Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 08:15   #361
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg drømte en gang i livet om å hete Fallon.

NEI, NEI, NEI ... det er nemlig jeg som er Fallon. Du kan få være Chrystal eller noe.

Gammel 07-12-09, 08:23   #362
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

NEI, NEI, NEI ... det er nemlig jeg som er Fallon. Du kan få være Chrystal eller noe.

Nå navnesminket du Krystle unødig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 08:35   #363
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I barnehagen til datteren min finnes ei Indiana og ei Africa. De er helnorske. DET synes jeg er virkelig sære navn, og helt unødvendig å kalle barnet sitt.

Du syns navnene er så sære at det er unødvendig for andre å kalle barna sine det?

Jeg vil bare ha sagt at selv om jeg bidrar i slike tråder, selv om jeg syns at noen navn er undelige og rare, så syns jeg det er helt okay at foreldre kaller barna sine det.

Gammel 07-12-09, 09:09   #364
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Enig med bæret!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 19:46   #365
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Høh - skulle jeg ha kalt meg Mammaratsi, lizzom???

Vesla og jeg har stum h i andrenavnet vårt, som for øvrig også er det samme. For meg så føles det mest naturlig å skrive det slik, da jeg selvfølgelig er mest vant til dette. Hva andre mener om det, er meg knakende likegyldig. Det har heller aldri kostet meg en kalori og si at det er navnet med h.

Gubbelure har en y der andre har i eller j - han har overlevd han også . Verre er det med etternavnet, da vi har en mer sjelden -endelse enn vanlig...

For å være helt ærlig synes jeg det er greit at det er en utvikling i navnetrendene, så får heller noen av de som velger trauste navn tro at de er klokere enn andre. Likevel må jeg innrømme at visse sammensetninger skurrer, men man venner seg da til det meste.

Kan det forresten være så mange som halvparten av befolkningen i Norge som "må" stave sitt navn, tro (iberegnet etternavnet)?

...og vognskilt - slutt å mobbe, da!!

Gammel 08-12-09, 10:56   #366
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg. Jeg har et helt ordinært stavet navn på datteren min, men hun har et navn som kan brukes over hele verden, og som uttales så og si likt over hele verden. Jeg er tilbøyelig for å mene at det er like latterlig med så ur-norske navn at de kun passer, og kan uttales i Norge, og som vil hemme barnet dersom de skulle finne på å bo andre steder senere i livet, som å putte på alskens bokstaver for å gjøre navnet finere eller mer annerledes. Eks. Vår, Solveig, Brage, Balder, Ask m.m.fl.

Og her har du navnene til begge døtrene mine.

Vi kjenner noen med barna Lindah, Ihne og Idah og Noa. Jeg må innrømme at jeg har fnist av dem mange ganger.

Gammel 08-12-09, 10:58   #367
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Enkelte på Lista mener nok det.

Kanskje vi burde byttet navn hele gjengen? Jeg drømte en gang i livet om å hete Fallon.

Jeg tror jeg også ønsket å hete noe sånn da jeg var liten.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:04   #368
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo viktig å ha respekt og forståelse for navnevalg. Selv om jeg personlig ikke liker et navn, så vet jeg ikke bakgrunnen til at andre velger litt sære eller rare navn til sine barn. Smaken er jo som baken.

Det finnes jo regler for hva slags navn en kan gi barna og man bør jo ta hensyn om navnet er et tydelig "mobbenavn". Men det er ikke alltid man kan forutse slike ting heller.

Jeg har nylig måtte bytte navn på ene jenta mi som er rullestolbruker. Navnet hun hadde medførte at hun ble mobbet. Hun het Emma, og ble kalt for "HemmaEmma" og "Emma er hemma" av andre barn, både i barnehagen og hjemme. Hun tok seg veldig nær av det. Det var helt tydelig.

Hun er skolejente til høsten og ved å bytte navn nå, så tror jeg hun vil bli spart for en del mobbing og erting på skolen. Hun ville bytte navn selv også, så det har gått helt fint. Det er flest voksne som har reagert med rare kommentarer pga. valget jeg tok.

Gammel 08-12-09, 11:29   #369
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tilbøyelig for å mene at det er like latterlig med så ur-norske navn at de kun passer, og kan uttales i Norge, og som vil hemme barnet dersom de skulle finne på å bo andre steder senere i livet, som å putte på alskens bokstaver for å gjøre navnet finere eller mer annerledes. Eks. Vår, Solveig, Brage, Balder, Ask m.m.fl.

Alle disse er da veldig enkle å uttale. Det finnes absolutt norske navn som kan være en utfordring å uttale for mange utlendinger - navn med J, eller kj-lyd, for eksempel - men disse eksemplene dine er jo veldig enkle. Hvor i verden er det "hemmende" å hete Ask, for eksempel?

Gammel 08-12-09, 11:38   #370
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Alle disse er da veldig enkle å uttale. Det finnes absolutt norske navn som kan være en utfordring å uttale for mange utlendinger - navn med J, eller kj-lyd, for eksempel - men disse eksemplene dine er jo veldig enkle. Hvor i verden er det "hemmende" å hete Ask, for eksempel?

Helt enig. Mange norske navn går helt fint å uttale for de fleste utlendinger selv om de ofte må få demonstrert uttalen første gang de møter dem. Det ser jeg ikke som noe problem.

Prøv å be en amerikaner som ikke kan norsk uttale Terje, forresten.

Gammel 08-12-09, 16:41   #371
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Så et navn idag som gjorde at jeg tenkte på denne tråden, nemlig Wichtoria

Gammel 08-12-09, 18:15   #372
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Ja det vil jeg kalle for skikkelig navnesminke. Men fint navn er det. Selv om jeg foretrekker å skrive Victoria.

Gammel 08-12-09, 21:08   #373
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Så et navn idag som gjorde at jeg tenkte på denne tråden, nemlig Wichtoria

Det er jo å radbrekke navnet fullstendig. "Vitsjtoria"?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 22:16   #374
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Which wich? Wichtoria.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 23:09   #375
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvor i verden er det "hemmende" å hete Ask, for eksempel?

Ask? Ask Ask.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 23:10   #376
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ask? Ask Ask.

Bedre det enn å være Bent, Bård og Odd.

Gammel 09-12-09, 10:11   #377
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Bedre det enn å være Bent, Bård og Odd.

Eller Simen.

Gammel 09-12-09, 13:10   #378
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går ikke på å være engelsk/amerikanskspråklig, men navnene kidsa mine har fungerer på stort sett alle språk det er sannsynlig at de kommer borti. Bortsett fra dansk, men ingenting fungerer på dansk uansett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 02:07   #379
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi snakket om lange, kompliserte og sminkede navn. Jeg kjenner jeg ble litt da jeg møtte ei bekjent som hadde fått en Ie. Det var liksom ikke mye til navn ... Jeg følte kanskje at det var et navn noenhadde brukt i overkant mye sminkefjerner på . Søtt på en liten baby, mn ikke et navn å ha hele livet?

Gammel 13-12-09, 02:55   #380
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nå har vi snakket om lange, kompliserte og sminkede navn. Jeg kjenner jeg ble litt da jeg møtte ei bekjent som hadde fått en Ie. Det var liksom ikke mye til navn ... Jeg følte kanskje at det var et navn noenhadde brukt i overkant mye sminkefjerner på . Søtt på en liten baby, mn ikke et navn å ha hele livet?

sminkefjerner

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.