Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 10:59   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.915
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg elsker å lage mat og liker ikke noe særlig annet husarbeid i det hele tatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:08   #22
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Vanskelig å si hva jeg misliker minst. Jeg tåler/tolererer det fordi det må gjøres.

Jeg liker ikke støvsuging. Kansje fordi vi har en liten en som bråker forferdelig.

Men det absolutt verste er å rydde andres rot. Daglig rydding er det håpløst å få drillet inn. Klær på gulvet, eller i sofaen... Ting som blir kjøpt og tatt i bruk, og emballasjen blir liggende er verstingene. Det blir ikke tatt hvis jeg ignorerer det heller. Tro meg.... Å ta et oppvaskmøte om det virker i med det samme, og så er det like ille igjen.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:14   #23
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Liker ikke å rydde, men å vaske er greit. Bare så synd at man må rydde før man kan vaske.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:18   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg elsker å lage mat og liker ikke noe særlig annet husarbeid i det hele tatt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:37   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.947
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg kan ikke komme på en eneste ting jeg synes er ok å gjøre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:54   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Hm.

Det man liker best først, ja? Vanskelig.

1. Rydde i bokhyllene
2. Tørke støv
3. Generell rydding
4. Klesvask
5. Støvsuging
6. Henge opp klær
7. Vaske badet (bittelite bad! )
8. Legge sammen klær
9. Vaske gulv
10. Legge klærne på plass
11. Vaske kjøkken
12. Oppvask
13. Lage mat


Min plass er altså ikke ved kjøkkenbenken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 11:56   #27
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.018
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg elsker å lage mat, og egentlig synes jeg det er greit å rydde, også. Det jeg misliker mest, er å sette på plass ting i oppvaskmaskinen, ta ut av den, legge sammen klær og legge dem på plass igjen, tett fulgt av støvsuging. Vasking av bad og toalett er derimot helt greit.

Jeg får også spader av å være i matbutikken. Dvs. det er sikkert greit om jeg er alene og uten barn eller tidspress, men sånn er det sjelden. Mannen tar seg nesten alltid av utpakkingen av varene, som jeg heller ikke er særlig glad i.

Sånn helt generelt kan det se ut som om jeg ikke liker å sette/legge på plass ting.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:02   #28
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Det er nok å rydde/vaske do og bad som er verstingen her. Det ser i alle fall sånn ut nå, det burde blitt gjort for noen dager siden.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:03   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.730
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

For meg går det et skarpt skille ved matlaging i ukedagene og matlaging i helgene. Jeg er ikke særlig begeistret for å lage hverdagsmat, men i helgene er det kos. Jeg tenker ikke på matlaging på husarbeid egentlig, for det er sjelden noe stress. Jeg er så lat at jeg stort sett lager store porsjoner mat i helgene og varmer opp igjen i ukedagene, å putte noe inn i ovnen kvalifiserer ikke til arbeid.

Jeg hater å henge opp klesvasken. Jeg blir sinna bare av å tenke på det!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:08   #30
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.869
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg har et pragmatisk forhold til husarbeid, jeg bare gjør det, uten å tenke så mye på om det er gøy eller ikke. Jeg tenker gjerne på et eller annet med ungene, et datasett fra jobb eller noe jeg akkurat har lest i en bok mens jeg holder på. : pollyanna:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:09   #31
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg elsker å lage mat og liker ikke noe særlig annet husarbeid i det hele tatt.

Dette. Men det jeg ellers kan gjøre uten å bli aggressiv er klesvask (men ikke bretting!), handling og vaske do/bad (for det går fort og vises godt).

Det aller verste er å skifte sengetøy, støvsuge og sette inn i oppvaskmaskinen, så det er stort sett mannejobber. Legge sammen klær avskyr vi begge, så det kommer an på hvem som først ser seg lei på haugen med rene klær.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:10   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har et pragmatisk forhold til husarbeid, jeg bare gjør det, uten å tenke så mye på om det er gøy eller ikke. Jeg tenker gjerne på et eller annet med ungene, et datasett fra jobb eller noe jeg akkurat har lest i en bok mens jeg holder på. : pollyanna:

Jeg har det akkurat likt, bortsett fra at jeg bare lar være å gjøre det. Bortsett fra matlaging, for da tenker jeg på mat.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:12   #33
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Matlaging og gulvvask er det jeg misliker minst, mens jeg virkelig ikke kan fodra å skifte på senga og å brette klær.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 12:12   #34
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Liker ingenting, men oppvask er det aller verste.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 15:29   #35
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Matlaging er det jeg liker best. Det er også helt greit å rydde kjøkkenet, men jeg syns ikke det er noe moro når jeg rydder og vasker det på kvelden og når jeg står opp neste morgen så ser det bomba ut.

Egentlig er det ikke noe mer jeg liker å gjøre, men noen ting gjør jeg uten å tenke altfor mye over det. Rydding er en av de tingene. Jeg smårydder hele tiden for jeg hater rot. Støvsuging, støvtørking og vindusvask er noe av det verste, og skifte på sengene. Støvsuge gjør jeg omtrent aldri, det må enten mann eller barn ta. Badet er greit nok å vaske, men bare det badet som har badekar, badet med dusj hater jeg å vaske.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:53   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.678
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg liker nok best å vaske klær, fort gjort. Bretting går også greit. Stryking er jeg heller ikke glad i. Matlaging kunne jeg godt satt bort, rett og slett pga kresent barn. Da er det lite gøy å lage mat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:55   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.678
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

13. Lage mat


Min plass er altså ikke ved kjøkkenbenken.

Ikke min heller! Egentlig kunne jeg tenke meg en person som kom hjem og laget middag til oss, sånn ca tre-fire ganger i uken, mandag til torsdag, f.eks. Finnes det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:59   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.092
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Jeg begynte på en liste, men den ble lang.
Kort oppsummert er det eneste jeg liker å høre tørketrommelen tørke klær.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 21:01   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Vasking av bad. Heilt klart. Etterfulgt av stryking.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 21:05   #40
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket husarbeid misliker du minst og mest

Matlaging er favoritten, klesvask, bretting av klær og handling er også helt OK. Det jeg liker dårligst er støvsuging og gulvvask, så det gjør mannen.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no