Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gåseler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 17:44   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Bruker virkelig folk denslags lengre?

Det burde vel være greit på en flyplass iallefall. Palma flyplass er kjempesvær, og jeg ser med skrekk og gru på turen vi skal ha dit i sommer når han akkurat har fylt to. Du får ikke lov å ha vogn innenfor sikkerhetssjekken, og det er veldig langt å gå til gaten. Derfor har jeg tenkt å anskaffe meg en slags sele.

På den ene vognselen jeg har fulgte det med en slags stropp som kan brukes til å leie barnet i, men det blir kanskje for voldsomt

Med dette abonnerer jeg på tråden også

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:00   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gåseler

Vi kjøpte på en klesbutikk, som kun selger barneklær. Det var en vognsele som man kunne forlenge til å bli en gåsele.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:51   #23
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi kjøpte på en klesbutikk, som kun selger barneklær. Det var en vognsele som man kunne forlenge til å bli en gåsele.

Det er jo en gåsele. Slik som de var før i tiden.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:05   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Bruker virkelig folk denslags lengre?

Jeg skjønner veldig godt at en bruker sånn i noen tilfeller. Har dårlig erfaring fra i fjor sommer.

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Det burde vel være greit på en flyplass iallefall. Palma flyplass er kjempesvær, og jeg ser med skrekk og gru på turen vi skal ha dit i sommer når han akkurat har fylt to. Du får ikke lov å ha vogn innenfor sikkerhetssjekken, og det er veldig langt å gå til gaten. Derfor har jeg tenkt å anskaffe meg en slags sele.

På den ene vognselen jeg har fulgte det med en slags stropp som kan brukes til å leie barnet i, men det blir kanskje for voldsomt

Med dette abonnerer jeg på tråden også

Akkurat den erfaringen fikk jeg dessverre i fjor. Gjennom sikkerhetskontrollen ble vi distrahert i 2 sekunder av kontrolløren pga. en parasoll. På den tiden forsvant 2-åringen, for hun slapp gjennom sikkerhetskontrollen og ikke oss enda vi gikk hakk i hæl. Og om noen kjenner Palma flyplass, så er Gardermoen bare blåbær i forhold å lete etter barn på. Heldigvis gikk alt bra, og vi fant henne igjen selv etter 10 minutter, drassende på en pose fra håndbagasjen hvor det var potetgull og bananer. Hun skulle i alle fall ikke sulte.

Et annet tips er å feste sånn armbånd på barnet med telefonnummeret til foreldrene. Vi hadde det på tulla vår når hun ble borte, men det hjelper ikke så mye når hun ikke blir redd og setter seg ned og skriker. Hun bare tuslet rundt, og da tror selvfølgelig andre at foreldrene sikker holder øye med henne rett bak.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:10   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gåseler

Vi hadde et bånd mellom håndleddet mitt og håndleddet hans. Hadde ikke greid meg på flyplasser, i storbyer og i Legoland uten det. Kjempegreit.
Kjøpes på barneutstyrsbutikker.
Vi fikk veldig mange kommentarer på det da vi brukte det, men alle kommentarene var av typen: Det så smart ut!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 22:07   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi hadde et bånd mellom håndleddet mitt og håndleddet hans. Hadde ikke greid meg på flyplasser, i storbyer og i Legoland uten det. Kjempegreit.
Kjøpes på barneutstyrsbutikker.
Vi fikk veldig mange kommentarer på det da vi brukte det, men alle kommentarene var av typen: Det så smart ut!


Det hørtes veldig smart ut, jeg skal absolutt ha ett slikt til ferien.

Jeg vurderer også å kjøpe en slik "barne-alarm" som begynner å pipe når snuppa er utenfor 10 meters avstand.
Så masse av det i Syd-Europa i fjor sommer men kjøpte ikke dessverre. Har ikke sett det i Norge, noen som vet? Må jo også være genialt på flyplass. Jeg skal fly alene med Komma i sommer, og da må jeg ha ett eller annet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 22:13   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det hørtes veldig smart ut, jeg skal absolutt ha ett slikt til ferien.

