Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Innredning av fjellhytte

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-09, 22:29   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.803
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Og så må vi finne ut hvordan vi skal innrede soveannekset.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:34   #22
synne
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 22
synne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Gaia: Så hyggelig!

Vi gleder oss veldig til å ta hytta i bruk. Siden vi er blant de første som blir ferdig på feltet kan vi nyte utsikten til de som skal jobbe utover høsten og vinteren mens vi nyter naturen og utsikten sammen med et glass god vin :-)

Tips for hytter på fjellet: Det er alltids mye vått tøy. Vi har satt av plass til tørkeskap som vi skal bygge selv i entreen. Elektriker setter opp stråleovn, det blir montert ventil og vi bygger inn kurver og rister som tøyet kan ligge i mens det tørker.

Har sett lignende på hytte vi tidligere har leid og det var utrolig smart. Skal legge inn bilder om dette på bloggen neste gang vi er oppom.

synne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 00:10   #23
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Familiekøye med 150 bredde? Hvor får man tak i det?
Jeg er stor fan av senger som gir flekstibilitet mtp antall soveplasser, og 120 bredde for 2 voksne er da ikke noe stress på en hytte, synes jeg.
:har sovet 2 voksne og en nyfødt baby i 120-seng i flere måneder:

Uansett hva slags farge på bord/stoler dere velger, er min tanke at det bør være lett å komme til under for vasking/kosting.
Jeg har vært på en hytte en gang, som hadde lang benk langs en vegg, og det synes jeg virket genialt.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 07:17   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Familiekøye med 150 bredde? Hvor får man tak i det?
Jeg er stor fan av senger som gir flekstibilitet mtp antall soveplasser, og 120 bredde for 2 voksne er da ikke noe stress på en hytte, synes jeg.
:har sovet 2 voksne og en nyfødt baby i 120-seng i flere måneder:

Uansett hva slags farge på bord/stoler dere velger, er min tanke at det bør være lett å komme til under for vasking/kosting.
Jeg har vært på en hytte en gang, som hadde lang benk langs en vegg, og det synes jeg virket genialt.

Denne fra IKEA er vel 150? Men kanskje ikke typisk hytte.



Lengde: 208 cm
Bredde: 150 cm
Min. bredde: 90 cm
Maks bredde: 140 cm
Høyde: 182 cm
Madrasslengde: 200 cm


Muligens selve senga er 150 og madrassbredden 140?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 07:21   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Denne fra fagmøbler ser også ut til å være 150/90

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 09:47   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Vi har en 120-75 familiekøye på hytta, det resulterer i at mannen sover oppe og jeg nede. Så vi skal med tiden få ordnet en større seng.

Ellers tar jeg i mot alle tips, vi holder på å innrede hytten vår. Forøvrig liker jeg furuhelvete da, men bare på hytta.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:16   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Denne er 150 nede:
http://www.skjaakmobler.no/prod_famkoye_90150.html


Her er det jo også to store skuffer under som man kan stappe rimelig full av leker.
Mine foreldre har denne på et av soverommene på hytten, foreløpig er det Knottentotten som har okkupert sengen og rommet - helt alene.

Den er veldig hyttete da.

(Mine foreldre har en veldig hyttete fjellhytte som er et par år gammel. Mesteparten av møblene er enten fra Lom møbler, eller fra Skjåk. Truuur eg. De har i hvert fall spisebord a la dette:
)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:26   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Vi har innredet fjellhytta vår i beige, brunt og rødt - varme og gode høstfarger. På soverommene har vi svartmalte senger (noe lignende som det som er vist lenger opp her) - familiekøye på jentenes rom (de deler rom) og på gjesterommet og dobbeltseng til mor og far.

Vi har bokhylle og salongbord i Markør-serien fra Ikea (brunsvart) og to sandfargede tresetere (Living fra Bohus). Brune og røde puter.

