Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valg av IKEA-kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilket kjøkken liker du best?
Ädel hvit 59 56,19%
Solär hvit 31 29,52%
Annet 15 14,29%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 09:09   #21
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Ädel. Har nettopp montert et hvit Ädelkjøkken her så jeg kan jo nesten ikke stemme på annet enn mitt eget.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:33   #22
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Av disse ville jeg valgt Solär, jeg har selv Abstrakt på kjøkkenet. Synes Ädel er fint, men har angst for støvsamlere i dørene (dette fordi jeg er en sjuske og det vil vises så godt på slike dører )

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:33   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Jeg klarer ikke bestemme meg, så jeg stemte annet.

Vi har selv sett på Ikea-kjøkken, men jeg husker ikke hva det het. :undre:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:36   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Av disse ville jeg valgt Ãdel, er redd det andre kan bli litt 'kjedelig'. Personlig ville jeg valgt hvit høyglans om jeg skulle hatt hvitt kjøkken.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 09:39   #25
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Av de to ville jeg valgt Solär, men synes Abstrakt er det desidert fineste kjøkkenet fra Ikea. Det er lett som en plett å tørke av dørene, ingen ru overflate som skitt og lort setter seg fast i, bare den fine glatte overflaten.(bruk en microfiberklut)

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:37   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Jeg ville valgt en med slette fronter.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:41   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Ädel. Vi har dette og er superfornøyd. Folk som ikke er så kjent med ikea sine kjøkken tror ikke at det er fra ikea fordi det er så fint. Ståt derimot ser veldig billig ut.

Vi har hvit kjøkken med grå benkeplate og er storfornøyd. Og sjuske som jeg er har jeg ikke merket noe til denne støvkanten dere snakker om.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:48   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Blank nydelig hvit abstrakt.


Lett å holde ren og i det hele tatt. Ellers kan jeg ikke få anbefalt skuffer isteden for skap under benken sterkt nok. Jeg har kun skap under vasken, ellers bare store (3 over hverandre) skuffer og har kjeler, kjøkkenmaskiner og tallerkner i skuffer, samt tørrvarer, osv. Så utrolig lettvint, oversiktlig og praktisk at alt annet burde vært på det strengeste forbudt. jeg trenger aldri å ligge på kne og grave frem noe fra innerst bakerst lenger. Helt nydelig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:57   #29
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Signer Mim. Det er SÅ lett å holde rent!


Sist redigert av Heiko : 25-01-08 kl 20:56.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:00   #30
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Av disse to; helt klart Ädel

Skal bytte til Ikeakjøkken til sommeren, men vi skal (mest sannsynlig) Duvbo eller Ståt:

Hadde vi i allefall tenkt, men likte Ädel godt da...

Vi har Ståt, og jeg er superfornøyd med det.

Av de to i hovedinnlegget likte jeg det første best.

Opprinnelig lagt inn av Isolde

Ståt derimot ser veldig billig ut.

Jaha, takk for det!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:11   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.832
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Ståt ser da ikke billig ut?
Vi har det på hytta og er veldig fornøyde.

Jeg liker begge typene i HI og synes det kommer an på hva slags stil dere har ellers egentlig. Vi har et gammelt hus med gammel stil og da passer nok Ädel best. (selv om jeg er hodestups forelsket i Abstrakt...)

Og jeg må signere Mim hva angår skuffer. Det er den største grunnen til at vi vil bytte kjøkken nå, vi har oppdaget på hytta hvilken himmel det er å basere seg på dype og gode skuffer istedet for kronglete skap.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:14   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Skuffer et er must!

Ståt hadde vert veldig fint man man ikke hadde sett at alt var en planke på en måte. Hadde det vert mange lag sånn som hos Ädel .

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:17   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Nå bor jo vi i blokk i Groruddalen, da, så da passer et simpelt kjøkken veldig godt inn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 11:38   #34
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Vi har også hvit Abstrakt og er kjempefornøyd. Helt enig i at det er utrolig lettvint med skuffer, vi har skuff under vasken også, og det er kjempepraktisk med søppelspann i skuffen, i tilegg til at det ser veldig helhetlig ut med bare skuffer hele veien.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:14   #35
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Vi har hus fra 1920, men det er ikke mye igjen som minne rom det da. Har hele tiden synte Ståt har vært perfekt i stilen, vi bor på landet og der passer det inn. Men når jeg nå ser abstrakt på bildene deres blir jeg i tvil, for det passer kanskje mer i stilen vår med mye stål og glassbyggerstein.
Vi skal ikke ha overskap, kun ett høyskap, ellers bare skuffer, maaaaange skuffer

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:29   #36
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Jeg ville ha droppet de to du har valgt og gått for hvit abstrakt!

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:33   #37
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå bor jo vi i blokk i Groruddalen, da, så da passer et simpelt kjøkken veldig godt inn.



Vi bor også i blokk, og har ikke ikea-kjøkken engang. Tror skapene er fra 80-tallet.
Synes forresten at Ståt er veldig fint, særlig med svarte håndtak og benkeplate i tre til. Går litt i mot den minimalistiske stilen som jeg ikke er så stor fan av.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 13:59   #38
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Âdel hvit

Er kjempefornøyd med mitt nye kjøkken

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 17:44   #39
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Du kan jo komme og beføle mitt Ädelkjøkken en dag? Jeg skal love deg at de små kantene yderst sjelden blir vasket her i huset, og det vises omtrent ikke. :sjuske:

  Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:06   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av IKEA-kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Vi har også hvit Abstrakt og er kjempefornøyd. Helt enig i at det er utrolig lettvint med skuffer, vi har skuff under vasken også, og det er kjempepraktisk med søppelspann i skuffen, i tilegg til at det ser veldig helhetlig ut med bare skuffer hele veien.

Ja, det skal jeg ha neste gang. Jge håper å bli huseier etterhvert og skal ha skikkelig søppelsortering og kompostering. Jeg er utrolig fornøyd med kjøkkenet mitt, det er, om jeg skal si det selv, skikkelig bra tenkt ut. (ja, det er jeg som har tegnet det, med konsulenthjelp fra Polyanna)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no