Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 17:12   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Javisst, det er så kjempekjekt å være idealet. Særlig siden overvektige synes det er en fin ting å rakke ned på de som er slanke og undervektige fordi det får dem til å føle seg bedre.

Hva er det du sier? Den der var drøy.

Jeg syns ikke det er ok å kritisere tynne folk. Jeg syns faktisk ikke det er ok å kritisere folk for kroppsfasong/farge i det hele tatt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:16   #22
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hva er det du sier? Den der var drøy.

Jeg syns ikke det er ok å kritisere tynne folk. Jeg syns faktisk ikke det er ok å kritisere folk for kroppsfasong/farge i det hele tatt.

Det er faktisk min opplevelse, at en del med for mange kilo var de som var ivrigst på å kommentere og nøde på mat.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:17   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

... Jeg tror uansett det er verre for overvektige å bli kritisert for vekta.

Ja, det tror du vel. For vi tynne er jo så stolte av å være tynne.
Og vi slanker oss sikkert også, for vi tror det er så lekkert.
Tynne har ikke problemer med vekta de. Det er jo bare å spise mer ...



Milfrid: Godt du tok det opp. Jeg reagerte på den samme tråden!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:20   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er faktisk min opplevelse, at en del med for mange kilo var de som var ivrigst på å kommentere og nøde på mat.

Ok, jeg kan gå med på at noen overvektige kan finne på dette, på samme måte som noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:21   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ok, jeg kan gå med på at noen overvektige kan finne på dette, på samme måte som noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.



Nettopp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:23   #26
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ok, jeg kan gå med på at noen overvektige kan finne på dette, på samme måte som noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.

  Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:30   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ok, jeg kan gå med på at noen overvektige kan finne på dette, på samme måte som noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.

Det er jeg enig i, jeg ville ikke sagt generelt at alle overvektige gjør dette.

Må bare kommentere det Skremmern sa om at idealet er å være slank, det er det jo gjerne, men med kurver og former ikke akkurat passe mengde på de helt riktige stedene. Men i mitt og mange andres hode er ikke slank=veldig tynn/mager. Slank blir brukt positivt, det blir ikke alltid de andre betegnelsene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 17:45   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ok, jeg kan gå med på at noen overvektige kan finne på dette, på samme måte som noen tynne syns det er passende å kommentere potetgullet i handlevogna mi. Fra der til at "(...) siden overvektige synes det er (...)", er det langt. Jeg sier aldri at tynne damer pleier å kommentere hva jeg handler, selv om jeg har hørt det i køen på Obs! noen ganger.



Men sånn som samfunnet er i dag da. Er man overvektig da er man karaktersvak. Man spiser for mye, man er lat osv. Er man slank er man selvdisiplinert, man er sunn og man er flink osv.

Tror nok noen overvektige kan slenge med leppa i ren misunnelse, samtidig så skjønner jeg at å være veldig tynn kan være et like stort problem for den det gjelder som det er å være overvektig er. Sånn sett så syntes jeg ikke det er akseptabelt å "slenge med leppa" til tynne folk. MEN samfunnet ser ikke på deg som en annenrangs person om du er slank/tynn (lat, lite selvdisplinert osv). Det er forskjellen sånn jeg ser det.


Sist redigert av Joika : 30-04-08 kl 18:05.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:17   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

*bjeff*

Jeg skal ha meg frabedt å bli tillagt sånne egenskaper.

Sorry. Jeg mente selvsagt å skrive endel overvektige. Jeg trodde faktisk jeg hadde skrevet det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:29   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Sorry. Jeg mente selvsagt å skrive endel overvektige. Jeg trodde faktisk jeg hadde skrevet det.

Jeg regnet egentlig med at du mente det, for du pleier ikke være så generaliserende.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:30   #31
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

En tynn/slank person som ser bra ut er det mer akseptert å kommentere enn en tynn/slank person som ikke ser bra ut. Ser man sykelig ut blir kommentarene færre og mer alvorlige.

Det samme med en tjukk person.

Det er generelt mer akseptert å kommentere slanke mennesker fordi det er et ideal i samfunnet å være slank og noe de fleste ønsker å være, altså noe beundringsverdig. Å kommentere hvor slank noen er (som fremdeles ser friske ut) blir "tillatt". Å klage over at man er for tynn blir som å klage over at man har for mange penger, altså et luksusproblem som man ikke møter særlig forståelse for, særlig ikke blant dem som sliter med vekten. Så å kommentere vekt blir på en måte som å gi en kompliment.

Å kommentere vekten til et stort menneske blir som å påpeke feilene. Det gjør man ikke, vil jo ikke være uhøflig.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:52   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Jeg synes heller ikke at det er ok å kommentere noens utseende.

Men TH er en kjedis i Hollywood og der "skal" de jo se veldig tynne ut. Slankehysteriet i kjendiskretser, er ikke det heller stuerent å kommentere?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 18:53   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ja, det tror du vel. For vi tynne er jo så stolte av å være tynne.
Og vi slanker oss sikkert også, for vi tror det er så lekkert.
Tynne har ikke problemer med vekta de. Det er jo bare å spise mer ...