Alle vegger og tak er i furu behandlet med Faxe panellut. Det er fire år siden vi bygde og det har holdt seg lyst og fint. Jeg skulle gjerne hatt malte vegger, men det er en kjempejobb som jeg ikke har mot til å gå løs på ennå. Vegger beiset i brunt kan også være veldig fint!

Ser at Hytteliv og Hyttemagasinet er nevnt - jeg liker Hyttemagasinet best. De er best på interiør - Hytteliv er bedre på utedo og gjør-selv-løsninger

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:17   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Jeg er her jeg da, når det kommer til fjellhytte, mtp farger og materialer:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:17   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

(Ja, jeg vet det er paisley og ruter, men tro meg, det funker! ) Den rutete kunne godt vært mørkere og hatt en mer gråblå farge istedet for marineblått, dog.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:29   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Og her har jaggu Slettvoll inspirasjonsbilder som mener akkurat hva jeg mener:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:46   #32
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Jeg noterer meg at jeg kommer til å gå helt i andre retningen enn Salt. For meg blir det altfor mørkt, både vegger og møbler er med på å gjøre det dystert.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:50   #33
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Hver sin smak! Men Gaia ville gjerne ha mørke møbler, nei?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:56   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.504
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Jupp, hun ville vel ha mørke stoler? :grubler:

Men jeg er med på fargevalgene dine, men i et mye mer begrenset omfang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:00   #35
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Dra til Home and Cottage og kjøp heile butikken.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:05   #36
synne
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 22
synne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Syntes bildene fra Slettevoll er fine, men det krever hytte med stor takhøyde og vinduer. Ellers blir det for mørkt.
Home and Cottage har jeg besøkt flere ganger, men vår lokale butikk kjenner ikke begrepet service! Er mest opptatt av å plassere ut varer og ikke kundene som skal kjøpe dem. Tror jeg venter på konkurssalget?

synne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 15:54   #37
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.803
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Jeg vil ha en del mørke møbler, ja. Slettvold har helt klart en (hytte)stil som passer meg godt. Som kontrast til hvitmalt panel og komplimentært til det sorte kjøkkenet, syns jeg at det gjør seg med litt tunge møbler på en fjellhytte og da blir det i stor grad enten furu(helvete) eller mørkbeisede møbler.

Mannen og jeg satt og så på møbler store deler av kvelden i går og vi fant mye vi likte. Spisestuemøblementet til Ru er typisk noe han kan tenke seg. Men det er veldig viktig for oss å ha spisestoler som er gode å sitte i fordi vi fort kan bli sittende ved spisebordet hele kvelden når vi er på fjellet. Da er pinnestoler og benker ikke løsningen.

Vi lurer litt på dette spisebordet, fra Living, med tilsvarende stoler fra Skeidar:



Vi har funnet denne familiekøyen i 150/90 (den skal i så fall males og vi må finne skuffer til å ha under den.)



Det blir Jensenseng på hovedsoverommet. Og vi skal måle om det er plass til to stk. av Hemnes dagseng på barnas rom. Siden rommet delvis har skråtak så er det ikke veldig praktisk å sette inn en køyeseng til dem.


Så nå må jeg finne stuebord og en god, mørkrød sofa.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:10   #38
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.803
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Hm. Eller kanskje dette:



Ok, så er det veldig hyttete, men det er vel lov når man innreder en hytte.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 16:20   #39
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.803
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Bare sånn at det er sagt så er det høyt under taket i stuen/spisestuen. Og det er et stort, lyst og luftig rom.

Og så er det jo tepper, for det må man vel ha på fjellet? :teppenovise&pollenallergiker:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 17:15   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av fjellhytte

Vi har familiekøye på barnerommet i huset vårt hjemme, og fikk den laget på snekkerverkstedet på Ringerike fengsel. Litt lang bestillingstid, men da fikk vi den med akkurat de målene vi ville, gode sengetøysskuffer under, sengehester tilpasset både oppe og nede, bokhylle til osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no