Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 09:44   #21
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.


Navn endres vel med språkets utvikling? Jeg har nettopp oppdaget at det går an å skrive Sigurd uten d. Det syns jeg er litt rart.

Ja. Det har du jo rett i.

Sigur ble litt rart å skrive. Jeg har en onkel som heter Tron. Det er jo mange som sier Trond og skriver Trond. Men egentlig skal man ikke legge vekt på d i hans tilfellet, men det er det svært få som husker på.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:45   #22
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg tenker at f.eks Camilla og Wenche er så vanlig, at det tenker jeg ikke på som navnesminke, mens Christopher, i stedet for Kristoffer er unødvendig. Jeg syns også at det er unødvendig å putte en H inni et navn der det ikke trengs. F.eks Thorbjørn - Torbjørn. Sjangsen er jo stor for at man alltid må påpeke hvordan navnet skrives.

Nå er jeg muligens preget av å ha etternavn som må staves da. Før jeg giftet meg, hadde jeg ett etternavn som må staves, nå har jeg to.

Vi har valgt helt enkle navn til ungene, som jeg tviler på at det går an å stave feil.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:45   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg leste i lokalavisa hjemmefra om an gutt som het Philiph. Stakkars Filiff.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:46   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har en onkel som heter Tron.

Haha, da ser jeg bare for meg robotdansen og Transformers, og tenker på den der datafilmen fra åttitallet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:47   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg er ikke så opptatt av hvordan folk velger å skrive navnene sine. Poden har et navn som ikke går an å tulle med på noe måte, men det var ikke noe kriterie da vi valgte navn.

Eller, noen kan kanskje kalle ungen sin for Thrulz? Nå fikk jeg veldig lyst til å begynne å skrive det slik!

Jeg syns mange av de ekstra bokstavene folk slenger gjør at navnet blir morsomt. Kanskje de ikke mente det da de valgte navnet, men jeg velger stort sett å tro det. At det er festlige mennesker som har en Melizzah, eller Phrode eller noe slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:47   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Sitat:

Therye

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:47   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Er det bare meg, eller er det slik at jo rarere/mer fancyzpezielt navnet er, jo større sjans er det for at familien benytter seg av vognskilt? I vår vennekrets heter ungene grøssekjedelige ting som Lars, Olav, Alfred, Ingeborg, Anna og Ingvild, men disse navnene ser man nesten aldri på et navneskilt. Elyze, derimot. Eller Chamomillah, Thobias, Jonaz () eller Jazmine Marielle? Sist sett på Galleriet i forrige uke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:48   #28
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

poff


Sist redigert av Dronningen : 19-11-09 kl 09:46.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:48   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg er veldig glad i navn type Camilla, Christoffer, Christian, Christina, og vi var inne på disse da vi skulle velge navn.

Nå endte vi opp med et navn som ikke kan pyntes på, og et som kan, men som vi valgte å la vær.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:50   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Therye. Fantastisk! Navnesminke på den måten der er jo bare ubetalelig! Har sett noen varianter på diverse vognskilt ja.

Kan vi starte en vognskilt-debatt igjen? :ivrig:

Jeg ler meg tidvis fillete av den del av de navnene som står på slike vognskilt. Er det noen sammenheng mellom tilbøyelighet til å kjøpe vognskilt og tilbøyelighet til bruk av navnesminke? Jeg mener at det må være en klar sammenheng.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:50   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Therye!

Hvilket navn er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg leste i lokalavisa hjemmefra om an gutt som het Philiph. Stakkars Filiff.

Filiff var kult. F er en god lyd og man burde plassere flere f'er rundt omkring.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:50   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

At det er festlige mennesker som har en Melizzah, eller Phrode eller noe slikt.

Phrode!

Men Wenche, dere. Hvor mange varianter finnes det egentlig? Minst 6?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:50   #33
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Noe jeg synes er virkelig dumt er å dandere diverse bokstaver og aksenter på navn uten å vite helt hvordan de uttales og etterpå kreve at det uttales annerledes enn slik man har skrevet det.

Eks. Chatrine - kreve uttale som Katrine
Renè - Kreve uttale som René

Dette hadde jeg tenkt å skrive nå, og så kom du meg i forkjøpet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:51   #34
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvilket navn er det egentlig?


Terje

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:51   #35
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg synes det blir voldsomt når man oppkonstruerer fantasifulle navn for å være zpeziell.
Men jeg synes det er annerledes med navn som Monica, Wenche (Venke ser rarere ut, synes jeg), Camilla osv.

Vi har en sønn som har en c i navnet sitt der det kunne vært en k. Føler ikke det er navnsminke likevel. Hvorfor jeg valgte c og ikke k? Tja. Det er vanligst i utlandet, mens k'en er vanligst i Norge. Jeg synes det ser penest ut når jeg skriver det. Kanskje jeg er en jåle.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:52   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Terje

Selvsagt er det det. Jeg fikk det bare ikke til å høres ut som noenting.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:52   #37
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan vi starte en vognskilt-debatt igjen? :ivrig:

Jeg ler meg tidvis fillete av den del av de navnene som står på slike vognskilt. Er det noen sammenheng mellom tilbøyelighet til å kjøpe vognskilt og tilbøyelighet til bruk av navnesminke? Jeg mener at det må være en klar sammenheng.

Skal dere ødelegge denne tråden også?




Det høres jo litt vanvittig ut om det er sånn du beskriver Tjorven. Jeg fikk mine barn før det ble så populært med disse navneskiltene. Jeg synes ikke det er så veldig stilig. Sånn egentlig. Det ser litt harry ut. Jepp.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:53   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg kjenner jeg er litt furten over at svigermor ikke kom på den fancy skrivemåten som Mimmen kom med.

Jeg tror helt klart det er en sammenheng mellom ønske med vognskilt og zpezielle navn. Zebastian og Zandher har jeg sett ofte her i byen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:54   #39
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Therye og Thrulz var utrolig bra.

Navnesminke? For det første har jeg aldri hørt uttrykket før så det er ikke noe jeg tenker så veldig mye på. Mine barn er ikke sminket.
Likevell stusset jeg litt når jeg så navnet Kacper for en stund siden. Det ble litt uvant for meg, men "whatever turns you on" osv.. :enkel:

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 09:54   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Jeg syns det er helt ok når folk lager navn for å være spesielle også jeg. Alle kan ikke gå rundt å hete Grete, Jonas og Maria heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no