![]() |
#361 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?
Det finnes oppskrift til både tynn og tykk versjon av den. Den tynne du viser til er pen både med en tynn tråd merino, f.eks Sunday fra Sandnes og en tråd mohair, eller dobbel mohair. Det blir jo smak og behag. |
![]() |
![]() |
#362 |
--
|
Jeg har strikket den tykke varianten i Kos, og ellers helt enig det Geitrams skriver. Den er veldig fin! |
![]() |
![]() |
#364 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne eller den tykke? Om du ikke er veldig glad i mohair, ville jeg strikket den du linker til der i Sandnes sunday og en tråd mohair i stedet for to tråder mohair. Den tykke kan jeg anbefale Sandnes Kos til, mønsteret sier også der en tråd mohair som følgetråd. Et alternativ er Drops Air og kid silk. Jeg vil også tro at du kan bruke Hip Wool, kanskje til og med alene - det er et helt fantastisk ullgarn.
#366 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Den er vel her:
#367 |
I mål
|
Veldig fint. Skal man da strikke den i KOS og en tråd til? Jeg er dårlig på sånn "endring av garn". |
![]() |
![]() |
#368 |
med mange baller i lufta
|
Jeg brukte KOS og Tynn Silk mohair
#369 |
--
|
Jeg er 176 høy og pleier å strikke medium (tror jeg strikker litt løst og) og large i lengde. Jeg bruker vel M/L i klær. |
![]() |
![]() |
#370 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Leste et sted om å tømme garnlagret sitt før man kjøper mer garn så jeg har begynt på tovede votter. Har endel Fritidsgarn liggende.
#371 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Islender til Mini, god gammeldags. Vi kjøpte garn i går og han lurte på om jeg kunne ha den klar til neste helg.
#372 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Er ikke de fleste oppskriftene hennes ovenfra og ned? Da prøver du bare ermer og bol underveis.
#373 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg er 169 og strikker alt fra Petiteknit i small. Fordelen med ovenfra og ned er at man kan strikke lengden som man vil, men stort sett så passer jeg det som står i oppskrifta. |
![]() |
![]() |
#375 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg tror jeg skal prøve meg på briochestrikk/smartpatent på Vandriarvottene, som deltagelse i #vottesamstrikk2021. |
![]() |
![]() |
#377 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Strikker Århussjalet av Susie Haumann. |
![]() |
![]() |
#378 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva strikker du nå?Sønnen kom og spurte om jeg ville strikke en genser til han, og jeg er ikke tung å be...
#379 |
Introvert optimist
|
Den var fin!
#380 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er alt annet enn petite og har mange av tingene hennes. Jeg syns de passer fint. Bruk brystmålet sitt til å finne størrelsen din, da blir det bra. Om du er lang, kan det hende su må strikke bol og ermer lenger enn størrelsen sier, selv jeg som er 168 og stort sett strikker L må det noen ganger, det er liksom ikke lagt inn puppeplass i lengden på designene.
|
|