Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Skateboard

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 21:21   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skateboard

Mine har et billig fra XXL og det funker helt topp.
Eldste på snart 9 år har blitt en ordentlig reser på skateboard, kan like gjerne skate som å sykle.
Han trikser og svinger og hopper, han bruker andre ord.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:26   #22
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skateboard

Min 10-åring har drevet med brett et par år. Og forskjellen på billige og dyrere brett kan være veldig stor. Spesielt er de billige ofte dårligere i truckene, og hjulene går sakte rundt. Kvaliteten på griptapen er også dårlig, og løsner fortere. Jeg ville heller gått for et kvalitetsbrett kjøpt på salg, enn et dyrt billigbrett.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 08:27   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Han trikser og svinger og hopper, han bruker andre ord.

Det er tegnet på at de fortjener skikkelig brett.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 08:29   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Jeg ville ikke kjøpt på lekebutikk, men jeg ville ikke anbefale ham å bruke opp alle sparepengene på det førstebrettet heller. Jeg tror ikke det er godt eller dårlig brett som avgjør om dette er noe han syns er gøy og vil fortsette med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:48   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skateboard

Takk for svar.
Gutten har overhørt at vi har snakket om det og lurte fælt på når vi skal ut og se på brett.
Det første han spurte om i dag tidlig når jeg vekket han var om vi skulle se på brett i kveld.

Det blir nok til at vi kjøper et brett på XXL eller en annen sportsbutikk.
Mannen skal ringe XXL i dag og høre om de har de rimeligste typene brett som de har vist på nettsiden inne så får vi dra og se på brett i morgen etter jobben.
Han skal spørrre litt om dette med kulelager og harde/myke hjul for en nybegynner....

Men atte, om man skal kjøpe til andre typer hjul/mykere hjul, er det standard størrelse på festemuligheten sånn at alle/eller iallefall flere hjul passer om hverandre? Sånn at vi kan kjøpe hjul andre steder eller evt på nett om det er aktuellt å bytte til mykere hjul?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:51   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Nei, det er ikke standardstørrelser på hjul, og hvor store de kan være avhenger av hvor myke truckene er. Generelt sett er større hjul mykere. Det du kan gjøre er å finne ut størrelsen på de som kommer med, og bestille noen litt mykere i samme størrelse. Festet er like store, og det du gjør er å pille ut kulelageret fra de dere har, og dytte på plass i de nye hjulene. Nye kulelager er ikke nødvendig i starten, de som kommer med er helt greie. Nye kulelager er nemlig ganske dyrt.

Jeg ville ikke belaget meg på at folk i XXL eller sportsbutikk kan veldig mye om dette. Jeg har skatet selv, og mannen min er skater (samt driver en skatesjappe), så jeg kan endel om dette altså.

Uansett, det er ikke krise for ham å skate på det som finnes. Han finner fort ut om han liker det eller ikke, og oppgraderinger kan man ta etterhvert. Man må ikke ha alt helt perfekt fra starten av. Blir han hekta regner meg med at han lærer fort om hjul, kulelagre, trucker osv. via nettet, og kan spare til ting han har lyst på.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 29-03-12 kl 09:57.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:05   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skateboard

Nei, jeg regner med at de ikke kan så mye om det på XXL, det var litt derfor jeg ville sjekke ut litt her.
Om du bor i Oslo så skal jeg huske på deg, Tallulah, så kan vi dra i sjappen til mannen din og kjøpe... om gutten fortsetter å ha interessen for skating.
Det er mange her i området, av litt eldre gutter som skater, sikkert fordi det er litt bakker her. De drar visst til Grefsen og står nedover bakkene der også, sier 10åringen.

Det var litt det vi tenkte også, kjøpe rimelig greit brett nå, så må han lære seg å spare og vente om han vil ha bedre utstyr. Men samtidig et brett som triller greit nok til at han vil holde på med det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:09   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

OK, hvis de står nedover bakken i grefsenkollen snakker vi mest sannsynligvis longboard, og ikke skateboard. Det skal ikke være enkelt!

Dvs. man kan selvsagt kjøre på vanlig skateboard også, men da er det enda viktigere med myke hjul, for det går svinefort og med små harde hjul stopper man fort i en liten stein og slår seg fordervet.

I fjor sommer var det downhillkonkurranse i Grefsenkollen og de proffe kjørerne har skinndress og motorsykkelhjelm. Man får lett fart på 70-80 km i timen.

Men jeg er helt enig med deg, kjøp et rimelig brett nå, så kan han oppgradere delene etterhvert når interessen og kunnskapen blir større.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:10   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Ikke start med å send sønnen din ned der ihvertfall.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:18   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Her ser du en video fra Grefsenkollen, det går fort!


(Kilde: youtube.com)


Hvis han interesserer seg for downhill så pleier det å være samlinger på St. Hanshaugen på søndager tror jeg, hvor ferskinger kan få prøve brett, lære seg litt teknikker og sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:19   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skateboard

Han sa faktisk det i dag tidlig, at storebroren til en i klassen hadde samme drakt når de kjørte. Sikkert en gjeng som har kjørt i konkurranse.
Han vet forskjell på skateboard og longboard. Det vet selv jeg.
Det er skateboard han vil ha, ja.
Og han får ikke stå i bakker med det første, gitt. Det er utenfor huset her og på skoleplassen. Hjelm og beskyttelse skal alltid brukes, det har vi snakket om.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:23   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Ja, skateboard er jo mye morsommere å leke seg med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:26   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Jeg var aldri helt inn i alle begreper eller kunne alle ordene og slikt, men jeg kjørte skateboard i flere år, og vi var en gjeng som gikk sammen og bygde svær rampe og slikt.
Det var så herlig.

Og enda syns jeg det er det herligste vårtegnet når man rusler på bare gater og hører lyden av skateboard som kommer over nykostet asfalt. Hestehov kan ta seg en bolle.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:28   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.504
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skateboard

Skateboardlyd er fantastisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 20:48   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skateboard

Takk for alle gode tips. Vi fikk handlet skateboard i påsken og gutta har nå fått øvd seg litt.
Her er etpar bilder av gutta i sving. Lillebror har allerede gnidd ansiktet godt ned i asfalten og fikk et skrubbsår under høyre øye men han tør å prøve mer og begge synes det er veldig gøy.



__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no