Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får deres 5-åring til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-13, 22:24   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.961
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Jeg ser den. Vi har bare én juniorseng som de to eldste har brukt. Lillesøster kommer nok til å bruke den lengst av alle siden det ikke er noen yngre som skal arve den. Når dere skal bytte kan jeg varmt anbefale køyeseng, så får man bedre gulvplass enn å ha to store senger. Storebror og lillebror elsker å dele rom og storebror koser seg i overkøyen sin.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:25   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.961
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Jeg tenker at det er helt opp til dere. Så lenge de passer sengen er det jo ikke noe problem. Av de 2008-barna vi kjenner har de fleste fremdeles juniorseng faktisk. Storebror hadde fremdeles brukt sin hadde det da ikke vært for at det var mest praktisk å la lillebror overta den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:31   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Mitt 08-barn fyller jo seks rett etter jul, men jeg er like blank. Hun ønsker seg en sånn mekanisk hund-dings, men den er grisedyr og ganske unyttig. Av søsknene sine får hun lydbok, hun elsker CD-spilleren på rommet.

Hun har skøyter, langrenn- og slalomski samt sykkel. Sånn er det å være yngst i flokken. (hun sover forøvrig i stor seng).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:33   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Oi, ja, du har jo fått barna dine ganske tett, ser jeg. Her er Lillebror så tett i alder med de to eldste at det ikke er mye han kan arve lenger så det blir liksom totalutskifting hos alle 3 hver gang omtrent, det være seg klær eller utstyr. Køyeseng er jeg skeptisk til siden de til stadighet triller ned på gulvet (jeg gjorde også da, og husker enda hvor vondt jeg fikk i hodet da jeg gjorde det fra øverste køya på en hyttetur). Tenkte kanskje å la dem få hver sitt rom når de vokser ut av sengene, men vi får se hva de vil. De blir vel flinkere å holde seg i senga etter hvert også så kan jo ha det i bakhodet.

millact: Liker han Hot Wheels? I så fall var det stor hit med den der banen man fester på veggen hos oss. Og alle slags utrykningskjøretøy i LEGO/Playmobil.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:45   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Ja, små biler (store også) er stas. Hvor har de sånn bane? For to ør siden fikk han parkeringsgarssje, lite brukt. Sjørøvere skute var heller ikke så stas.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:45   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Min har forresten sovet i stor seng og hatt voksendyne i over to år nå .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:46   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.659
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Her har ungene stor dyne selv om de har juniorseng. De elsker å få dyna godt brettet under føttene, nesten helt opp til rumpa. Men dynene de har er ganske tynne og ikke så bra, så gode dundyner er også noe vi vurderer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:55   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Lego (vi har uendelig mye og enda ønsker han seg halve katalogen), og muligens ett nytt spill til ds-en. Vurderer også å gi han en gammel ipod siden store-broren mest sannsynlig får tlf.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:58   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.961
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Blondie: Teksta robothund? Den ønsker storebror seg også. Men det jeg har sett av den synes jeg ikke samsvarer med prisen, og jeg innbiller meg at den er morsom to uker og så pakkes vekk, så den får han ikke.

Odelia: Du har vel fått ett barn til på bare noen måneder mer enn meg da (selv om tvillinger er "juks").

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 22:58   #30
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Stor dyne har våre barn fått ved overgang til stor seng ( ved2- 2,5 års alderen), men vi har gått rett fra sprinkelseng til voksen seng, men dynen ligger som oftes i en klump i halve sengen, så det hadde gått fint i en mindre seng også.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 23:07   #31
Lenemor82
Aktiv
 
Lenemor82 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 108
Lenemor82 er litt kul
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Jeg aner ikke hva min 5-åring skal få til jul. Hun har altfor mye leker! Og klær er vanskelig å ønske til hun, for hun er så kresen!
Hun har et Kurio nettbrett, men dette blir veldig lite brukt. I stedet bruker hun min iPad mye. Så mulig det blir en iPad.

Hun sover forøvrig i juniorseng med stor dyne. Fungerer fint det .

__________________
08
Lenemor82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 00:10   #32
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, små biler (store også) er stas. Hvor har de sånn bane?

Mannen bestilte på internett, men så senest sist vi var på Toys'R'us at de hadde den der

Tror kanskje den vi ga til ham bestod av to deler
+
(Hot Wheels wall tracks Demolition Drop + Hot Wheels wall tracks mid-air madness sett). Om du Ebayer dem blir de nok enda rimeligere.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Odelia: Du har vel fått ett barn til på bare noen måneder mer enn meg da (selv om tvillinger er "juks").

Ja, jeg har visst det, men det ser alltid så mye tettere ut med andres barn Tvillinger er jo litt juks, men det føles ikke alltid slik I alle fall ikke når det skal handles.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 09:30   #33
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Storesøster blir fem i februar, og får billetter til Disney on Ice av oss. Av lillesøsteren får hun Sofia-kjole.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 09:34   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Teksta ja, Myria. Vi har ikke noe lyst til å gi den vi heller.

Billetter til Disney on ice var lurt! Hun har jo søt hun trenger (og enda mer). Vi kunne kombinert det med hennes aller første hotellovernatting!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 11:34   #35
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.902
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Jenta vår får storseng nå, så vi ønsker dundyne til jul. Var medlemstilbud på Obs denne uken, så har tipset farmoren.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 11:37   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.539
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Min eldste fikk dundyne til jul et år samt sengetøy, stor stas.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 12:44   #37
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Kanskje jeg også skal vurdere storseng til henne til jul. Hun kunne trengt en snart tror jeg. Har på en måte vært bestemt på at slike ting skal kjøpes uten at det er gaver, men med redusert stillingsprosent på jobb så sier det seg selv at jeg ikke kan kjøpe mye forskjellig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:13   #38
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.009
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Min 5-åring får spill til Wii av oss og skøyter av besteforeldrene sine.

Neste gave blir nok en Fatboy, men da må han få nytt rom først.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:18   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Knerten har riktignok blitt 6 år, men han får saccosekk eller fatboy av oss til jul. Han har fått rom med tv til å spille på og han trenger noe å sitte på når han spiller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:33   #40
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får deres 5-åring til jul?

Minsten her i huset har det meste. Men ønsker seg veldig Ferbie. Også trenger han nye slalåmstøvler, han ønsker seg mye fra katalogen så det pleier ikke være noe problem.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no