Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 00:13   #21
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Ja, det liker jeg.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 00:14   #22
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Trultesnippen, her.

Fysj! Det minner meg på den gangen jeg som ung og underbetalt hjemmehjelp vasket hos ei gammel fin frue som hadde tepper i hele leiligheten, inkludert vegg-til-vegg-teppe på do OG heklet matte foran wc. Hun så dårlig, og det gjorde tydeligvis mannen hennes også... :grøss:

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 00:29   #23
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Er ikke så veldig glad i det nei

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 00:56   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

De siste årene har jeg ikke laget så mange hjemmelagede julegaver, og noe av grunnen er min samboers negative holdning til slike gaver. Det er liksom ikke bra nok å gi en hjemmelaget gave. Skal man gi noe hjemmelaget så må det i så fall bli i tillegg til en kjøpt gave som er minst like gjennomtenkt og dyr som de som ikke får en hjemmelaget gave.

Mannen din tenker slik jeg misliker så intenst når det gjelder gaver... Prisen er det viktigste, og alle må få til lik pris.

I min verden blir det så feil. Det er da ikke pris, men tanken bak, som er viktig. At gaven er noe som mottaker liker og setter pris på.

Jeg tar gjerne i mot hjemmelagede gaver. Absolutt. Det blir så personlig da, og det liker jeg.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 02:12   #25
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Hjemmelaget er verken dårligere, billigere eller teitere enn kjøpt.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:15   #26
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Vi har i alle år laget julegaver til familien. Det ser ut som om de liker det, og enkelte år treffer jeg jo bedre enn andre, det er helt sikkert.
Feks har jeg laget en bunke kort til enhver anledning, da fikk jeg spørsmål hvert år om ikke jeg skulle gjenta det igjen, for det var den fineste gaven de hadde fått, nå prøver jeg å lage en liten bunke hvert år ved siden av spiseslige gaver. Og da blir det feks julesnacks, eller småkaker som folk har uttrykt at de liker når de har smakt dem, eller krydderoljer og syltede agurker og sånne type ting.
Selv hadde jeg slitt med både duker og broderier og ting som var ment å henge på en vegg, men såpass tror jeg folk kjenner meg at jeg er ikke bekymret for det egentlig.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:33   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Heklede dorulldukker selges for 275,- på Ruth 66, jeg syns det er kjempekult og har ønsket meg en fra jeg var liten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:33   #28
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.861
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg blir veldig, veldig glad for hjemmelagde gaver!!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:45   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Hjemmelagede gaver er flott. Spesielt om de er strikket, for jeg kan ikke strikke selv. Mat generelt og konfekt spesielt står også høyt i kurs hos meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:54   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Håndarbeid hadde jeg blitt glad for. Av spiselige gaver hadde jeg blitt glad for tanken men ikke selve gaven.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:57   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Heklede dorulldukker selges for 275,- på Ruth 66, jeg syns det er kjempekult og har ønsket meg en fra jeg var liten.

Ja. Jeg er vokst opp med en. Og hadde jeg fått en noen hadde laget, da hadde jeg blitt kjempeglad. Men nå er jeg veldig glad i retro og hadde mareritt i natt om at teakspeilet mitt ble knust.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 07:59   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Håndarbeid hadde jeg blitt glad for. Av spiselige gaver hadde jeg blitt glad for tanken men ikke selve gaven.

selv om det var noe du likte?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:04   #33
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

selv om det var noe du likte?

Ja.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:05   #34
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg blir veldig glad for hjemmelagede gaver!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:09   #35
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Det kommer selvsagt an på hva det er. Hjemmelaga konfekt, (ikke drops) brente mandler, småkaker og likør faller i smak her, men jeg kan styre min begeistring for svigermors klokkestrenger. Det er med hjemmelaga gaver som med andre gaver, noe liker man og har bruk for, andre faller overhodet ikke i smak. Det gjelder å undersøke litt om hva mottaker setter pris på.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:18   #36
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Ja.

hvorfor?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:22   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Jeg liker hjemmelaget.
Nesten uansett. Det kan jo hende at man noen ganger får en god latter på kjøpet men jeg liker det likevel.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:27   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

, andre faller overhodet ikke i smak.

Og så sitter man igjen med dårlig samvittighet når man for eksempel aldri har brukt de seks, ganske store og sikkert arbeidskrevende, heklede brikkene man en gang fikk - brikker som var tenkt å henge over stol- og sofarygger, men som sturer innerst i et skap .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:30   #39
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Heklede dorulldukker selges for 275,- på Ruth 66, jeg syns det er kjempekult og har ønsket meg en fra jeg var liten.

Men du kan jo hekle, det er bare å sette igang.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 08:43   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.453
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Allium, jeg vet! Når vi får pusset opp badet skal jeg hekle en som matcher.

Jeg må innrømme at det ikke har falt meg inn at noen tror jeg har så dårlig hygiene at de ikke vil spise chutneyen eller småkakene jeg lager. Men så ble jeg også sjokkert over mødrene på skolen da jeg var liten som tok lodd i kakelotteriet, tok i mot kakene de vant og kastet dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no