Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Langrennstøy

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-13, 22:02   #21
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.160
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Nå aner jeg ikke hvor tykk jakke du trenger. Jeg går mye langrenn og bruker det som trening så jeg trenger tynne og pustende treningsklær som samtidig sitter godt inntil kroppen og ikke glir opp eller ned.
Har endel fancy fra Bjørn D men ser at hvis jeg utelukkende skulle velge pga kvalitet og pusteevner så ville jeg ha gått for Swix.
Jeg venter selv på at toppmodellene til Swix i microfiber kommer på salg nå. Da skal det shoppes!

Hvor bruker du å finne de på salg?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:06   #22
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langrennstøy

På familieturer er det skallklær fra Bergans og Salomon, med div ull og fleece under. Votter fra Hestra er også gull ja, de eneste jeg ikke fryser i.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:11   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

På hendene pleier jeg å ha tynne goretex løpehansker, og så polvotter over. Når jeg har fått opp varmen så tar jeg av vottene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 22:43   #24
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hvor bruker du å finne de på salg?

Jeg har googlet de forskjellige plaggene og får da opp nettsidene som selger det. Gjorde dette for 2 uker siden så jeg husker ikke helt i farten hvilke nettbutikker som dukket opp og som hadde salg. Veldig mange nettbutikker har startet salget sitt.
Hvis ikke så er XXL det billigste stedet (de har vel prisgaranti også).

Jeg kan legge inn tips i denne tråden når jeg kommer over brukbare salg på kvalitetstøy.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:05   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Hm, jeg skjønner at jeg nok er mest i fjellet og at Vestlandet ikke byr på snøsikre lysløyper i nærheten. Heldiggriser på østlandet!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:16   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.537
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langrennstøy

Å eg som trudde det var fleire som var drittlei all skisporten, og støyen det medfører frå fjernsynet........

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 23:24   #27
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg har Swix bukse og jakke type vanntett og vindtett, smart her på Vestlandet. Bruker ull under hvis det er kaldt, evt. fleece i tillegg om det er superkaldt. Har brukt slike sett i mange år, fungerer utmerket.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 00:17   #28
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Å eg som trudde det var fleire som var drittlei all skisporten, og støyen det medfører frå fjernsynet........

Jeg også! Godt å se at jeg ikke var den eneste.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 00:37   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langrennstøy

Til koseturer hvor jeg vet vi skal sitte ute og grille o.l. eller det er litt kjølig så har jeg på meg en anorakk fra Bergans med Bergans Finse bukse til:




Er det grei temperatur og vi skal gå i litt tempo har jeg på meg dette fra swix:




Jeg har på meg fleece genser og superundertøy, evt. ullundertøy på de kaldeste dagene, under ytterklærne.

Jeg syntes denne jakken fra Bjørn Dæhlie er fin, så jeg mistenker at den fort havner i mitt skap:


Kari Traa, Moods of Norway og Helly Hansen har mye fint ull- og superundertøy.
På de fineste dagene holder det med ullundertøy og en skijakke/bukse.

Jeg kjøpte disse til ungene på halv pris på Intersport: (HH er litt små i størrelsen og de hadde ikke igjen til meg)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-02-13 kl 00:47.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 00:57   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg har flere, men denne er den minst trauste og den jeg føler meg mest fin i. Råsa og alt på den.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:01   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Til koseturer hvor jeg vet vi skal sitte ute og grille o.l. eller det er litt kjølig så har jeg på meg en anorakk fra Bergans med Bergans Finse bukse til:



En sånn klassisk anorakk fra Bergans har jeg også. Den er minst 10 år gammel og fortsatt like fin etter mange turer på ski og til fots. Min er helt tynn og uforet, men 100% vindtett slik at man regulerer med antall lag ull og fleece under. Veldig glad i anorakken min.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:19   #32
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.160
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg har lyst på en sånn anorakk. Men de koster vel skjorta, tenker jeg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:27   #33
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Det er gjerne en skjorte det er verdt å koste på seg. Mine anorakker og allværsjakker har vært temmelig dyre, men i antall gangers bruk i år etter år begynner pris/bruk å bli svært anstendig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:37   #34
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.160
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er gjerne en skjorte det er verdt å koste på seg. Mine anorakker og allværsjakker har vært temmelig dyre, men i antall gangers bruk i år etter år begynner pris/bruk å bli svært anstendig.

Ja, det er sant. Jeg gikk i dunjakke i helga, og forbante meg på at det skulle jeg aldri gjøre igjen. :svett:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:38   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg har lyst på en sånn anorakk. Men de koster vel skjorta, tenker jeg.

De helt enkle anorakkene er ikke så dyre som de andre jakkene fra Bergans. Ser du får dem til 1350,- her.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:55   #36
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg leser langrenn-støy hver gang jeg ser denne tråden, og håper ingen er plaget med det. Skjønt jeg antar det er ett brukandes ord på lyden som lages når 40 unger er på langrennstrening i skiløypene her.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 08:59   #37
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.264
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg har en lett padded og ettersittende skibukse fra Craft. Den er varmere enn tynne overtrekksbukser og, det viktigste av alt, den gnisser ikke. Jeg har også en skalljakke fra Brandsdal som mannen kjøpte på netthandelen og den er overraskende behagelig å bruke på skitur. Den er vindtett og vanntett, og jeg kan ha endel ull under uten at det blir trangt.

Den røde og hvite Dæhli jakken var da snasen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:34   #38
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg har en Bjørn Dæhlie Markadress. Når jeg er ute på ski for å trene, så bruker jeg kun superundertøy under, mer hvis vi skal på tur. Det er egentlig mer en turdress, så jeg ønsker meg egentlig en ny (Swix?) dress til trening og følger med her for tips!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:53   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langrennstøy

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg har lyst på en sånn anorakk. Men de koster vel skjorta, tenker jeg.

Denne type anorakk har du hele livet tør jeg å påstå. (Den heter Nordmarka)

Anorakken min er også kun av type "lerret"-stoff, men helt vindtett.

Jeg kjøper denne type turtøy på Amfibi (Lillestrøm) - de har veldig bra priser og godt utvalg tiltross for en pitteliten butikk.
De har nettbutikk også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 09:54   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.134
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennstøy

Jeg tittet litt på dette på XXL i helgen, og såvidt jeg kan se finnes det to hoved"typer", enten en type tynn skidress eller noe som ser ut som treningstøy mer? Jeg har også sett i løypa at noen har bukser som ser mer tettsittende ut, og er av et annet stoff enn den klassiske skidressen? Ikke for å kuppe tråden, men hva blir forskjellen i disse hovedtypene? Egner det siste seg bedre til trening?

Selv har jeg forøvrig en gammel Kandaharskidress, den er litt tykk for trening, men ellers helt ok.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no