Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-23, 12:51   #361
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva kjøper man til ei jente på 13år? Sminke er visst en stor interesse i følge søsteren.

Gavekort på Normal/H&M/Bodyshop eller lignende butikker?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 13:18   #362
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hva kjøper man til ei jente på 13år? Sminke er visst en stor interesse i følge søsteren.

En litt god sminkefjerner? Det har hun kanskje ikke lyst til å bruke penger på selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 23:42   #363
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hengt opp stjerner og julegardiner. Må seriøst finne meg nye gardiner, men jeg er så kresen.
Og da tok jeg fram all julepynten også når kassene først var framme. Er litt styrete å ta de ut og inn. De får stå i ene enden av spisebordet så lenge.

Gammel 01-12-23, 00:22   #364
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare tatt frem en kasse enda, den som inneholder kalenderene. Og diverse broderte bilder ungene har fått av min mor, de skal få henge dem opp på rommene sine i morgen.

Rampenissen lå også nedi der gitt, så spørs om han finner på noe sprell nå som jeg legger meg ...

Gammel 01-12-23, 06:36   #365
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fortell meg at hun som snart er 8 ikke skal våkne 3.30 av spenning hele desember.....

Gammel 01-12-23, 13:13   #366
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har åpnet første pakke i garnkalenderen min! (Pakkene kom dandert i en pappeske men jeg har flyttet dem over i en kaketine for å pynte litt mer opp på stua med dem.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20231201_122612_remastered.jpg (725,7 KB, 36 visninger)
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 13:18   #367
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert Heilo.

Vi får to ekstra julegjester. Storesøster har fått kontakt med to utvekslingsstudenter fra Asia som ikke kan reise hjem til jul. Så nå blir det fullt kjør med "bli kjent med alle de rare tingene nordmenn gjør i julen". Hun kjenner den ene som hun sier er veldig hyggelig. Vi er uansett begeistret for å kunne dele julekvelden.

Gammel 01-12-23, 13:35   #368
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Lekkert Heilo.

Vi får to ekstra julegjester. Storesøster har fått kontakt med to utvekslingsstudenter fra Asia som ikke kan reise hjem til jul. Så nå blir det fullt kjør med "bli kjent med alle de rare tingene nordmenn gjør i julen". Hun kjenner den ene som hun sier er veldig hyggelig. Vi er uansett begeistret for å kunne dele julekvelden.

Så spennende og hyggelig! Skal de bo hos dere eller bare bære på besøk på julaften?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 13:56   #369
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Bare på besøk på julaften og kanskje til grøt på lille-julaften. De bor her i byen.

Gammel 01-12-23, 15:32   #370
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det høres veldig hyggelig ut Blå!

Gammel 01-12-23, 15:46   #371
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg slo til på dagens Georg jensen Damask-tilbud, så nå er det rød juleløper og røde linservietter på vei i posten.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 20:24   #372
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har visst ikke pyntet noe som helst i dag jeg. Jeg glemte det helt og får ordne det i morgen formiddag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 20:31   #373
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt tre julekaker. Og vi har fått opp krans på døra, stjerne i kjøkkenvinduene, juletelysholdere i stua og adventskransen er klar.

Gammel 01-12-23, 20:59   #374
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krans på døra her også, en veldig flott en laget av svigermor. Stjerna lyser i vinduet, adventsstigen er hengt opp og nissen henger på nederste trinn, adventslysestaken er satt fram med fire lys på plass, og kalenderlyset brenner ned mot ett-tallet. Fyr i ovnen og en skål med klementiner på stuebordet, så ble det litt adventsstemning her også.

Gammel 01-12-23, 22:21   #375
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker julegaver. Veldig enkle pannebånd, men 6 stk som skal være ferdige på en drøy uke. Samt et par sokker til en baby. Typisk meg å sette i gang med noe i seineste laget.

Har ellers kjøpt det meste av gaver. Mangler noe spiselig som skal i en kurv til pappa/morfar, også mangler jeg delvis til kidsa. Jeg synes det er vanskelig å kjøpe til egne barn fordi jeg vil helst treffe. Kan ikke bare kjøpe et hvilket som helst tastatur til gamerne fx.

Vi skal også lage rockyroad-konfekt, men det er enkelt og tar mest tid fordi det må stå noen timer i kjøleskapet.

Gammel 02-12-23, 20:03   #376
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen klarte å si noe han ønsket seg til jul, så nå har jeg bestilt det. Vi har nesten landet hva vi skal gjøre på julaften, selv om det ikke blir det vi voksne vil. Vi får la gutta bestemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 21:26   #377
Malama

Malama sin avatar

Standard

Fikk opp kransen i inngangspartiet i dag jeg også. Men ikke fått opp stjerna og sånn enda.

Har bestilt en gave til mannen, som han nevnte for en stund siden. Vi får se.

Gammel 02-12-23, 21:37   #378
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Mannen klarte å si noe han ønsket seg til jul, så nå har jeg bestilt det. Vi har nesten landet hva vi skal gjøre på julaften, selv om det ikke blir det vi voksne vil. Vi får la gutta bestemme.

Hva er alternativene, hvor dere skal være?

Gammel 02-12-23, 22:22   #379
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det ble støvtørking og julepynting i dag. Stjerner og staker er på plass sammen med kuler, stjerner og hjerter som henger i vinduene på kjøkkenet og i stua. Juletreet har flyttet inn stua, men blir pyntet i morgen. Mannen har malt i gangen i dag. Positiv og produktiv dag.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 22:32   #380
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nå kom stjerna opp her, aldri gjort så lite før advent som iår. Fikser og ordner mer i morgen tenker jeg. Blir nok både advent og jul lell.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.