Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SE Xperia-tråden

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 15:22   #361
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Har noen opplevd at tastaturet ikke lenger vil være norskt? Plutselig får jeg bare engelsk tastatur og engelske ordforslag selv om jeg har instillingene på norsk bokmål.

Gammel 29-07-10, 15:36   #362
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Har noen opplevd at tastaturet ikke lenger vil være norskt? Plutselig får jeg bare engelsk tastatur og engelske ordforslag selv om jeg har instillingene på norsk bokmål.

: peker oppover: Du er heldig. De fleste ender med japansk språk.

Hold fingeren i ro inni en tekstboks så får du opp rette valgmuligheten og kan velge norsk igjen.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:40   #363
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

: peker oppover: Du er heldig. De fleste ender med japansk språk.

Hold fingeren i ro inni en tekstboks så får du opp rette valgmuligheten og kan velge norsk igjen.

Aha - i stedet for å velge Skjermtastatur, skal man velge Standard tastatur. Det var jo logisk...

Jeg trodde problemet med det japanske tastaturet var når man slo på og stillte inn telefonen første gang, det var derfor jeg ikke skrollet oppover og leste om det på nytt.

Gammel 30-07-10, 08:25   #364
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er to typiske - det ene er standardtastaturet som kutter de norske tastene. Det andre er det omtalte Japanproblemet. Det er sånt som er innmari morsomt når man jobber som programmerer - å se hvordan person etter person ved et uhell gjør eksakt den samme tingen og får eksakt det samme problemet - som man selv overhodet ikke har tenkt at skulle skje i det hele tatt. GUI er gøy.

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 15:53   #365
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikek fått min på japansk, og ikke har jeg slitt noe med å finne frem heller :nerd:
Liker denne veeeeldig godt..

Eneste jeg må få til nå er å kjøpe ny beskyttelse til skjerm, for det er så mye drit under den som er der.. også må jeg ha hardcover

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:12   #366
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Hm.. jeg får ikke ladet den? Har hatt den et par måneder snart, og så får jeg plutselig ikke ladet? Skjønner ikke noe.

Gammel 31-07-10, 11:31   #367
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare melde at jeg også nå er eier av en fin hvit x10, det er morsomt med sånn fin ny telefon.

Gammel 31-07-10, 11:37   #368
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Korleis er denne mtp på musikk ? Og blir bileta bra ?

Har ein SE W995 no, men drøymer om ein SE Xperia.

Gammel 31-07-10, 11:38   #369
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg hatt min i noen dager, og jeg sliter veldig med å venne meg til å skrive meldinger på den. Jeg bruker fjørti ganger så mye tid på å skrive en melding som før, og det har rett og slett endt med at jeg ikke gidder å sende meldinger, for jeg blir bare irritert. Jeg bruker normalt å sende en del meldinger, og jeg skriver gjerne flere i en melding. Det beste er det japanske tastaturet, finnes dette som android applikasjon med våre bokstaver? Litt knotete å skulle over på annet tastatur hver gang jeg skal skrive en å.

En annen ting jeg knoter med er det å ringe folk. For å ringe en favoritt må jeg trykke hele seks ganger på tastaturet. På den forrige mobilen sto ofte favorittene øverst bare man trykket på røret, slik at det ble ca. to tastetrykk totalt. (Og et tastetrykk krever ofte to-tre trykkinger på min Xperia, synes den sliter med å reagere som den skal.) Noen som vet om det er enklere måter å få ringt på?

Gammel 31-07-10, 11:44   #370
Albertine
Passiv

Standard

Irma, du må lage snarveier for kontaktene dine. Jeg har Ring Alberto på førstesiden og trenger bare trykke en gang for å ringe ham. Og hva slags tastatur har du som ikke har å?

Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:44   #371
Pamina

Pamina sin avatar

Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Har du forsøkt å snu telefonen vannrett når du skriver meldinger, Irma? Da blir alle tastene større og mye enklere treffe.

Når du skal ringe, så bruk loggen og trykk på den grønne telefonen, da ringer du automatisk. Jeg har lagt loggen på åpningssiden, og da har jeg nummerne jeg bruker mest lett tilgjengelig.

Gammel 31-07-10, 11:46   #372
Albertine
Passiv

Standard

For å lage snarvei trykker du knappen til venstre, legg til snarvei, og kontakt. Da kan du også velge om du vil ha kontakten der sånn at du kan sende melding osv, eller ringe direkte.

Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:49   #373
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Irma, du må lage snarveier for kontaktene dine. Jeg har Ring Alberto på førstesiden og trenger bare trykke en gang for å ringe ham. Og hva slags tastatur har du som ikke har å?

Det japanske har ikke å. Eller har det de bokstavene skjult et eller annet sted kanskje? Det japanske har en måte å skrive med ordinært mobiltastatur. Jeg skriver veldig mye kjappere på det, enn på de andre tastaturene. Men da mangler æ + ø + å.

Ah, snarveier for kontakter. Som du legger helt på forsiden? Dette må jeg finne ut av. Nå er allerede frontforsiden min full, men jeg kan sikkert bruke venstresiden til de jeg ringer mest til.

Gammel 31-07-10, 11:50   #374
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

En fordel med det japanske hvor man skriver på gamlemåten er at tastene er veldig store, da behøver man ikke sikte seg inn på samme måte som med de knøttsmå bokstavene.

Gammel 31-07-10, 11:51   #375
Albertine
Passiv

Standard

Jeg legger tlf på siden når jeg skriver melding, forøvrig. Funker fint. Sikkert fordi jeg har lange, slanke pianofingre.

Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:51   #376
Pamina

Pamina sin avatar

Standard

Hvis du trykker lenge på a/o så regner jeg med at det dukker opp valgmulighet for æ/ø/å.

Gammel 31-07-10, 11:57   #377
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg legger tlf på siden når jeg skriver melding, forøvrig. Funker fint. Sikkert fordi jeg har lange, slanke pianofingre.

Jeg treffer forholdsvis greit med fingrene, det er bare det at det tar tid. Man skal finne bokstaven, sikte seg inn og trykke - for så å lete etter neste bokstav. Med gammeldags mobiltastatur trenger man ikke se etter hvor man trykker, det trenger man heller ikke på Xperias japanske mobilvariant. Bakdelen der er at man må trykke framoverknappen når to bokstaver etter hverandre treffer samme knapp. Men jeg tror uansett at det er den kjappeste måten å skrive på.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hvis du trykker lenge på a/o så regner jeg med at det dukker opp valgmulighet for æ/ø/å.

Det funket ikke, dessverre.

Gammel 31-07-10, 12:00   #378
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når det står "Bekreftet 3.8.2010" telenors nettsider, betyr det at den kommer inn til telenor da, eller betyr det at den blir sendt da? :utålmodig: Vil så gjerne ha telefonen før vi reiser neste lørdag...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 08:57   #379
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kan nokon fortelle meg fordeler og ulemper med denne mobilen ? *drøymer*

Gammel 04-08-10, 08:58   #380
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ulempe - du må lære japansk da det er overveiende sannsynlig at du vil få bruk for det en del i starten.

Fordel - den er så fin.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.