Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bilbelte i taxi?
Jeg setter meg som regel foran 16 13,45%
Jeg setter meg som regel bak 78 65,55%
Jeg bruker alltid bilbelte i taxi 105 88,24%
Jeg bruker som regel bilbelte 9 7,56%
Jeg bruker sjelden bilbelte 1 0,84%
Jeg bruker aldri bilbelte 1 0,84%
Jeg tar aldri taxi 1 0,84%
Plassering i taxi og bilbeltebruk avhenger av om jeg er i Norge eller et annet land 9 7,56%
Annet 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 20:28   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bak og alltid belte - så sant det finnes.

Min mest nervepirrende drosjetur var i Thailand med en ettåring på fanget og ingen bilbelter.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:33   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Bak og alltid belte - så sant det finnes.

Min mest nervepirrende drosjetur var i Thailand med en ettåring på fanget og ingen bilbelter.

Ja, det er jo en forutsetning at det er bilbelte i bilen da...

Våre to turer til Colombia var preget av gamle biler uten bilbelter. Og det er i grunnen skremmende hvor fort man blir vant med den mangelen. Fem voksne og to unger i en prikkliten Fiat uten bilbelter - no problemo. På den andre siden - vi var jo så skvist sammen at vi neppe hadde flyttet oss en tomme om bilen hadde bråstoppet, så sånn sett var sikkert seler helt overflødig .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:47   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.538
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bak og alltid bilbelte. Dvs det er mulig jeg glemte det på vei til sykehuset når vannet drev og gikk....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:52   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Jeg setter meg som regel bak og bruker belte *risikoavers*.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:04   #25
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Alltid bilbelte og alltid bak.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:17   #26
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bak med bilbelte.
Men det er ytterst sjelden jeg tar taxi da.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:21   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.160
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bruker alltid bilbelte, i busser og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:32   #28
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Alltid bilbelte, alltid bak.

Me too!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:33   #29
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Jeg setter meg bak, og bruker alltid bilbelte.
Ser nå at jeg stemte feil, jeg stemte på at jeg som regel bruker, bilbelte, men det skulle være at jeg alltid gjør det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:40   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Jeg sitter som regel bak, hvis bilen ikke er fylt opp, og har alltid belte på meg. Jeg stemte det, men tror ikke jeg rakk å trykke på at det avhenger av om jeg er i Norge eller utlandet, der tar jeg det jeg får.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:22   #31
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Setter meg bak og bruker alltid bilbelte. Ser absolutt ingen grunn til at jeg ikke skal bruke belte der også.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:28   #32
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bak, bilbelte. Alltid bilbelte i bil (buss er visst et unntak når jeg tenker meg om) Blir sint på de taxisjåførene som ikke tar på seg sele. Har de ikke familie som vil savne han om han tar svalestup ut frontruta eller?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:17   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Tar jeg taxi, setter jeg meg som regel bak, og jeg bruker bestandig bilbelte.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:50   #34
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Jeg bruker alltid belte i taxi, sitter som regel bak.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:17   #35
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bruker alltid belte og sitter alltid bak uansett land.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:18   #36
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Alltid.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 02:24   #37
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Setter meg bak, med belte.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 00:10   #38
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bak m/belte... alltid! Også i buss hvor det er mulig.

Opplevde faktisk da jeg gikk gravid at flere taxisjåfører mente de var snille ved å opplyse om at jeg (og andre gravide og syke) ikke trengte å bruke bilbelte i deres taxi. Akkurat som om det var et pålagt onde å bruke bilbelte og de derfor gjorde meg en tjeneste?

Jeg knurret lett tilbake at sikkerhet i bil var like viktig for meg i min tilstand om ikke mer!

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 00:14   #39
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bruker selvsagt belte.

Når jeg tar taxi her hvor vi bor sitter jeg alltid fremme og skravler med sjåførene. Jeg har tatt en del taxi hjem fra jobb, så jeg er på fornavn med omtrent alle sjåførene her ute. En gang hadde jeg tatt taxi til kaien for å dra på gravidtreff i byen, og da jeg bestilte taxi hjem igjen senere på kvelden så spurte dama i telefonen om jeg hadde hatt det gøy. DA vet du at du bor på et lite sted.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-08, 08:08   #40
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker du bilbelte når du tar taxi?

Bruker belte, og setter meg helst bak hvis jeg kjører sammen med noen, men foran hvis jeg kjører alene. Jeg hører dårlig og hvis taxi-sjåføren sier noe bør jeg helst sitte foran så jeg kan få det med meg. Kjører jeg sammen med noen kan de høre for meg istedet.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no