Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 11:31   #21
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Vi har noen billige IKEA-vinglass som går i oppvaskmaskinen. Champagneglassene og andre finere vinglass tar vi for hånd.

I tillegg liker jeg godt å drikke vin av vanlige kjøkkenglass sånn til hverdags, og det er sikkert skrekk og gru for en vinguru.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:40   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Vi har noen billige IKEA-vinglass som går i oppvaskmaskinen. Champagneglassene og andre finere vinglass tar vi for hånd.

I tillegg liker jeg godt å drikke vin av vanlige kjøkkenglass sånn til hverdags, og det er sikkert skrekk og gru for en vinguru.







__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:42   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Alt går i maskinen, ellers blir det ikke brukt. :lat:

Signerer. :enda latere:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:44   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Alt i maskinen. Og i følge min vinkjenner er oppvaskmaskin bedre enn zalosmak på vinen. (Så skal du absolutt vaske for hånd, bruk Sunlight. Personlig foretrekker jeg (vi) maskinvaskede glass.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:45   #25
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Jeg vasket glassene mine for hånd før, men nå går de i maskinen på mildt program med lite vaskemiddel. Jeg har innsett at jeg til tross for stor vininteresse ikke har smaksapparatet godt nok utrustet til å kjenne noe forskjell.

Men jeg kjører vinglassene alene da, vil ikke ha melk og fett i vaskevannet. Og da kan jeg bruke mindre vaskemiddel.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:46   #26
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.908
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Nei. Mannen kom hjem med esker Riedel glass og demonstrerte hvordan de håndvaskes. .Jeg har noen Duka vinglass som av og til går i oppvasmaskinen. Riedel glassene er for høye, så det er ikke et alternativ.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:52   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.164
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Nei. Mannen kom hjem med esker Riedel glass og demonstrerte hvordan de håndvaskes. .Jeg har noen Duka vinglass som av og til går i oppvasmaskinen. Riedel glassene er for høye, så det er ikke et alternativ.

Du kan sette de nede? :løsningsorientert:

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:55   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.908
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du kan sette de nede? :løsningsorientert:

Mulig det, men da blir de mer ustabil og den sjansen tar vi jo ikke. Kan vel flytte øverste hylle en ned også, men da får ikke tallerkener plass. Men det går greit altså. Vi er bare litt gniene på rene plass når vi er mange i godt selskap. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:58   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg vasket glassene mine for hånd før, men nå går de i maskinen på mildt program med lite vaskemiddel. Jeg har innsett at jeg til tross for stor vininteresse ikke har smaksapparatet godt nok utrustet til å kjenne noe forskjell.

Men jeg kjører vinglassene alene da, vil ikke ha melk og fett i vaskevannet. Og da kan jeg bruke mindre vaskemiddel.

Det var jo litt smart. Men jeg ser liksom ikke for meg at vi kjører en maskin med et par vinglass...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:59   #30
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Vi vasker i oppvaskmaskinen ja, men det hender også at de blir vasket opp før de skal brukes.

Årsaken til det er at vi har et ganske gammelt skap de står i, med glasset opp (for å ikke få lukt/smak i dem), og de kan da lett bli støvete.
Jeg så samme ekspert forklare at det var lettere å vaske bort støv enn smak for en del år siden nemlig.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:59   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.173
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Vi vasker dem ikke i maskin, for de er veldig tynne og dessuten veldig høye, så det tar vi ikke sjansen på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 11:59   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.967
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Ja, de vaskes i maskin. Nå brukes de veldig sjelden da, så mulig jeg hadde gjort det annerledes om de var framme ukentlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:02   #33
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det var jo litt smart. Men jeg ser liksom ikke for meg at vi kjører en maskin med et par vinglass...

Jeg er rotete av meg, så jeg samler opp en 6-8 glass på benken. Også har jeg et egnet kortprogram som tar 24 minutter, det hjelper på miljøsamvittigheten. Hvis jeg føler for å rydde og det er bare to glass, så tar jeg de for hånd (noe som forbruker mer energi og såpe enn maskinvask).

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:03   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Eg vaske i maskin, glass frå IKEA. Våre glass er i bruk ukentlig men eg har ikkje kjent noko forskjell.

Og ekte champagne boble i maskinvaska glass.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:08   #35
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Det som får plass i oppvaskmaskinen, blir vasket i oppvaskmaskinen. Men ølglassene og champagneglassene til glasserien vår får ikke plass hverken oppe eller nede i maskinen, så de blir tatt for hånd.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:12   #36
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.903
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Rødvinsglassene vaskes i maskina, mens de andre glassene får ikke plass der og må vaskes for hånd.

Har aldri bekymret meg for usmak på vinen etter en runde i oppvaskmaskina, mer bekymret får skår og riper i glassene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:29   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.310
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg ser på God Morgen Norge - og at det er fy fy å vaske vin og sjampagneglass i oppvaskmaskina…

Vel. Gjør du?

Like viktig var det å vaske glassene før bruk, sånn at de er nyvasket.
Det har jeg heller ikke gjort. MEn nå skal jeg heller ikke skryte på meg at jeg drikker så voldsomt mange dyre viner.


Det var denne mannen som var gjest: http://www.aftenposten.no/nyheter/Ha...p-7023286.html

De går i oppvaskmaskinen - selvsagt gjør de det. Det at en så zpeziell fyr mener at det er galskap, betyr i grunnen ikke noe særlig. Han hørtes ikke helt normal ut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:39   #38
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Krystallglassene mine vaskes for hånd, mens Ikea-glassene går i maskinen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 12:43   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Så framt det får plass i oppvaskmaskina, så går det i oppvaskmaskina, hjemme hos oss. Vinglassene får plass. (Men nå er dem av vanlig glass og ikke krystall, da, det skal sies.) :lat:

Og han fyren i avisa, han hadde ikke jeg giddet omgåes med, kjenner jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 13:03   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?

Tabletter er visst verst da kan det se ut til.

http://www.dinside.no/871374/ikke-bruk-oppvasktabletter

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no