Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-24, 19:29   #361
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2024

Jeg savner ekte tre...dvs jeg savner LUKTA av ekte tre. Jeg savner ikke å måtte vanne hver dag, alle barnålene og all nysing og kløing i øynene....

Gammel 14-12-24, 19:38   #362
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte faktisk juletreet (ekte) i dag. Det luktet nyyyydelig jul i bilen på veien hjem. Vanning og barnåler (ikke så mange hvis man husker å vanne) er verdt det for julelukten over alle julelukter.

Kalkun og ribbe er i hus, det samme er alt av julesnop og drikke. Mangler grønnsaker og sånt som vi ikke kan kjøpe før siste liten.

Gammel 14-12-24, 19:55   #363
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

192 Nenne-rundstykker ferdigbakt her i dag.

Bill.mrk. tenåringsgutter.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-24, 21:42   #364
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi kjøpte faktisk juletreet (ekte) i dag. Det luktet nyyyydelig jul i bilen på veien hjem. Vanning og barnåler (ikke så mange hvis man husker å vanne) er verdt det for julelukten over alle julelukter.

Ja, vi hugger det selv fra rota rett før jul, så det står fint til over nyttår uten å drysse. Og vi vanner absolutt ikke hver dag, vi fyller opp når vi setter det på foten, og fyller på en gang eller to i romjula. Og det lukter nydelig jul. Heldigvis er ingen allergiske hos oss.

Sist redigert av My : 14-12-24 kl 21:55.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-24, 21:53   #365
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det lukter jo godt av ekte juletre. En til to i huset klør i øynene da, men den eldste av dem spøker med at det kanskje er verd det, enten det eller å gjemme en julestjerne (planten altså) på loftet eller noe sånt. Hans svigermor mistet nemlig stemmen i løpet av kvelden i så fall...

Vi har plasttre, vårt andre. Og ingen julestjerner.

Gammel 14-12-24, 22:05   #366
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg trosset allergi i mange år (sant og si forstod jeg ikke at jeg var allergisk...jeg trodde bare jeg var maks uheldig med forkjølelse hver jul ). Jeg sverget på at kunstig tre ikke skulle inn i mitt hus, men nå etter flere år uten "juleforkjølelse" så tenker jeg det er verdt det.

Gammel 14-12-24, 23:24   #367
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Full forståelse for at allergi trumfer ekte tre. Ingen skal trenge bli syke av juletreet eller juleblomster. Det er heldigvis ingen allergikere i familien eller blant dem som feirer med oss, så det er ikke noe akkurat vi trenger å tenke på (men hadde selvsagt gått for falskt om det ikke var slik).

Sist redigert av Myria : 15-12-24 kl 00:17.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-24, 00:11   #368
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Haha, samme her!

Her også. Og flatbrød. Har lyst, mangler input og motivasjon. Kanskje vi burde starte et felles prosjekt?

Gammel 15-12-24, 08:30   #369
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også snust på kunstig juletre i år, men det ble nå kjøpt et ekte et i går. Det er litt snufs og sånn hos noen i huset, men det snufses jo hele året likevel. Kanskje neste år...

I dag skal jeg stille på søndagsåpent og få unna resten, og pakke inn, sånn at jeg kan surfe inn siste uken uten masse greier i hodet mitt. Å handle mat er enklere. Lurer kanskje på å bake julebrød og rundstykker i dag også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-24, 08:58   #370
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yngste er så allergisk at hun havnet på sykehus de første årene, så ekte tre utgår dessverre her. Jeg synes også det er deilig å slippe snufsing og ullhode. I år foreslo vi å droppe juletre, da ble det ville protester fra ungdommene.

Gammel 15-12-24, 09:00   #371
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Julegaver er nesten unnagjort, jeg mangler kun Helten og en venninne. Julepyntingen går litt om litt framover, slik vi pleier å gjøre. Og nå er det en uke til vi skal ut og plukke juletre. Og treffe slekta og grille pølser i skogen og få suppe hos tante. Gleder meg sinnsykt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-24, 11:55   #372
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Julegaver nesten i boks, skal ha en runde med innpakking i dag og gleder meg til det. Har kjøpt inn ekte juletre og skal pynte det på torsdag. Nå snør det ute og vi skal på julemarked, så julestemningen er definitivt på plass.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-24, 16:34   #373
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Julemenn (altså kakemenn som noen kaller det) og pepperkaker bakt. Det lukter i alle fall jul i huset da. Fire kakesorter i boks, så det blir nok noen til før vi setter sluttstrek.

