Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 18:55   #1
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Flere sokker.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 18:58   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teppe. Skal bli julegave. 568 masker på pinnen nå.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 22:48   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Teppe. Skal bli julegave. 568 masker på pinnen nå.

det samme, sauete, eller et nytt?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-11-10, 23:03   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

det samme, sauete, eller et nytt?

Det samme sauete. Nå feller jeg av. En komplisert felling som kommer til å ta timevis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 14:14   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Teppet er ferdig og vasket, og nå har jeg kravlet rundt på gulvet og festet en milliard knappenåler i kanten. Fjortenåringen kom nettopp hjem og kikket på det.

Oi, oi, oi, hørte jeg ovenfra. Er dette strikket? Det er kjempefint!

Det var jo en hyggelig reaksjon fra en tenåring på et hullstrikket ullteppe tiltenkt besteforeldrene hans.

allium er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 10:33   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker skjerf. Med mange minus ute så trenger jeg store, gode skjerf som går mange ganger rundt og som isolerer mot den hersens vinden. Så får det heller være at det er 15-25% ull og resten svada i garnet. (Garnlagerslanking)

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 14:22   #7
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo kjempefint da!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 14:23   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil også se teppet!

Jeg strever med å få blokket ting jeg strikker, vi har ingen store gulvtepper jeg kan spenne de opp på.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 14:29   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri tenkt på at det burde gjøres engang, og så ikke helt for meg hva knappenålene var satt i...

vi har ikke gulvtepper. Er det et problem, altså? Burde jeg strekke teppet til lillesøster utover og feste det med tusenvis av knappenåler. fordi?

Gammel 01-12-10, 16:32   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Bare hvis det er mye hull i mønsteret, som her:

Bildet er lånt fra Ravelry, men mitt ser nokså likt ut for øyeblikket.

allium er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 17:04   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

WOW! Hvor lang tid bruker du på noe sånt?

Salt er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 17:07   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

WOW! Hvor lang tid bruker du på noe sånt?

Det er slett ikke mye arbeid, jeg har brukt noen uker men bare fordi jeg stort sett har strikket på noe annet... jeg har ikke veid det enda så jeg vet ikke hvor mye garn som gikk med, men godt under 1000 meter, og på pinne 6 er det kjapt og greit. Felleomgangen tok noen timer, da...

allium er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 17:57   #13
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

allium - ta bilde av ditt når du er ferdig?!?!! Jeg har det samme teppet liggende i kø på ravelry. Har bare ikke orket å tenke på hvor mye garn som kom til å g med, så jeg har ikke startet. Under 1000 m og pinne 6 - da skal jeg se hva jeg gidder når jeg er ferdig med det pleddet jeg strikker på nå...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 01-12-10, 22:45   #14
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange ferdige julegaver nå.

Hals og lue x 2 (også et sett blått/svart, men glemte å ta bilde før jeg pakket det inn). De skal til to tantebarn.

Vanter til "ekssvigermor"

Torpavotter til "ekssvigerfar"

Og har er lua og vantene min mor fikk i bursdagsgave

Kunne tenkt meg å strikke noen julekuler. Så veldig morsomt ut og fint å gjøre på vakt kanskje. Har funnet oppskrift på garnstudio, men kanskje noen har noen artige mønstre de vil dele?...

Gammel 01-12-10, 23:06   #15
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har tatt en pause i julegavestrikkinga og strikker sokker og luer til prematuravdelingen på A-hus.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-12-10, 12:48   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Har tatt en pause i julegavestrikkinga og strikker sokker og luer til prematuravdelingen på A-hus.

Åh, det er så fint når noen gjør sånt. Vi var så glad for at noen hadde gjort det til det sykehuset der Andungen ble født i sin tid.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 04-12-10, 00:04   #17
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker nok en sokk til junior, men blir nok ferdig med den i morgen.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 04-12-10, 20:32   #18
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst igang med en Kjekkasgenser til. Denne gangen i et billig babymerinogarn fra nille, for når jeg bestemmer meg for å strikke en julegavegenser få dager før den er tenkt sendt i posten, ja da vil jeg ha garnet der og da.... og strikkebutikk finnes ikke på senteret, men greit garnutvalg på Nille, så da prøver jeg det.

Bodyen til lillejenta i magen er ikke ferdig, men den får vente noen dager. (Denne genseren kommer det ikke bilde av i bloggen før over jul, for mora til mottakeren er fast leser av bloggen.)

Gammel 04-12-10, 21:24   #19
Tinka

Standard

Ferdig med sokken til junior og har lagt opp til klukkakjolen min.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-12-10, 00:09   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Etter noen førsøk er jeg da endelig igang med genseren.

Første forsøk: ikke nok tråd til å legge opp, lagt opp 60 masker, må innse at ti cm garnstump ikke vil holde til 24 til. Rekker opp.

Andre forsøk: på pinne to innser jeg at jeg er kommet skjevt ut med vrangborden, har strikket fire rett etter hverandre på første pinne. Rekker opp.

Tredje forsøk: på fjerde eller femte pinne kommer jeg til å se på strikketøyet og innser at jeg har vridd det... helt nede i starten. Rekker opp.

Fjerde forsøk: endelig, snart 11 cm er jeg kommet, dette blir da en genser! Str et år, så det går ganske fort på pinne fem med dobbelt garn.

Ikke like fin/spennende "melering" som da jeg strikket Knerten sin, det garnet kostet vel tre ganger så mye, men årsaken til at det ikke er det garnet er ikke prisen, det er tilgjengeligheten. Jeg har tenkt å sende julegavene til helga, da kan jeg ikke vente på garn i posten fra Danmark når jeg bestemmer meg lørdag ettermiddag.... Det blir jo "melert" dette også, men ikke like mye "liv" i det som det andre, som hadde flere grader av fargetetthet.

(altså, at 11 cm på så mange timer er raskt er grunnet alt det andre jeg egentlig har gjort disse timene, så jeg har ikke strikket så lenge, reelt sett.)

Sist redigert av Malama : 05-12-10 kl 00:17.
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.