Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Serien "Koselig med peis" på NRK1

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 13:31   #21
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.712
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg har sett begge episodene og liker den. Den er litt annerledes enn alt annet på tv. Både trist og morsom.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:02   #22
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.663
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Jeg har sett bare første episode, men liker den!!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:56   #23
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Nå har jeg sett første episode jeg også og synes ikke det var ille galt altså. Var et par steder jeg må innrømme at jeg rynket på nesen, men jeg må nok se neste episode også før jeg avgjør om dette er noe å se videre på eller ikke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:44   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.108
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Ser serien for første gang nå, og det vekker noen minner i og med at en av skuespillerene (han var da medisinerstudent) var med under fødselen da 6-åringen ble født.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 22:30   #25
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Var i utgangspunktet skeptisk, men jeg har falt fullstendig pladask for denne serien. Den er så gjennomført tragikomisk at det er helt fantastisk.

Hvem hadde trodd at norsk fjernsynsdrama kunne være så bra?

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 23:32   #26
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Bra saker dette, tydelig at NRK er på høgget og har bra folk i en del ledd. Er nok mange koselige peiser som aldri har blitt fyrt opp etter intensjonene her i landet siden 60-70 tallet.........

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:29   #27
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Men når skal liksom denne serien være fra? De har spilleautomater og iphone. Det skurrer litt for meg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:22   #28
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Men når skal liksom denne serien være fra? De har spilleautomater og iphone. Det skurrer litt for meg.

Den er fra nåtid helt klart. Serien er genial og tar opp tema som for mange er vanskelig.
Jeg bare lurer egentlig på hvilken av familiemedlemmene som er gal i hode

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:59   #29
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Den er fra nåtid helt klart. Serien er genial og tar opp tema som for mange er vanskelig.
Jeg bare lurer egentlig på hvilken av familiemedlemmene som er gal i hode

Ja, jeg forstår jo at det er nåtid. Men vi har jo ikke spilleautomater lengre. Og når de var lovlig så var vel ikke iphone på markedet?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:01   #30
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ja, jeg forstår jo at det er nåtid. Men vi har jo ikke spilleautomater lengre. Og når de var lovlig så var vel ikke iphone på markedet?

Ok, jeg ser at spilleautomater ble forbudt i 2006, da var det vel noen som hadde iphone. Jeg trodde det var lengre siden atomatene ble borte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 00:00   #31
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ja, jeg forstår jo at det er nåtid. Men vi har jo ikke spilleautomater lengre. Og når de var lovlig så var vel ikke iphone på markedet?

Kanskje det er en snill automat...

Møblene hjemme hos pappaen treffer bra, synes jeg. Men det var det lesbiske akademikerparet som bragte serien til nye høyder i siste episode. Assosiasjonene går nok engang til ett eller annet tettsted i Østfold....

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:49   #32
meli-melo
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 13
meli-melo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

@Morella & Brutus: fine observasjoner, gitt!
Hva syntes dere om "livmoren"?
Jeg syntes det var "hilarious" :-D!

meli-melo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 02:09   #33
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Livmoren var hysterisk artig. Nest siste og siste episode ligger nå ute på kringkastingens sider. Synes dette er noe av det bedre som er kokt ihop de senere åra.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 09:07   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Ok, jeg ser at spilleautomater ble forbudt i 2006, da var det vel noen som hadde iphone. Jeg trodde det var lengre siden atomatene ble borte.

Den første iPhonen kom i 2007. Illegal spillautomat.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 13:40   #35
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Den første iPhonen kom i 2007. Illegal spillautomat.

Det er ikke noe galt med antennene mine.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 14:22   #36
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Var det ikkje i forrige episode at Terje kommenterte at det var ein "snill" automat, når han fekk veta at kioskeigaren (husker ikkje navnet) led av spelegalskap? Siste episode i neste veke. Dumt, for det er ein herleg serie.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 08:45   #37
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serien "Koselig med peis" på NRK1

Min mann ler seg skakk, jeg derimot, er ikke helt der.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no