Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 14:35   #21
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Hm, litt merkelig høres det ut på meg, men kan det være grunner til dette, som de gjerne ikke vil ta opp med dere? Jeg tenker spesielt på dårlig økonomi når jeg leser dette.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:38   #22
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Eller si: Ja, men kan vi ikke treffes hos dere? Det har vært koselig.

Jeg er veldig ærlig med vennene mine - enten så forteller jeg at jeg liker godt å være gjest i blant, eller så forteller jeg at jeg faktisk har det så innmari rotete hjemme hos meg at jeg godt kunne tenkt meg å komme hos noen andre.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:06   #23
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.931
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Enig med Esme og smilefjes. Ærlighet varer lengst. Og er det noe som gnager, er det best å få det ut før det surner. Mener jeg.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:23   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Det er synd hvis man skal gå rundt og føle irritasjonen gnage over folk som kanskje egentlig bare er hyggelige. Jeg synes Esme har et veldig bra forslag til taktikk.

Finner dere ut etter et par forsøk at disse folkene faktisk ikke vil ha besøk selv, men bare vil komme til dere, så får dere bare enten bestemme dere for at det er greit, og prøve å se det som hyggelig og ikke irriterende, eller så får dere begynne å begrense kontakten. Det kan hende det er lettere å godta situasjonen hvis dere innser at dere har valgt det selv enn hvis dere går rundt og føler dere manipulert og/eller overkjørt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:33   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg hadde blitt irritert og følt meg manipulert.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:35   #26
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Smilefjes skrev det jeg tenkte etter hovedinnlegget. Jeg synes det er helt fair å spørre på en hyggelig måte om det er slik at de ikke ønsker besøk av dere, at du har lurt litt på det siden dere ikke har vært der. Fjerne elefanten i rommet. Det kan jo være mange grunner til at man ikke vil ha besøk hos seg, og kanskje kan det å kommunisere om det gjøre at man finner en løsning. F.eks kan det være at den ene har en helseutfordring som gjør at h*n ikke føler seg bra nok til å stelle i stand slik h*n ønsker, eller man kan være usedvanlig rotete av seg og skammer seg over at det aldri ser helt bra ut. Alternativt ekstrempertentlig. Eller man kan rett og slett være litt smålat og/eller ubetenksom, kanskje selv vokst opp med at stort sett går på besøk - og ikke mottar. Uansett så ville nå iallefall jeg som venn ha satt pris på at det spørres framfor at en irritasjon gror.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:45   #27
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jo, det hadde vel ikke vært så dumt og spørre om hvorfor og om vi eventuelt kan gjøre noe med det.

Likevel kjenner at jeg vegrer meg litt. Jeg kan godt være både ærlig og uenig med vennene mine når det er de som spør meg direkte om synspunkter på ting. Jeg kan vært ganske flink til å ta tak i litt ubehagelige tema når det dreier seg om sak, og ikke person. Her synes jeg at det går litt på person og personlig væremåte, og da synes jeg det blir vanskeligere. Eller er jeg helt på bærtur nå?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:52   #28
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg skjønner at det er veldig vanskelig altså. Jeg tenker at du har følgende valgmuligheter:

1. Jobbe med deg selv for å godta at det er slik det er. Tenke at de sikkert har gode grunner.
2. Hinte som flere her foreslår, og håpe at de tar hintet. (Noe som vel er i mot FP-reglene. )
3. Ta opp saken direkte på en hyggelig måte.
4. Fortsette å irritere deg.

Ved valg av nr. 3 så ville jeg fokusert på de følelsene du har, ikke på at de gjør noe feil. Jeg-budskap framfor du-budskap. En personlig følelse er vanskelig å motsi, en anklage skaper irritasjon.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 09:50   #29
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi er heldige og har godt oppdratte venner - den som har lyst til å møtes, inviterer til seg. Også inviterer man ca annenhver gang, give or take. Om noen av vennene vil møtes oftere hjemme hos seg selv i en periode pga av baby i huset o.l , så gjør vi bare en avtale på det.

Helt enig med den. Andre opplegg irriterer meg, og jeg forsøker å kutte ut elementer i livet mitt som skaper irritasjon og som får meg til å føle meg dårlig behandlet på en eller annen måte. Initiativ og raushet begge veier.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 10:56   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg trodde det var mest natulig å invitere folk hjem til seg, ikke invitere seg selv hjem til andre (annet enn unntaksvis).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 11:06   #31
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Jeg hadde nok sagt nei, det passer ikke, men vi kommer gjerne til dere en tur.
Vi har et vennepar vi treffer ofte, og da går vi annenhver gang til hverandre.
Vi serverer mat, dermed synes jeg det er mest "rettferdig".
Andre venner treffer vi sjeldnere, og da tenker jeg ikke at nå er det deres tur, eller våres tur, men med de vi treffer minst et par tre ganger i måneden (på kveldstid med mat) synes jeg annenhver gang er fair.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 11:13   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

Det er naturlig at det er litt jevnere fordeling enn dette, ja. Og jeg ville nok prøvd å flytte noen av besøkene over til dem. Jeg syns det er kjempehyggelig å ha besøk og lage mat, men det er også veldig deilig å bli invitert av og til og slippe å rydde og servere. Merkelig at de ikke ser det selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 12:57   #33
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

:borte:

__________________

Sist redigert av TheVoice : 23-04-10 kl 18:03.
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:05   #34
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

De har sikkert et skikkelig skrekkammer av et hus! De er hekser og trollmenn hele gjengen og kan ikke slippe dere innendørs i tillfelle heksebryggen skulle sive ut fra naborommet, eller heksehatten stikke frem fra under sofaen.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 13:15   #35
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no