Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg med sofabord!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 11:36   #21
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Eikebord fra Bohus, men her var det glass igjen - jeg har litt hetta for det (BTDT):



Trendmøbler, også i eik:


Møbelringen, eik:



Eik eller valnøtt - det ovale er 130 cm langt, mens det firkantete er 90 cm

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 05-11-10 kl 11:49.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:44   #22
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Hva med dette? For stort?



Jeg hjelper ikke til, jeg innser det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20169_090121222242.jpg (27,2 KB, 231 visninger)
__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:48   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Jeg priser meg lykkelig over at vi aldri skal ha akvarium i hus.

De var fine, Absalone, men er det nederste veldig dyrt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:51   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Jeg vet ikke hva du anser som dyrt da. Vi satte en maksgrense på 5k når vi skulle salongbord, helst under og endte opp med et som kostet 3k. Både det ovale og det firkantete nederst koster 3 998,- ifl. hjemmesidene til Møbelringen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:53   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Her er 998 kroner rekorden. Det betalte vi for vårt første salongbord i lutet furu på Domus Interiør på City Syd i 1996. Lack-bordet som ble innkjøpt i anledning visning i fjor, koster kr 369.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:57   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

For å si det sånn så hadde vi ikke superbudsjett til dette vi heller, men vi var veldig bestemte på hvitt og kvadratisk bord, og da var faktisk det vi endte opp med, mye fordi det var det eneste vi fant som tilfredsstilte kravene, også det rimeligste. Salongbord er dyrt!!

De har noen fine og rimelige på Jysk ser jeg nå, men det er mye hvitt og jeg aner ikke noe om kvaliteten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:58   #27
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Jeg har lyst på dette. Fra Living, ca. 4000,-.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:01   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Det blir for langt/bredt for oss, Anda.

Vi kan tenke oss å betale mer enn 1000 kroner, altså. Noen budsjettramme er ikke satt. Jeg er generelt gnien, mannen ikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:07   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Hvor langt og bredt kan dere ha da? Om dere skal ha hvitt, har de ett hvit bord på Jysk, uten hylle under. Men det er 90 x113 tror jeg.

Jeg leter etter hvit, kvadratisk bord jeg også. Som ikke er lavt, og som ikke har hylle under. Erfaringsmessig blir den hyllen full av aviser, bøker, leker og andre ting ganske kjapt.

Vi har ett salongbord i dag som er helt perfekt, men det er brunt. Nå har vi kjøpt gråmelert sofa, og da passer ikke det bordet lenger.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:17   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvor langt og bredt kan dere ha da? Om dere skal ha hvitt, har de ett hvit bord på Jysk, uten hylle under. Men det er 90 x113 tror jeg.

Jeg leter etter hvit, kvadratisk bord jeg også. Som ikke er lavt, og som ikke har hylle under. Erfaringsmessig blir den hyllen full av aviser, bøker, leker og andre ting ganske kjapt.

Vi har ett salongbord i dag som er helt perfekt, men det er brunt. Nå har vi kjøpt gråmelert sofa, og da passer ikke det bordet lenger.



Hvitt bord er veldig fint til gråmelert sofa ja!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:23   #31
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.



Hvitt bord er veldig fint til gråmelert sofa ja!

Det tror jeg også. Og jeg har lyst på høyglans hvitt. Jeg lurer litt på å spraymale det vi har, evt male. Men jeg vet ikke om jeg får det pent nok. Men det hadde kanskje gått mens vi leter, selv om våre "leteperioder" kan strekke seg over år.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:28   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Vi har bordet i hovedinnlegget (i brunsvart riktignok) og er fornøyd. Passe pris til at vi ikke får hetta når storebror glemmer seg og kjører bil oppå det, eller lillesøster synes det burde bli grønt og fargelegger litt. Hylla under er mindre enn selve bordet og blir dermed nesten usynlig. Jeg ville gått for det bordet i ønsket farge.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:33   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ikea Stockholm, 90 x 90, gyllenbrunt, hylle under! Nydelig til den sofaen, da!

Den fargen ville vært rålekkert til den olivengrønne sofaen, synes jeg.

Vi har også Ikea Stockholm salongbord, men den ovale utgaven. Jeg elsker det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 16:35   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Det er forresten litt lysere in virkeligheten, mer som eik.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:03   #35
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

ikea, under 1000.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:11   #36
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.246
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Ikke praktisk men veldig kult: vi har Multe fra Hjellegjerdet og er veldig glade i det, i vår koloss av en sofa:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:37   #37
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Hvis dere skal ha et bord i en tresort, så ville jeg gått for mest mulig lik gulvfargen. For mange tresorter kan bli litt rotete. Var kjøkkenet deres i bjørk? :glemsk: Isåfall er bjørk en god idé også. Jeg synes bordet i første innlegg var kjempefint, men jeg synes kanskje det kræsjer litt med sofastilen? Sofaen ser liksom litt sånn dyr og solid ut, bordet litt "lett" om du skjønner. Mulig det er bedre med eik.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:40   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis dere skal ha et bord i en tresort, så ville jeg gått for mest mulig lik gulvfargen. For mange tresorter kan bli litt rotete. Var kjøkkenet deres i bjørk? :glemsk: Isåfall er bjørk en god idé også. Jeg synes bordet i første innlegg var kjempefint, men jeg synes kanskje det kræsjer litt med sofastilen? Sofaen ser liksom litt sånn dyr og solid ut, bordet litt "lett" om du skjønner. Mulig det er bedre med eik.

Kjøkkenet vårt er hvitt. Spisestua er i bjørk, som nevnt, det er derfor jeg tenkte at det var greit å holde seg til det slaget. På den annen side er jo hele gulvet i eik, så hvis vi først skal ha noe annet enn bjørk, må det nesten bli det. Eik er jo også enda enklere å få tak i enn bjørk, som det vel bare er Ikea som fortsatt har. Når jeg sitter her i sofakroken og ser på det, tror jeg kanskje at et ovalt bord hadde vært det beste. Det er nok ca. 1,40 mellom de to sjeselongene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:44   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Hvitt var det, ja. Da passer det jo fint med både hvitt, bjørk og eik.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:54   #40
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med sofabord!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Bordet som står der nå, er 118 cm bredt, og blir for stort, som dere ser. Hva tror dere egner seg best - noe mer eller mindre kvadratisk? Jeg har kikket på dette runde fra Ikea, men mannen tror det vil gi dårlig plass til bespisning (som om vi ofte har selskaper i sofakroken):



Det finnes både i bjørk og eik, noe som nok er de mest aktuelle fargene. Jeg liker at det er en hylle til rot under, slik vi også har nå. Vi har spisestue og vitrineskap i bjørk, mens gulvet og sofabeina er i eik. Andre forslag til bord som ikke er altfor dyre? De må heller ikke være for lave. Lack-bordet som står der nå, er 45 cm høyt, og det er egentlig litt på grensa.

Vi har dette bordet til vårt hjørne med sjeselong, men vi har også kjøpt det lille som er helt likt og har byttet om på bena for å få en høyde vi kan spise ved. Far er lang og da er det ikke OK med bordhøyde på 45 cm.

Vi spiser i sofaen fredags- og lørdagskveldene når vi er oss fire og det fungerer greit.
Men, det er laminert og tåler ikke mye fukt og søl, men det kostet ikke all verden og fungerer frem til det perfekte bordet dukker opp.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no