Jeg vurderer også å kjøpe en slik "barne-alarm" som begynner å pipe når snuppa er utenfor 10 meters avstand.
Så masse av det i Syd-Europa i fjor sommer men kjøpte ikke dessverre. Har ikke sett det i Norge, noen som vet? Må jo også være genialt på flyplass. Jeg skal fly alene med Komma i sommer, og da må jeg ha ett eller annet.

Ser for meg en del piping dersom jeg skulle hatt noe sånt. Imidlertid er det jommen en god idé på en flyplass. Et annet alternativ er jo å ta med vogna helt til du går ombord på flyet, så har du henne i den. Det har i hvert fall funket fint for oss flere ganger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 22:31   #28
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Ser for meg en del piping dersom jeg skulle hatt noe sånt. Imidlertid er det jommen en god idé på en flyplass. Et annet alternativ er jo å ta med vogna helt til du går ombord på flyet, så har du henne i den. Det har i hvert fall funket fint for oss flere ganger.

Jeg tror det ville funket helt fint med vogn frem til nå. De siste ukene har det ikke vært så interessant å sitte i vogn, hun vil helst trille den selv :stønn: Og det å leie mamma og pappa er helt uaktuelt.
Jeg tror de alarmene kan være ganske smarte, de kan jo også brukes på større barn. De kan jo bli borte de også. Tror man kunne stille inn radiusen selv, og det var bare en enkel sender og mottaker. Det som var litt dumt, var at det var barneenheten som begynner å pipe når den er utenfor radius, og ikke foreldreenheten.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 22:59   #29
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gåseler

Det var jo ingen dum løsning uansett, så lenge ikke halve flyplassen har det samme (har vært i selskap der alle (fem par!) hadde samme babycall, det var en fornøyelse ).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 23:47   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Akkurat den erfaringen fikk jeg dessverre i fjor. Gjennom sikkerhetskontrollen ble vi distrahert i 2 sekunder av kontrolløren pga. en parasoll. På den tiden forsvant 2-åringen, for hun slapp gjennom sikkerhetskontrollen og ikke oss enda vi gikk hakk i hæl. Og om noen kjenner Palma flyplass, så er Gardermoen bare blåbær i forhold å lete etter barn på. Heldigvis gikk alt bra, og vi fant henne igjen selv etter 10 minutter, drassende på en pose fra håndbagasjen hvor det var potetgull og bananer. Hun skulle i alle fall ikke sulte.

Jeg tror historien din har brent seg fast i meg, for jeg mener å ha lest dette før. I fjor gikk det greit, da kunne han ikke gå , og måtte bæres hele veien. Viljen og evnen til å gå har bedret seg betraktelig siden august i fjor, så jeg tror nok at jeg må ha bånd på han ja.

Kan kjøpe flexibånd, sånn med 5 meter tau som ruller inn og ut .

Neida, selvfølgelig ikke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 17:05   #31
Adelheid
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Adelheid har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gåseler

De har slike seler på sparkjøp, og de har det på Coop Obs, ivertfall på Stoa i Arendal....

Jeg brukte slike seler i fjor på ferie til snuppa, og kommer til å bruke det i år også, for hun springer ALLLLE veier, og nekter å holde i handen

Adelheid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:00   #32
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåseler

Jeg fikk tak i gåseler i dag. Den snoren som skulle være på handa ble ikke akseptert. Nå håper jeg vi har litt kontroll.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:07   #33
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gåseler

Gir meg assosiasjoner fra da jeg var liten. Jeg fikk et tau rundt magen og andre enden ble festet til klessnora. Der sto jeg. Så kom faren min hjem. Han spurte om jeg ville bli med inn. "Nei", svarte jeg. Så fant jeg ut at jo jeg ville inn likevel. Da knøt jeg opp knuten på tauet. Tauet hang etter meg opp trappene til andre etasje der vi bodde

Jeg tror ikke det var uvanlig å gjøre det sånn. Hadde det vært i dag hadde barnevernet vært på døra

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:09   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gåseler

Du var en lydig jentunge. Du kunne jo ha stukket!

Før i tiden var det vanlig å sette ungene i løpestreng. Man visste i hvertfall hvor de var.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 17:09   #35
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gåseler

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leste gåselever.

Jeg også.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no