Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Språkreise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 11:32   #21
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.185
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Språkreise?

Send barnet på språkreise til USA, der blir de passet på som smeder pga annet forhold til ungdom og alkohol.

Selv var jeg i sin tid i Frankrike, og det var fyll, ja. Og veldig gøy, hihi.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:39   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkreise?

Nåja, jeg var utvekslingstudent i USA dom sekstenåring, fikk lov til å røyke inne og det var helt greit at jeg drakk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:46   #23
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Språkreise?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg var på språkreise i 93 og det var en del fyll. Reiste med STS til Isle of Thanet.

Jeg var og på språkreise der. Mener det var i 92, men husker ikke helt.
Var iallefall 3 uker med fyll..

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:50   #24
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Språkreise?

Var på språkreise til Torquay i 1986, så det begynner å bli noen år siden. Da dro vi med STS, det var noe fyll på båtturen over, men ikke noe spesielt i Torquay. Siste helga i London før vi dro hjem tok litt av, men det kommer jo litt an på også reisedeltakeren. Jeg var litt sånn: jepp, jeg blir med!!!

Men det var også veldig mange som ikke rørte noe som helst.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:01   #25
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkreise?

Tusen takk for innspill!
Jenta mi er foreløpig veldig barnslig og null interessert i fest og drikking, men det kan jo forandre seg på et år... Det jeg foreløpig har vurdert, er opplegg for de mellom 10 og 14, ikke et som er opp til 18. Tror vel det er mindre fyll da. Jeg har ikke selv vært på språkreise, men vet jo at de av mine venner som var det stort sett var på festetur.
Godt innspill med universitetsby kontra kyst. Det har jeg ikke tenkt på. Det ser her nesten ut som om vertsfamilie er "verre" enn internat, mens jeg automatisk tenker at en 14-åring vil ha det tryggere i en familie?

Språkutvekslingsopplegg hørtes også interessant ut -hvem er det som har det?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:21   #26
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Språkreise?

Hva med CISV- leir. Jeg kjenner ei jente på 12 år som skal til Brasil i sommer. Og jeg kjenner mange som har deltatt på disse, og alle er storfornøyde:

http://www.aktivioslo.no/kunder/cisv/index.php

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:24   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.075
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Språkreise?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Språkutvekslingsopplegg hørtes også interessant ut -hvem er det som har det?

Det er virkelig noe helt annet, men en stor opplevelse.

Jeg reiste med AFS og reiste ut etter 1. klasse på videregående. Jeg bodde i Ungarn. Det med språket ble en ekstra utfordring, men jeg lærte utrolig mye om både meg selv og kulturer det året jeg var borte. Familien min var utrolig; og det gjorde nok ting lettere for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:55   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg reiste med STS til Malta, og hadde noe utbytte språkmessig sett fra de kursene vi hadde der fordi vinklingen til språket var en helt annen enn den formelle man er vant med fra engelskundervisningen fra skolen, men i hovedsak kan jeg ikke si at de generelle engelskkunnskapene ble så veldig mye forbedret ut fra kursene i regi av språkskolen. Lærerne, som var maltesiske, var dyktige, og snakket bra engelsk, mens de maltesiske innbyggerne snakket langt dårligere engelsk så sånn sett var ikke plassen blant de stedene man lærer best engelsk, for å si det sånn. Det var imidlertid en del engelskmenn der borte (i hovedsak kjekke (og kjente) engelske fotballspillere) som, av flere grunner , ga langt mer utbytte i diskusjon.

Angående fyll, vel, vi hadde vår faste runde fra pub til pub som vi tok hver kveld, og gjerne sammen med reiselederne, så dette var absolutt noe som skjedde, men jeg opplevde ikke at noen i gruppa drakk seg fra sans og samling (det var generelt nokså finslig). Alt i alt en super tur, men språkutbytte var nok ikke det største.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 13:12   #29
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg hadde en fantastisk tur til Borunemout da jeg var 16. Jeg og venninna mi bodde hos en vertsfamilie med to barn, hvorav eldste var på vår alder (men han var mest på Puben med vennene sine, så ham så vi ikke stort til). Familien var veldig hyggelig, vertsmoren sendte med oss vanvittige matpakker av typen typisk britisk med masse usunne greier i. Våre foreldre hadde dessuten sendt med oss norske souvenirer til dem.