Jeg regner med at dette var et dårlig forsøk på ironi, sarkasme og hva har du.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:12   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Nei, det var ikke det. Det er noe av det man hører som tynn. Bak ryggen selvfølgelig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:14   #35
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Nei, det var ikke det. Det er noe av det man hører som tynn. Bak ryggen selvfølgelig.

Jeg tror du bommer litt nå, Skremmern er nok ganske så tynn hun også.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:16   #36
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Jeg vet da ikke om Skremmern er tynn eller ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:23   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.116
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Jeg synes ikke det er OK å kritisere verken tynne eller tjukke, det er en uting å kommentere andres kropp.
Det som forøvrig irriterer meg aller mest er tynne mennesker, som tidligere har vært tjukk og som har gått ned i vekt, og som kritiserer sine overvektige medsøstre som ikke "har klart" det samme. Tynne, tidligere tjukke, som i alle anledninger må fortelle hvor mye de har gått ned og hvilken klestørrelse de bruker.
Like ille er de som tidligere var tynn, men som har lagt på seg, og som kritiserer alle tynne og kaller den sykelig og andre slike artige utsagn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:26   #38
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

J Tynne, tidligere tjukke, som i alle anledninger må fortelle hvor mye de har gått ned og hvilken klestørrelse de bruker.

:truffet: Når jeg kommer ned i str. 40 kommer jeg til å juble det til hele verden. Du må la meg juble litt før du kjefter. Pliis.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:35   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Nei, det var ikke det. Det er noe av det man hører som tynn. Bak ryggen selvfølgelig.

Jeg sier ikke at tynne aldri får høre sitt, eller at det ikke opplevs sårende og fælt, altså. Som jeg skrev i begynnelsen av tråden er det ikke greit å snakke nedlatende om noens vekt, tykk eller tynn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 19:41   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes heller ikke at det er ok å kommentere noens utseende.

Men TH er en kjedis i Hollywood og der "skal" de jo se veldig tynne ut. Slankehysteriet i kjendiskretser, er ikke det heller stuerent å kommentere?

Jammen det var ikke slankehysteriet som ble kommentert, det var TH. Og mitt poeng er at hvis man hadde dratt fram en litt rund Hollywood-kjendis og kommentert utseende, så tror jeg at folk hadde stått i kø for å si at a) sånn sier man ikke og b) det er folk her på FP som blir støtt av det du skriver. Jeg tror ikke at det hadde hjulpet om man hadde sagt at man gjorde det for å sette fokus på overvekt-problematikken .

Mens i tråden om TH så var det ingen som reagerte, de bare laste på med harselas over TH. Jeg er veldig sikker på at om jeg startet en tråd om en tykk kjendis er det ikke en eneste sjel som hadde våget å kaste seg på den, om de var aldri så enige i at kjendisen var tykk. Og jeg er sikker på at jeg hadde blitt teppebanket med røde prikker.

Og nå som jeg har lest det som står her, så kan jeg bare komme med min observasjon:

Da jeg var overvektig selv syntes jeg at TH var sykelig tynn. Nå som jeg er slankere selv så synes jeg at fremdeles at hun er tynn, men jeg synes ikke lengre hun er stygg-tynn. Kroppen, altså, ansiktet skal jeg ikke uttale meg om. Min genrelle holdning til hva som er tynt har endret seg med at kroppen min forandret seg. Jeg synes rett og slett at folk var tynnere før.

Jeg tror at mange er inne på noe når de sier hvorfor det er mer stuerent å harselere med tynne mennesker. Men jeg synes det er fordømt feil og trist at det er slik!

Jeg ble rett og slett overrasket og provosert av tråden.

Selv har jeg erfaring fra begge sider. Fram til jeg var 20 var jeg streken uten fasong som alltid fikk beskjed om å slanke meg. Så ble jeg tykk. GG-pupper og BMI på 28 på mitt største. Ok, jeg var ikke sykelig overvektig, men jeg var god og rund . Jeg fikk ikke en eneste kommentar som overvektig. Ikke EN. Kommentarene kommer derimot nå som jeg er blitt slank igjen. DET kommenteres. Rart det der....

Jeg ville i grunnen bare sette litt ting i perspektiv. Jeg er jo selv blitt sablet ned her da jeg kom i skade for å tråkke noen på tærene i en overvekt-diskusjon. Jeg lurer på hvor mange røde prikker de som har deltatt TH-tråden har mottatt .

Og mht hva man kan og ikke kan, så er det snodig at man kan snakke om hvor usunt det er å slanke seg og leve på sultegrensen og at folk bør spise mer. Å mer enn antyde at folk er tynne av selvpåførte årsaker. Mens det er fullstendig uakseptabelt å antyde at noen kan være overvektige fordi de spiser usunt og at de kanskje burde spise mindre. Noen som ser hva jeg mener? Man må gjerne mene noe i vildensky om hvorfor folk er tynne og hvor ille "slankehysteriet" er. Mens man får pryl om man våger å antyde at for noen kan overvekt være annet enn et psykisk problem.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no