![]() |
#361 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SE Xperia-trådenHar noen opplevd at tastaturet ikke lenger vil være norskt? Plutselig får jeg bare engelsk tastatur og engelske ordforslag selv om jeg har instillingene på norsk bokmål.
![]() |
#362 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-tråden
|
![]() |
![]() |
#363 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aha - i stedet for å velge Skjermtastatur, skal man velge Standard tastatur. Det var jo logisk...
![]() |
#364 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenDet er to typiske - det ene er standardtastaturet som kutter de norske tastene. Det andre er det omtalte Japanproblemet. Det er sånt som er innmari morsomt når man jobber som programmerer - å se hvordan person etter person ved et uhell gjør eksakt den samme tingen og får eksakt det samme problemet - som man selv overhodet ikke har tenkt at skulle skje i det hele tatt. GUI er gøy. |
![]() |
![]() |
#365 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenJeg har ikek fått min på japansk, og ikke har jeg slitt noe med å finne frem heller :nerd:
![]() |
![]() |
#366 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SE Xperia-trådenHm.. jeg får ikke ladet den? Har hatt den et par måneder snart, og så får jeg plutselig ikke ladet? Skjønner ikke noe.
![]() |
#367 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenJeg må bare melde at jeg også nå er eier av en fin hvit x10, det er morsomt med sånn fin ny telefon.
![]() |
#369 |
Ekvilist
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenNå har jeg hatt min i noen dager, og jeg sliter veldig med å venne meg til å skrive meldinger på den. Jeg bruker fjørti ganger så mye tid på å skrive en melding som før, og det har rett og slett endt med at jeg ikke gidder å sende meldinger, for jeg blir bare irritert.
![]() |
#370 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenIrma, du må lage snarveier for kontaktene dine. Jeg har Ring Alberto på førstesiden og trenger bare trykke en gang for å ringe ham. Og hva slags tastatur har du som ikke har å? |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenHar du forsøkt å snu telefonen vannrett når du skriver meldinger, Irma? Da blir alle tastene større og mye enklere treffe.
![]() |
#372 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenFor å lage snarvei trykker du knappen til venstre, legg til snarvei, og kontakt. Da kan du også velge om du vil ha kontakten der sånn at du kan sende melding osv, eller ringe direkte. |
![]() |
![]() |
#373 |
Ekvilist
|
Det japanske har ikke å. Eller har det de bokstavene skjult et eller annet sted kanskje?
![]() |
#374 |
Ekvilist
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenEn fordel med det japanske hvor man skriver på gamlemåten er at tastene er veldig store, da behøver man ikke sikte seg inn på samme måte som med de knøttsmå bokstavene.
![]() |
#375 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenJeg legger tlf på siden når jeg skriver melding, forøvrig. Funker fint. Sikkert fordi jeg har lange, slanke pianofingre. |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenHvis du trykker lenge på a/o så regner jeg med at det dukker opp valgmulighet for æ/ø/å.
![]() |
#377 |
Ekvilist
|
Jeg treffer forholdsvis greit med fingrene, det er bare det at det tar tid. Man skal finne bokstaven, sikte seg inn og trykke - for så å lete etter neste bokstav. Med gammeldags mobiltastatur trenger man ikke se etter hvor man trykker, det trenger man heller ikke på Xperias japanske mobilvariant. Bakdelen der er at man må trykke framoverknappen når to bokstaver etter hverandre treffer samme knapp. Men jeg tror uansett at det er den kjappeste måten å skrive på.
Det funket ikke, dessverre.
![]() |
#378 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenNår det står "Bekreftet 3.8.2010" telenors nettsider, betyr det at den kommer inn til telenor da, eller betyr det at den blir sendt da? :utålmodig: Vil så gjerne ha telefonen før vi reiser neste lørdag...
![]() |
![]() |
#380 |
Passiv
|
![]() Sv: SE Xperia-trådenUlempe - du må lære japansk da det er overveiende sannsynlig at du vil få bruk for det en del i starten. |
![]() |
![]() |
|
|