Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Glitterchick gets her license

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 18:52   #1
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Glitterchick gets her license

Så spennende !!! Tøft gjort og det blir nok gullebra å "være fri" om kort stund..

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:32   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Stilig!

Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:38   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:30   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til!

Gammel 23-02-10, 15:44   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går opp og ned. Forrige time skulle være en slik vurderingstime, og jeg kjørte så dårlig at hadde det vært oppkjøring så hadde jeg strøket. Hodet mitt fungerte virkelig ikke, og jeg holdt på å kræsje med en taxi, kjørte rykkete og nappete, så ikke skilt, ble stresset av den andre trafikken og what not. I tillegg hadde jeg feil sko, noen med skikkelig tykk såle og det var så vanskelig å kjøre med.

Grunnen var nok at jeg hadde drukket to øl kvelden før og selv om jeg var langt fra full, og kjøretimen var på ettermiddagen dagen etter, så tror jeg at jeg kan konkludere med at jeg ikke er i stand til å kjøre dagen etter jeg har drukket alkohol, selv om det er innen for gode marginer med tanke på promille.

I morgen er det langkjøring, så jeg skal legge meg tidlig, lage fornuftig matpakke og håpe at den dårlige timen sist var forbigående.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:54   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

så tror jeg at jeg kan konkludere med at jeg ikke er i stand til å kjøre dagen etter jeg har drukket alkohol, selv om det er innen for gode marginer med tanke på promille.

Du får se det positive i det, og tenkte at da lærte du noe av dét også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:51   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Det er klart det er forbigående! Det er som med alt annet man må lære seg: Det blir enklere og enklere å mestre det etter hvert - også på de dårlige dagene.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:58   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo skikkelig vanskelig å kjøre for tiden. Bilen sklir både hit og dit i all snøen (i hvert fall hvis du kjører i nærheten av der du jobber). Jeg har hatt lappen i 16 år og liker virkelig ikke dette føret.

Du får håpe at våren kommer veldig snart ..... av flere grunner.

Gammel 23-02-10, 15:58   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelig, ja, men helt klart en læreerfaring - være uthvilt og ha skikkelige sko er nok lurt. Jeg tror en og annen negativ erfaring er bra for å ha fått med seg det også, jeg. Se positivt på det - det hadde vært langt verre å få en slik kjip overraskelse på oppkjøringen! Lykke til med langkjøring i morgen.

Gammel 23-02-10, 16:05   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kjører rundt her. Forrige kjøretime kjørte jeg Tøyen, Løkka, Sandaker (opp hele trikkeskinnetraseen hvor veien er så hullete), Storo, Sinsenkrysset, mot Gjøvik, Veitvet, over og ned mot Vålerengatunellen og over Etterstad. Mange steder er veien så smal på grunn av snøen at man nesten må opp på fortauet, men så sklir hjulene av igjen. Ekkelt.

Som dere sier så lærte jeg noe av det, og det er jo bra jeg lærte det nå når noen andre kunne ta pedalene, og ikke når jeg var alene med barn i bilen f.eks.

Gammel 23-02-10, 16:15   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feil sko, ja. Har du ikke sett Happy Go Lucky? Hvis ikke, så bare MÅ du se den filmen NÅ!

Gammel 23-02-10, 16:23   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, den har jeg ikke sett. På alle kjøretimene bortsett fra to har jeg kjørt med sko med relativt tynn såle, typ converse eller flipflopper. Til og med nå i vinter har jeg kjørt i converse, jeg har bare smekket et par ullsokker og ullsåle oppi.

I en kjøretime i sommer prøvde jeg å kjøre med høyhælte platåsko, bad idea, og nå i bikerboots, like bad idea. Jeg burde ha kjørt i sokkelesten.

Gammel 23-02-10, 16:31   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

. Jeg burde ha kjørt i sokkelesten.

Det er faktisk ikke noe særlig det, heller. Jeg synes det er kjempevanskelig.

Gammel 23-02-10, 16:28   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Hmpf. Prøvde å linke til youtube, men klippet vil ikke vises.

Gammel 23-02-10, 16:35   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hmpf. Prøvde å linke til youtube, men klippet vil ikke vises.

Huh? Jeg satt nettopp og så på det i linken din.

Gammel 23-02-10, 16:45   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Så rart. Jeg legger den inn igjen da.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 23-02-10, 17:28   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det skikkelig ræva på prøveoppkjøringen, men klarte oppkjøringen med glans. :datapunkt: Lykke til på langkjøringen!

Du må nok innføre kjøresko.

Gammel 23-02-10, 19:07   #18
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøre i flip-floper?!

Men ja, tynnere såler er en fordel. Samt ikke stiletter.

Jeg kan også melde om at jeg ikke føler meg særlig trygg på dette føret! På fredag så jeg en bil som satte seg fast i litt slak oppoverbakke, og endte med å måtte rygge bakover og inn i motgående kjørefelt siden alle bilene bak sperret. Når bilen så var klar til å ta fart igjen, begynte bilene bak å kjøre så h*n ikke kom frem likevel. Jeg følte virkelig med sjåføren og var glad det ikke var meg.

På den lyse siden: søstra mi kjørte opp rett før jul, i det ferske julestmning-snøværet, og det gikk bra. Du kan klare det!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:11   #19
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kjedelig, ja, men helt klart en læreerfaring - være uthvilt og ha skikkelige sko er nok lurt. Jeg tror en og annen negativ erfaring er bra for å ha fått med seg det også, jeg. Se positivt på det - det hadde vært langt verre å få en slik kjip overraskelse på oppkjøringen!

Enig på alle punkter. Det aller meste jeg kan om å kjøre bil har jeg lært ved å gjøre noen ganske grove feil som kunne fått alvorlige konsekvenser. Heldigvis har de fleste blitt gjort under kjøretimer.
Da jeg kjørte opp i begynnelsen av desember hadde jeg på meg svære, klumpete sko og kjørte en bil jeg bare hadde kjørt én gang før. Jeg sto (med god margin også, tror jeg), men følte selv at jeg kjørte som en ku. Det gjorde meg usikker og stressa, og jeg lkørte i hvert fall mye dårligere enn jeg pleier.

Gammel 23-02-10, 19:13   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan klare det, ja. Og igjen, du skal lære å kjøre, ikke lære å ta lappen. Dette er verdifull erfaring, som vi som kjørte opp sommerstid måtte lære oss på egenhånd. Det var ikke veldig morsomt, husker jeg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
førerkort, lappen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.