og 30 L er passe til eldste som går på vgs. Vi må bare se oss litt rundt.

Vi har prøvd sekk, og 30 L passer helt fint til minsten, så da blir det det

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 14:45   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Hun har enda ikke bestemt seg, heller visst mot DB, men hva hun VIL ha.... når mor sier at 20-22 liter er litt lite, og at det bør gå A4 ark/bøker oppi...

Jeg heller mot å la henne vente og se når skolen starter, men lovet en shoppingrunde på lørdag, så får vi se om det dukker opp noe, eller på nett om det ikke dukker opp noe. Eller etter skolestart, vi får se. Hun finne visst ingen hun har lyst på for tiden. De to hun har vist meg har vært str bhg-sekk og det er for smått. Det kan hun få som "veske", men ikke som skolesekk.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:18   #39
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.751
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Jeg tror jeg ville støtte henne i å vente og se. Min har aldri bært på en eneste bok på ungdomsskolen, kun PC og litt stæsj, og bruker heller en veske enn sekk.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 15:25   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.277
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolesekk til ungdomsskolen?

Hun vil helst ikke vente og se. (Men jeg tro det kna bli løsningen likevel)

Broren har nettopp avsluttet på samme skole, og det var definitivt bøker, både skolebøker og skrivebøker i tillegg til ipad med tastaturdeksel. Det blir tilsvrende ipad-løsning som hun har hatt de siste årene på barneskolen det, men ungdomskolenhar ialle fall de tre årne storebroren gikk der brukt ipaden mer aktivt enn det barneskolelæreren hennes har gjort (skal ikke så mye til, dama liker ikke ipad og har vel i praksis nærmest motarbeidet den, og kan ikke sies å være en helt erfaren bruker selv heller i forhlod til å dele ting med foreldre på den)

Så jeg forventer at hun daglig skal ha med hjem ipad + skolebøker og skrivebøker til i alle fall et par skolefag for å gjøre lekser. samt skrivesaker og annet dill, drikkeflaske og matpakke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no