|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018Jeg har heller ikke begynt å pynte enda, men planen er å få opp det jeg sjal til advent sånn enten fredag (men da sitter jeg sikkert med kalenderene til langt på natt) så sikkert lørdag. Vi er barnevakt i helga og et par ekstra unger i hus merkes jo, men jeg skal vel klare å få det til likevel.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2018Jeg har en gutt som trenger nye penklær til jul. Jentene tror jeg har så det holder. Hva pynter andre 11 år gamle gutter seg med i jula?
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Juletråden 2018
Eldstemann har hatt dress eller penbukse/vest. Frem til han var 8 år hadde han festdrakt.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Hiawata er nå 14, men han har tidligere hatt pene chinos, skjorte og vest som penantrekk i julen. Av og til tversoversløyfe. Nå er det gjerne skjørte og chinos.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Han har beige chinos fra 17.mai og så kjøpte jeg en i mørkeblått på Cubus forleden. Skjorter har han mange av, i ulike farger. Ny sløyfe fra Cubus, men den så liten ut, så usikker på om den passer.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Juletråden 2018Min er 1,5 men han skal ha bukse uten hull på knærene, mørk. Og en skjorte. Han liker å pynte seg med skjorte, og muligens slips, det får han avgjøre selv. Han vil helst ha slips, men han vil helst ha øverste knappen åpen, og komboen går ikke helt.
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
En veldig stilbevisst 1,5-åring.
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
De skal vel egentlig dyppes i en søt vin? Det er slik jeg har fått det servert i Italia i alle fall, til dessert, med et glass søt vin til å dyppe dem i. Jeg synes heller ikke de er gode uten å dyppe dem i noe. I den grad jeg spiser det blir de som regel dyppet i kaffe da, for min del. Men har heller ikke helt fått sansen for dem, så jeg har aldri laget det selv. Synes de er mest fine å se på, i en krukke.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-18 kl 11:05. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Ja, det kan godt hende. De har liksom ikke rundheten kjeks som er ment å være tørre har. Men jeg har ikke smakt veldig mange, kanskje jeg bare har vært uheldig? Så om noen har en super oppskrift, legg den inn! Evt. kanskje jeg skal gjøre som Hya, og la være å dobbelsteke?
Sist redigert av Tallulah : 29-11-18 kl 11:09. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2018Jeg pynter i teorien heller ikke før lille julaften. Men jeg har kjøpt juleblomster og i helgen kommer det opp stjerne i vinduet og adventsstake og kalender. Så førjulsstemning blir det jo. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2018Min niåring bruker mørke bukser med en pen skjorte til. Og så har jeg kjøpt jule-tversover og juleslips som han får i adventskalenderen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ikke Sjuve sine. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Oppskriften ligger her inne et sted, søk på biscotti. Enkel å finne. Tror kanskje det er Myria sin, er ikke helt sikker. Men det står at det er Sjuve. Den er enkel fordi man bare knar alle ingredienser sammen og steker. Det står to ganger der, men det gjør som sagt ikke jeg. Jeg synes de blir bedre av å stekes kun én gang, vanskelig å forklare, men jeg synes ikke to ganger gjør noe som helst bra for kjeksene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, dette er virkelig verdens mest oppskrytte kjeks, og jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har fått servert "verdens beste biscotti" som bare smaker gamle og tørre julekjeks av ubestemmelig sort. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2018Jeg tjuvstartet med adventspynting i går kveld. Fullt program i kveld og julebord i morgen gjorde at jeg helst ville være tidlig ute. Det er ikke mye, altså. Krans og noe lys ute, gardiner på kjøkkenet, adventslys, en løper og et par lilla puter i sofaen. Stjerne i vinduet (men den tennes ikke før lørdag - rett skal være rett!). Pluss adventskalenderen, da.
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Sv: Juletråden 2018Jeg tror jeg rett og slett bare baker noe annet. Som jeg liker.
|
|
|
#20 |
|
Sv: Juletråden 2018Ehh, ja 1,5 er han nok ikke, han er 10,5 denne guttungen min. Men skjorte har han likt å pynte seg med siden.... vel, barnehagen en gang i alle fall.
|
![]() |
|
|