Språkkurset var ganske elendig, vi lærte mer at å omgås de innfødte.

Det var noen av de litt eldre som dro i gang litt forsøk på fyll i parken, men det var svært lite, og det var ingen som ble ravende fulle i alle fall (i motsetning til hjemme i Norge..).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 13:30   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkreise?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er virkelig noe helt annet, men en stor opplevelse.

Jeg reiste med AFS og reiste ut etter 1. klasse på videregående. Jeg bodde i Ungarn. Det med språket ble en ekstra utfordring, men jeg lærte utrolig mye om både meg selv og kulturer det året jeg var borte. Familien min var utrolig; og det gjorde nok ting lettere for meg.

Ja, jeg tenkte ikke på språkutveksling i et år, men om noen hadde sånne opplegg også for kortere perioder, som i sommerferien

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 13:39   #31
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Språkreise?

Cisv som jeg har linket til tidligere har også ungdomsutveksling:

http://cisv.no/

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:47   #32
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg var på språkreise to år på rad og drakk ikke.
ok, jeg tok kanskje noen svelger...men jeg drakk meg aldri full.
Vi festet ikke, men var masse ute og koset oss på kveldstid.
Var innom en pub første året husker jeg, men rørte ikke alkohol.
Det gikk i redbull

Beste opplevelsene jeg har fra jeg var tenåring, uten tvil!

Reiste forøvrig med Ef-språkreiser til Brighton første året (-98), vant reise på reunion og dro da til Hastings (-99)

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:38   #33
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Språkreise?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg var på språkreise i 93 og det var en del fyll. Reiste med STS til Isle of Thanet.

Var i Margate med EF i 1990, sommeren jeg var ferdig med ungdomsskolen. Tror jeg til sammen kanskje drakk en hel pils i løpet av de tre ukene. De var veldig strenge på å sende hjem dem som ble beruset, og det hadde vi respekt for!
De fleste av oss var 15-16 år.

Hvordan reisene er nå vet jeg ikke.

Vi var ellers veldig heldige med vertsfamilien :-)
Og du verden så mye vi fikk oppleve!!!!! og lære!!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:39   #34
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Språkreise?

Var i Eastbourne med EF på 80-tallet. Lite fyll som jeg kan huske. Vi gikk på kino og diskotek på kveldene. Vertsfamilien hadde 4 studenter boende og de passet på at vi kom hjem til rett tid. Om mine barn vil dra på språkreise er jeg positiv til det, men ville sjekket ut de forskjellige operatørene. Det har sikkert skjedd mye siden jeg var på språkreise.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:54   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Språkreise?

eg ville ikke sendt henne til Malta eller Toquay, i Torquay er det en del fattigdom, og en lite oversiktelig by, en god del lokal ungdom er ute etter å lage bråk, samt en god del vertsfamilier er kun ute etter å tjene penger.

Jeg har vært lærer på språkturer til ganske mange forskjellige byer, Jersey og Hastings er det beste stedene jeg har reist til. Best oversikt, rett og slett. Bournemouth var også fint, men det er mye festing i helgene, og mange fra London som kommer ned for å feste. Fin by, ganske bra økonomisk.

Jeg ville nok følt meg mest komfortabel med å sende ungen min på ett av kursene i Cambridge eller Oxford.

Jeg jobbet for STS (5 sesonger), og opplevde at de tok godt vare på elevene på reise, og har sendt elever hjem når vi har oppdaget fyll og fanteri.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 23:24   #36
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkreise?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Cisv som jeg har linket til tidligere har også ungdomsutveksling:

http://cisv.no/

Skal sjekke ut det og -takk for link

Takk for tips, Pamina og dere andre!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 00:01   #37
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg var på Malta da jeg var 14 og det var en 3 uker lang fest.
Jeg har alltid tenkt at mine barn ALDRI skal på språkreise!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:30   #38
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.246
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg var 4 uker i Torquay da jeg var 16. Det var fest hver kveld. Mine barn får aldri dra på språkreise, nei.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:36   #39
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Språkreise?

Jeg dro på språkreise, men drakk ingenting. Dette til tross for at kom fra bondelandet hvor vi drakk fra vi var 14-15. Skolen var bra, vertsfamilien helt fantastisk. Vi dro med noe som het EF. Vet ikke om det eksisterer lenger. Bodde i en liten by i nærheten av Brighton/Margate.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no