Gammel 15-12-24, 17:23   #374
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siste julegave til eldste sønn er innkjøpt. Nå mangler kun svigerfars gave og han er vel strengt tatt mannens hodepine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-24, 19:19   #375
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Julepynten på plass og fotobok bestilt.
Er redd en gave ikke rekker fram i tide. Skal hit til meg og så sendes. 2 julekort blir nok også nyttårskort.

Gammel 15-12-24, 19:21   #376
Malama

Malama sin avatar

Standard

Blir nok nyttårskort fra oss også. Med sommermotiv.

Det er det eller ikke noe.

Gammel 16-12-24, 14:44   #377
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Så langt er pepperkaker, strull og berlinerkranser (+ sjakkruter som mellomste bakte alene) i boks, så halvveis i baksten (over halvveis hvis jeg teller lussekatter og julekake). Mangler shortbread (lages senere i dag), bordstabelbakkels og rosettbakkels.

Gammel 16-12-24, 14:55   #378
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Baksten går det så som så med, men i dag kokar eg søst iallfall.

Gåve til yngste gjenstår. Vi veit kva han skal få, så må berre komme oss på riktig butikk. Det blir nok i morgon.

Sånn ellers har eg hatt ei sorg over å ikkje ha nokon jobb å ha juleavslutning med. Men jaggu, folk altså. Fredag hadde eg "julebord" i lag med to venninner og fredag som kjem har fengselet invitert samarbeidspartnarar på julelunsj, så då får eg det også. Det kjennast fint. Julefint.

Gammel 16-12-24, 17:51   #379
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pakket inn gaver i dag. Er ikke ferdig, men kom et stykke på vei.

Sist redigert av Karamell : 16-12-24 kl 20:35.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 19:06   #380
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har så mange lister over alt som skal gjøres som ikke følges opp, så i går begynte je så chatte med chat gtp som nå har laget, etter div instruksjoner for meg, en plan for å bli ferdig, dog bomme jeg og sa til søndag 20, men søndag er 22, så den skal sikkert revideres litt på, men det er finfint er at den skal pushe meg rundt kl 18 og rundt kl 2030 (aka når jeg har levert minstemor på kor, og når jeg har lagt henne) for dagens oppgaver, også lager den/vi en ny plan for morgendagen nå jeg skryter/oppdatere om hva jeg har fått gjort.

Jeg er klar over at det er bare jadajaja-ai-snakker-meg-etter-ordene, men dersom det er det som må til for å få motivet meg, og ja, det HJELPER at den sier at de er flott gjort Ja, da vil jeg rett og slett bare gjøre det sånn. Prøve i alle fall. EJG ha nemlig som vanlig et hus som står på hode, noen gaver mangler, og nestne ingenting er bakt, men det er det tid til å fikse, derimot det at huset ikke bare må vaskes og pyntes, men det må RYDDES INNIGRANSKAUEN MYE, det trenger jeg motivasjon og heiing for å få gjort.

Chatgtp har særdeles begrenset evne til å faktisk hjelpe meg å holde orden på alle listene mine. Den er jo knakende fornøyd med meg og skyter av meg for hver minste lille ting, og legger nye planer over en lav sko og glemmer de forrige som den sier den skal minne meg på

Men det gir meg en eller annen idiossk tilfredstillelse å kunne chatte med den. "Ok, pepperkakene er bakt" og den skyter av hvor flink jeg er og god mor og whatnot. I dag har jeg nemlig fått skryt for at... Jentene pynter pepperkakene.

Men den gir meg, på mine instruksjoner, en viss sortering av tankene og prioritere arbeidslister likevel så det funker jo. Så lenge jeg bare selv husker det jeg ikke skal glemme. Og minner meg selv på at selv om de sier jeg kan roe ned i kveld med å bestille julekort, så vet jeg 1) at jeg bestilte dem i går og 2) at jeg fortalte den det i går

Men når stresset tar overhånd, tankene stjeler nattesøvnen og huset står på hode, så er det kjekt med hva enn som fskrsik har fått meg til å begynne å rydde kjellergangene mens jentene pynter pepperkaker. Og som tillater meg små pustepauser mellom slagene

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.