Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når får ungene påskeegget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 16:52   #21
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Blir vel på torsdagen, regner jeg med.

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 16:53   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Vet ikke? Har ikke noe tradisjon på et, men antar at svigermor har fiksa et eller annet til neste uke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 17:11   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Vi gir på påskeaften til barnetv - eller kanskje litt før. I år skal vi ha gjester, og jeg lurte på om vi kanskje skulle prøve å gjemme dem.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 17:37   #24
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi gir på påskeaften til barnetv - eller kanskje litt før. I år skal vi ha gjester, og jeg lurte på om vi kanskje skulle prøve å gjemme dem.

Gjestene?

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 17:50   #25
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Jeg er oppvokst med egg på påskeaften, men mannen er nesten mer ivrig enn
ungene så det kan nok hende at de får det på skjærtorsdag.
Mannen lager skattekart og gjemmer eggene i skogen, kjempe stas!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 17:57   #26
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Gjestene?

Ja det hadde vært noe.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:00   #27
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

På påskeaften. Eggjakt på morgenen. Jeg er like ivrig som ungene...

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:07   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.020
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Mine bruker å få det på morgenen påskeaften. De trykker i seg alt når de får det, så det er like greit å bli ferdig med alt sukkeret tidlig på dagen.

Dere som har unger som får egget til å vare lenge: Hvor mye godteri får de? Jeg bruker å kjøpe for ca 75-100 kr til hver; det ser ut som ekstreme mengder i butikken men blir vanligvis ganske spinkelt når det kommer i egget. Lurer på om jeg rett og slett er gnien på godteriet, jeg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:39   #29
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Dere får ikke noe godteri hos oss på skjærtorsdag.

Hæ?! Så mettet er vi ikke...frem med godteskåla, ellers kommer vi ikke.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 18:54   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Det skulle vært på påskeaften på morgenen.

Men så er det bare det at dette er en tradisjon min far har funnet ut at er hans jobb å ivareta. Dermed prøver vi å holde ham i ro ihvertfall til denne lørdagen...

Jeg regner med at han kommer med påskeegg her i morgen.

Så har vi barnas far som så sin sjanse til å score et billig poeng hos den-som-måtte-bry-seg som ville si at han :hulkestemme, gråtkvalt: ikke engang får gi dem påskeeggene sine. (Han har aldri gitt dem påskeegg før...)

Han sendte dermed påskeegg i posten som kom i dag. Med beskjed via sakkyndig om at de var sendt og at han håpet at jeg gadd å hente dem på posten for barnas skyld.

Jeje - da har vi to egg allerede denne helgen...

Så får vi se da om jeg gir dem ett egg på påskeaften eller om de da ikke gidder mer og heller vil ha vannmelon.

Jeg har innsett at denne tradisjonen er skutt her i huset. Er ikke så nøye heller - vi er ikke kristne, det er bare godteri.

  Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:09   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Hæ?! Så mettet er vi ikke...frem med godteskåla, ellers kommer vi ikke.

Det blir og selvfølgelig rosa og mens vi synger , men jeg tenkte imponere dere med en viltgryte også.
Vi avslutter med dans og før dere tar pikkpakket deres og
Be mannen din kle seg ut som

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:21   #32
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det blir og selvfølgelig rosa og mens vi synger , men jeg tenkte imponere dere med en viltgryte også.
Vi avslutter med dans og før dere tar pikkpakket deres og
Be mannen din kle seg ut som


Skal jeg matche mannen ?

Og blir det rødvin til vilgryta ?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:24   #33
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Påskeaften. De våkner med skattekart, som er i fire deler. Hver del ender i et nytt kart, inntil den siste viser egget. De elsker det.. De får et middels stort et, og funker visst greit.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:39   #34
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Påskeharen kommer med egget påskeaften på dagtid.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:44   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Skal jeg matche mannen ?

Og blir det rødvin til vilgryta ?

Selvfølgelig, rødvin til de som vil ha, men du har jo en tendens til å bli litt og pappa litt og da blir jo mamma både litt og mens jeg er og gubben blir alltid , så det kan hende vi må legge barna tidlig…

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:44   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Vi gir nok påskeegget på skjærtorsdag så får de ha det utover de fridagene som er igjen. Det er ikke noe voldsomme mengder av godteri som blir spist uansett så jeg regner med at det går greit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:49   #37
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Her får de det på påskeaften.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:18   #38
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Påskeaften. Etter mye frem og tilbake og heftig debatt i heimen. Jeg har nemlig vokst opp med påskeegg på påskemorgen. Gubben på påskeaften.
Eggejakt blir det uansett, vi gjemmer ungenes, de gjemmer våre.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:57   #39
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

De siste årene har de fått det skjærtorsdag når vi kommer til bestemor og bestefar, for det mener jeg selv at jeg har fått i alle år. Det varer da hele påsken (eller til det er tomt) uten påfyll, det er av den minste typen faktisk.

I fjor sa min far at tradisjonen var da at de skulle få det påskemorgen, altså søndag 1 påskedag! Det har vi aldri gjort, så jeg vet ikke hvor han har fått det fra. Det blir nok skjærtorsdag i år også!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:59   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når får ungene påskeegget?

Påskeaften. Det er vi begge oppvokst med selv, så vi har igrunnen ikke vurdert annet.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no